Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

troi schreef:*zit te denken aan de link tussen een land waar veel paarden lopen en goedkoop leer wordt geproduceerd*![]()
Ik zou even op google kijken, vast aardig wat over te vinden
Er wordt ook veel vlees gegeten, goulash bv. En de lonen zijn er natuurlijk laag.....Margee schreef:En dan met name western of op een westernzadel.
Ik ga over enkele weken naar Hongarije op vakanti, met name de streek in de buurt van Pecs/Mecsek gebergte gaan we bekijken. Ik vroeg me af wie van jullie daar wel eens is geweest en of jullie hebben kunnen rijden. Volgens een Hongaarse vriend is Hongarije een paardenland dus een mooie buitenrit zou heerlijk zijn!!! Leer zou daar ook een stuk goedkoper zijn.

hanke1983 schreef:Hallo,
Kijk een op http://www.westernhorsestable.com Dat is de website van Nico en Annita van Rijn. Zij zijn sinds vorig jaar verhuisd naar hongarije en hebben daar een westernranch opgebouwd. geweldige omgeving en super lieve paarden. Uiteraard ook hele gezellige, vriendelijke mensen met heel veel ervaring met paarden. Echt leuk!
gr. hankeMargee schreef:En dan met name western of op een westernzadel.
Ik ga over enkele weken naar Hongarije op vakanti, met name de streek in de buurt van Pecs/Mecsek gebergte gaan we bekijken. Ik vroeg me af wie van jullie daar wel eens is geweest en of jullie hebben kunnen rijden. Volgens een Hongaarse vriend is Hongarije een paardenland dus een mooie buitenrit zou heerlijk zijn!!! Leer zou daar ook een stuk goedkoper zijn.
) en ook rijtechnisch kwam ik soms voor uitdagingen te staan waarvan ik even moest slikken (zeer steile afdalingen van +20 meter etc.). Ik heb er ontzettend veel geleerd en heb het er erg naar m'n zin gehad, maar de hongaarse cultuur is toch even wennen (er werd speciaal voor mij een paard geslacht, ik heb in een eeuwenoude trabant met gaten in de vloer gereden en ben 250 km/h op de snelweg gegaan (gelukkig wel in een goede auto). Mensen begonnen de dag met koffie met rum en er werd de hele dag door gedronken). Ik ben er een maand geweest en was dus op stage, niet op vakantie
Ik zou er zo weer heen gaan, maar dan niet meer alleen. Als je de taal niet spreekt wordt je toch wel eenzaam.

Lobarat schreef:Hallo Margee!
Zoals je misschien al op FB bezien hebt hebben we speciaal voor jouw een westernzadel aangeschaft![]()
Met een paard eronder natuurlijk. Je krijgt op een veelzijdigheidszadel rugklachten, zoals je vertelde en natuurlijk ook van het meesjouwen van je eigen westernzadel![]()
Zoals je weet is de omgeving hier rond Csillagoshely in Zuid-West Hongarije Ibafa schitterend en kun je uren rijden zonder een mens tegen te komen!
Misschien een idee om in oktober je verjaardag te vieren met een mooie buitenrit?
Groet uit Ibafa, Csillagos Hely,
Ronald & Corrie
ik ben jullie echt niet vergeten hoor! Ik pb even!