Mei vakantie: Leuke plek gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mei vakantie: Leuke plek gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:13

Jaaa, de plannen zijn er om in de meivakantie en zomervakantie een kleine vakantie te houden met een vriendin!

Nu lopen we tegen een aantal dingen aan:
Ik wil mijn eigen paard mee, voor haar is dit geen mogelijkheid!

Dus, zoeken we voor in mei eigenlijk een plek waar ik mijn paard kwijt kan (liefst 24/7 weidegang), zij een paard kan huren ZONDER begeleiding en we leuke tochtjes/dagritten kunnen rijden!
Ook willen we wel een enigzins leuke accomodatie voor ons 2-en, dus niet met 10 anderen op een zolder of iets dergelijks!

Voor in de zomer zouden we het liefst een kleine trektocht rijden maar dit lijkt haast wel onmogelijk!

Iemand?? :D

Piej

Re: Mei vakantie: Leuke plek gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:43

Hallo...

In Drenthe ligt bij de Dwingeloose hei een manege met kleine camping achter de manege. Je eigen paard is altijd welkom, veel weidegang, minder stallen dus 24/7 wei is geen probleem, en op de manege zelf kan je dan een leuk paardje huren om mee te gaan buitenrijden.

Zoals ik al zei, camping zit achter de manege, daar kun je eigen tent opslaan, als er plek is kun je eventueel een kamertje of caravan huren. Zolder is ook plek, nissen met een gordijn, maar de mogelijkheid bestaat dat daar meer mensen bij komen liggen en dat wilden jullie niet.

Kijk even bij www.manegededrift.nl en bel ze gerust voor meer informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:37

Dankjewel voor je reactie, ik zal het van de week eens samen met mijn vriendin doornemen :)
Klinkt heel gezellig iig!

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:03

Wij komen er al 13 jaar en zijn nog steeds niet uitgekeken.
Tuurlijk moeten jullie het er maar eens over hebben, maar voor mer informatie/foto's kun je anders ook eens op Hyves kijken.

Had ik er natuurlijk ook net al bij kunnen zetten, maar daar geen moment aan gedacht.
http://manegededrift.hyves.nl/

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:59

www.ponyhof.nl

kun je op de camping of een huisje huren.
je kunt je paard er stallen en een paard huren
zonder beleiding. vlak bij het strand :)

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:34

ruiter1992 schreef:
http://www.ponyhof.nl

Wat een leuke link... Ik ben nog steeds aan t plannen om met een paar vriendinnen en eigen paarden naar zee te gaan.
Ken je deze plek goed? Is het er mooi aan het strand rijden? En in het algemeen het buiten rijden? Als we dan toch op vakantie gaan, rijden we denk ik liever niet in de bak haha...

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:39

Ons vakantiehuis is misschien dan ook wel iets voor jullie. Ruim sfeervol huis, paardenstalling en wei aan huis en volop uitrijmogelijkheden plus de mogelijkheid vor gevorderde ruiters om gebruik te maken van een van onze eigen paarden.
Voor meer informatie http://www.peelhoven.nl

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:40

Wat ik een echte aanrader vind.
Camping Boszicht, Laag Soeren op de Veluwe.
Je paard kan 24-7 buiten, jij kunt overnachten hoe je wilt. Eigen tent, caravan, caravan huren, blokhut huren, boerderij huren enz.
Echt super mensen en een prachtige lokatie.
www.campingboszicht.nl

Yvonne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:42

Hippo d'Or Nieuwvliet is erg leuk. Je kunt je paard er netjes stallen en zelf kun je in een net huisje op het terrein (lekker dicht bij je paard). Dicht bij de zee, voor lekkere buitenritten.

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:46

onder de kastanje in kootwijkerbroek is leuk! rijden op de veluwe is heeel vervelend NOT....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:48

Kijk anders eens bij www.nibblestarstables.com
Kun je gewoon een leuk huisje huren met zijn 2en dus lekker veel privacy en je kunt een paard huren.
Paarden zijn erg braaf te rijden en je kunt er flink mee door rijden want ze zijn dat gewend. Ondanks dat ze flink voorwaarts zijn, zijn ze echt super te rijden. Ook kinderen rijden er zo op weg.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:19

Piej schreef:
ruiter1992 schreef:
http://www.ponyhof.nl

Wat een leuke link... Ik ben nog steeds aan t plannen om met een paar vriendinnen en eigen paarden naar zee te gaan.
Ken je deze plek goed? Is het er mooi aan het strand rijden? En in het algemeen het buiten rijden? Als we dan toch op vakantie gaan, rijden we denk ik liever niet in de bak haha...

Ja het is een mooi strand. Van de zomer waren er helaas veel paalhoofden zodat je geen lange stukken kon galopperen
maar nu hebben ze die gelukkig weggehaald. In de omgeving kun je ook mooi rijden. De weg naar het strand toe is een beetje
saai, over een landweggetje. Maar in de omgeving van het strand kun je heel mooi rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:55

Wat een reacties zeg!

Hier kunnen we zeker wat mee :D

bedankt allemaal, we gaan van de week eens rustig rondkijken!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:26

off topic: wat een mooie paard heb je trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:31

Hahah dankjewel :o