excursie te paard door Nationaal Park Zuid-Kennemerland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jowien

excursie te paard door Nationaal Park Zuid-Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:12

Ik heb meerdere hobby's en dacht er eens twee leuk te combineren.... Ik ben vrijwillig excursieleider bij Nationaal Park Zuid-Kennemerland. Meestal zijn dan wandelexcursies, maar nu ga ik dat eens combineren met paardrijden, we gaan dus te paard excursie doen: http://www.npzk.nl/index.php?action=excursion&eid=374.
Als je interesse hebt, schrijf je in!

knuffelpoesz

Re: excursie te paard door Nationaal Park Zuid-Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:19

Het is jammer dat ik geen eigen paard tot me beschikking heb, anders had ik zeker wel meegedaan!
Leuke excursie, gaat deze vaker aangeboden worden?

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:17

Ja, als het een succes wordt en er vraag naar is wil ik het best vaker doen. Ik vind het erg leuk om mensen mee te nemen op een tocht door de duinen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:20

Ik zet er even een stipje bij. Ben namelijk wel geinteresseerd, maar werk onregelmatig en zit ook nog eens aan een wedstrijdschema vast. In de toekomst lijkt het me zeker leuk om een keer mee te gaan!

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:04

Ik vind het ook erg leuk! Helaas kan ik die dag niet want we gaan dan met de paarden op vakantie. Ook erg leuk!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 08:25

Nou zeg, wat weinig reacties.
Ik zal het nog eens proberen: Wie gaat er mee op duinrit op Hemelvaartsdag?

Nationaal Park Zuid-Kennemerland ligt tussen IJmuiden, Haarlem en Zandvoort en is een groot gebied met landgoederen, duinen en strand. Je kunt er heerlijk rijden, de ruiterpaden liggen vrij van wandel- en fietspaden. We gaan op Hemelvaartsdag (do 21 mei) een tocht maken van zo'n 3,5 uur, doen het rustig aan maar ook stukjes lekker doorlopen. Eerst door het bos, later door het open duin en langs een duinmeer. Op 2/3 ongeveer houden we een pauze waarbij de paarden in paddock of box kunnen en wat kunnen drinken. Zelf kun je koffie of een broodje bestellen (wel halster en wat geld mee dus).
We gaan met een kleine groep, maximaal 8 paarden. Ik zal de tocht leiden. Ik ken het gebied en de ruiterpaden op mijn duimpje en zal onderweg vertellen over de duinen, bloemen, vlinders, de Koniks en Schotse Hooglanders, herten en vogels.
We starten vanaf een rustige maar ruime parkeerplaats in Bloemendaal, je kunt er makkelijk rondrijden met trailers. Eventuele partners/ chauffeurs kunnen een wandeling maken of, als je een fiets meeneemt, ook een tochtje maken. Honden zijn in dit gebied niet toegestaan.
Dus schrijf je in op: http://www.npzk.nl/index.php?action=excursion&eid=374. Voor meer informatie over het gebied kun je kijken op http://www.npzk.nl.

Als je vragen hebt, stel ze hier of doe een pb!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:42

Echt een aanrader deze excursie. Toen ik nog in Santpoort woonde heb ik deze excursie met Jowien twee keer voor de NVVR georganiseerd, de rit zat beide keren vol en veel leuke reacties achteraf. Ik vind het jammer dat ik nu zo ver weg woon anders was ik zeker nog eens meegegaan.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:51

Lijkt me erg leuk, maar ik denk dat Hemelvaartsdag ook een dag is dat veel mensen concours hebben. Als het een andere keer georganiseerd wordt ga ik misschien wel mee!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 11:26

Ha Karin, ja, die twee excursie met de NVVR gaven mij het idee dat er meer belangstelling voor zou zijn! Ik zal de info ook naar de NVVR sturen, misschien dat er dan meer reacties komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:29

had me echt heel leuk geleken, maar ik heb al ingeschreven voor een nvvr rit in Kootwijk.. misschien een volgende keer?

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:42

Lijkt me heel leuk, jammer alleen dat ik geen vervoer heb. Leuk initiatief!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:54

erg leuk! ik ga morgen even overleggen dan kom ik er op terug