Ik zit met het volgende. Waar ik met Silence ook buiten ga rijden, overal is hij verkeersmak. Hij kijkt naar het verkeer, maar doet er verder niks mee en loopt heel braaf langs de weg. Het maakt niet uit wat voor wegen, landweggetjes, 80km wegen, niks niet.
Behalve dus thuis. Daar kan ik niet rustig tot aan het bos komen. We moeten langs een weg die meestal niet super druk is, alleen het plaatselijke verkeer aangezien de weg doodloopt. Maar toch geeft iedere auto die langskomt problemen. Silence begint te dribbelen en zodra we ingehaald worden zet ie het op een lopen. Soms maakt hij de gekste sprongen, dat ie ook gevaarlijk dicht bij het verkeer komt.
Heeft iemand van jullie hier tips voor, aangezien we thuis toch de meeste buitenritten zullen maken en dat zo niet echt gaat.
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-09 21:06
uhm ja....en heb je ook tips?
wake_up
Geplaatst: 31-03-09 21:11
Ik weet niet of je vaak de wegen rondom je huis met je paard berijdt? Want sommige paarden gaan alles eng vinden, juist uit verveling. Ik weet niet of dat hier het geval is, maar het zou wel logisch klinken, aangezien hij ergens anders wél gewoon verkeersmak is. Misschien helpt het eens om je paard aan het werk te zetten, af te leiden, en als het kan een andere weg pakken, en zoveel mogelijk afwisselen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-09 21:14
Het eerste stukje is wel hetzelfde, omdat we daar langs naar het bos moeten. Eenmaal in het bos is het goed. Nu is er wel een nieuw stuk bos beschikbaar en dat is de andere kant op, dus dat willen we ook eens gaan proberen.
Helaas komen we thuis het terrein ook niet zo simpel af. De honden van de buren zijn erg agressief (vooral de rotweiler) en die vallen aan als we het terrein af gaan. (de uitgang van het terrein loopt direct langs het hek waar ze achter zitten). Hier is Silence ook erg bang van. Willen wel even gaan overleggen of we een andere uitgang mogen gaan gebruiken om het eens te proberen (is de prive oprit van de staleigenaren, maar dan hoeven we niet langs de honden)
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 01-04-09 11:46
Als een omgeving bekend is, is ons paard ook veel eerder schrikachtig dan wanneer we op onbekend terrein zijn. Enige wat bij ons helpt is paard voldoende voorwaarts houden en heel duidelijk de leiding nemen, zodat hij door blijft lopen (en veel belonen als hij netjes doorloopt). Doen we dit niet, is de kans groot dat hij de handrem erop gooit in en in de achteruit gaat. Na een minuutje of 5 a 10 op die manier rijden ontspant hij meestal en kun je normaal verder rijden.
Wat betreft de honden, ik ken het probleem, is erg vervelend. Ik reed vroeger een pony waarmee ik ook altijd langs een huis moest waar de honden meteen naar het hek kwamen rennen als je langs kwam. En 9 van de 10 keer schrok de pony hiervan, ze kwamen immers altijd vanuit het "niets" luid blaffend aanrennen. Ik hoop voor je dat het lukt om via de andere kant van het terrein af te komen, scheelt in ieder geval weer 1 hindernis.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-09 13:16
Bedankt. Ja, ik ga dat vandaag vragen van de andere uitrit.