iemand al eens op trektocht/ weekend trapper ranch geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trickywonder

iemand al eens op trektocht/ weekend trapper ranch geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:50

ik zet het toch hier maar neer, omdat ik gok dat de western mensen de trapper ranch beter kennen.

hoi hoi!
ik heb een super leuke westernfjord en daar durf ik eindelijk weer ongecompliceerd mee op buitenrit. (ik ben een scheiterd)
Ik heb al eens een trektocht gereden op een andere fjord en dat vond ik fantastisch. Heerlijk hele dagen paardrijden, 's avonds aankomen op een camping en 's ochtends weer verder rijden. Een betere vakantie kon wat mij betreft niet! (dit was bij http://www.dezingendehuifkar.nl)
nu zou ik wel eens een echte westerntrektocht willen doen. ik zat bijv. aan een soort guestranch te denken. Waar je ook andere dingen leert. nu is dat in NL moeilijk denk ik. Maar een trektocht in combinatie met een koeienles lijkt mij ook wel erg tof! Mijn keuze viel daarom op de trapperranch. Hier kan je western rijden, ze geven ook koeienlessen dacht ik? mooie ritten maken. In de buurt dus iemand kan mij en mijn eigen paard brengen.
Je overnacht dan op een camping in Diever in een blokhut of lodge. Dat geeft vast ook na het rijden nog het échte westerngevoel.

Wie heeft hier ervaring mee?
Wie is er al eens op die camping geweest?
Hoe is de begeleiding?
is het te combineren met een koeienles?
bijv. vrijdag overdag les en dan 's avonds begint de trektocht/weekend pas dus dan laten aansluiten?
Wat is de leeftijd van de deelnemers gemiddeld?
Hoe ziet een rit er ong. uit? (veel walk, jog of lope?)
Omgeving?

wie oh wie?

nou ja vertel alles!!!
Heb je foto's? zien!!!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:43

In de nieuwe Country Life staat een artikel over de Trail Ranch die dit voorjaar in Diever start. Ze zijn verhuisd van Smilde naar Diever.
Als ik het artikel goed heb gelezen kun je hier ook de dingen doen die jij graag wilt.
www.trailranch.nl

De trapperranch kan ik je niets over vertellen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:57

Hoi Willemijn! Ik ben vorig jaar met een vriendin van me gaan kijken bij de Trapper Ranch. De accomodatie zag er verzorgd uit, hoewel daar geen boxen waren voor vakantiegasten. Hier kom ik later wel op terug. De eigenaar heeft ons zijn eigen paarden laten zien, die ook verhuurd worden voor ritten. Zagen er stuk voor stuk goed uit. Bij de accomodatie is ook een grote bak waarin lessen 'koeien vangen' gegeven worden. Ook werden ons de koeien (250!) getoond en ons uitgelegd hoe alles in zn werk gaat. Leek ons zeer interessant en leuk om een keer te doen met de paarden! Dan het verblijf van de vakantiegasten. In Diever op een camping zijn blokhutten aanwezig en daarachter 2 stalletjes met een kleine paddock. 500 meter verderop is een land waar de paarden kunnen grazen. Vanuit deze plaats loop je zo het Drents Friese woud in. Als je de lessen gaat volgen, moet je eerst naar de Trapper Ranch toe, wat met de auto ongeveer 30 minuten rijden is. Volgens mij is de eigenaar bereid om de paarden dan met zijn trailer op te halen. Helaas is onze vakantie wegens ziek en zeer van de paarden niet door gegaan, anders hadden we zeker een hele leuke vakantie gehad, we hadden er in ieder geval veel zin in! De eigenaar is overgens een hele aardig mijnheer. Ik kan je dan ook echt aanraden om een keer met hem af te spreken zodat hij jullie de accomodatie kan laten zien.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:34

Hallo TS, het beste is om gewoon even met Bob van de Trapper ranch te bellen. Het is een aardige man, erg enthousiast, en ik ben er al meerdere keren geweest vor een weekendje. De paarden zijn super getraind, geen achter-elkaar-aan-hobbel-paarden.
Hoe het zit met koeienlessen weet ik niet. De koeien stonden toen gewoon ergens anders dan de vakantie-accomodatie waar hij enkele paarden had staan, op die camping in Diever.
Ik heb me er altijd erg vermaakt.

Izmir

Re: iemand al eens op trektocht/ weekend trapper ranch geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:40

Bij de trail ranch in diever kan je op afspraak ook les krijgen enzo tis er altijd heel gezellig en de bosritten zijn erg leuk. Je
kan ze altijd even bellen voor meer info.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 16:52

bedankt allemaal!
op zich leek de trail ranch mij ook wel leuk maar die zijn dan net verhuisd. niet middenin een verbouwing? ademt het dan al die westernsfeer uit daar in diever?
Volgens mij kan je daar niet met koeien les krijgen.
Ook zijn ze dacht ik duurder en ze hebben het over een heel goeie conditie die je paard moet hebben.
Mijn pony is best in conditie en geeft nooit op, maar is wel al 18.. ik ben dus een beetje voorzichtig als ze zoiets noemen.

fijn dat er ook veel positiefs over de trapper ranch wordt geschreven! Trapperranch zit zelf in OOsterwolde toch? dat zou ik haast te paard kunnen doen dan. en voor zo'n klein stukje durf ik nog wel een lift te vragen.. ;)

Natuurlijk zal ik ter zijne tijd ook wel met de trapperanch zelf contact opnemen. Maar net als bij andere vakanties vraag ik ook altijd aan vrienden/ familieleden hoe hen het bevallen is in een bepaald land. Dit leek mij een mooie manier om ook wat meningen te kunnen horen over de trapperranch weekenden. thanks!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:22

WN AM >> BRT

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:32

Trail ranch is een hele goede.
Kom er zelf ook wel.
Koeien hebben ze idd niet, wel een westernsfeer.
Zou het zeker aanraden, ze houden wel rekening met wensen over het algemeen.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:12

via pb krijg ik meer wat negatieve reacties op de trapperranch en positieve voor de trailranch. dus ik geloof dat ik dan toch maar overstap.
Dan doe ik wel eens een koeiendag op de AOK verderop in de zomervakantie! smeer ik het gewoon uit ook leuk!

groeten Willemijn