De soesterduinen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

De soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:04

Hoi,
Ik ben met een gezellige bokker van plan om binnekort een buitenrit in de Soesterduinen te gaan maken.
Alleen vragen wij ons nou af, moet je nou echt een penning hebben!? En word daar ook echt om gevraagd?
Of zijn hier genoeg mensen die al eeuwen zonder penning rijden? :+

Alvast bedankt!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:12

Ja, dat is verplicht. Ze controleren er ook op. Toch heb ik er al meerdere keren illegaal gereden puur omdat het niet mogelijk is een dagpas te kopen. En ik ga echt niet zoveel geld besteden als ik er hooguit 2 keer per jaar rij. Bekeuring kost dan minder ;-).
Hier meer info: http://www.soest.nl/smartsite.shtml?ch=DEF&id=3220

In de gebieden van het Goois Natuurreservaat, wat daar dichtbij ligt, hebben ze ook vergunningsplicht. Gelukkig kun je daar wel dagpassen kopen. Zie: http://www.gnr.nl/index.cfm?vid=8DFFD600-C09F-296A-61CE8AC6C843347A

Kiss2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:15

Ja je moet een penning hebben om in de soesterduinen te rijden. Ik moet wel zeggen dat ik al jaren in de bossen van Soest rijd en drie keer een boswachter tegen gekomen ben.

Gentle_Joy

Re: De soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:22

ja maar zul je net zien gaan wij er heen en dan komen wij toevallig de boswachter tegen :+ heb geen idee wat zo'n boete eigenlijk kost ook :P

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 08:41

Whahah tuurlijk krijgen wij dat haha, iemand een idee wat een boete kost?!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:41

Een tijd geleden heb ik een bekeuring in Wassenaar gekregen die was € 30,- via het CJIB voor rijden op het strand buiten de toegestane tijden. Die overigens onterecht was, want het bord was alleen vanaf het wandelpad te lezen en niet vanaf het ruiterpad maar dat terzijde.

Lijkt mij dat dit landelijk vastgestelde bedragen zijn, een bekeuring met je auto is immers ook overal gelijk. Maar ik heb ook weleens iets van € 60 gehoord dus exact weet ik het niet.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:17

waar zou je dat het bestte kunnen navragen?

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:20

ik rijd al heel lang illegaal door t bos
heb geen ruiterbewijs en geeen pennign
soms doe ik de penning van me vader om maar ben nog nooit aangehouden maar wat veel belangrijker is is dat j je paard onder controle hebt vind ik persoonlijk

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:23

bobolien schreef:
ik rijd al heel lang illegaal door t bos
heb geen ruiterbewijs en geeen pennign
soms doe ik de penning van me vader om maar ben nog nooit aangehouden maar wat veel belangrijker is is dat j je paard onder controle hebt vind ik persoonlijk

ja daar ben ik het mee eens ja dat je je paard onder controle moet hebben is het belangrijkst...

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 17:31

Vind ik inderdaad ook ja!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:41

EmMetjes schreef:
Een tijd geleden heb ik een bekeuring in Wassenaar gekregen die was € 30,- via het CJIB voor rijden op het strand buiten de toegestane tijden. Die overigens onterecht was, want het bord was alleen vanaf het wandelpad te lezen en niet vanaf het ruiterpad maar dat terzijde.

Lijkt mij dat dit landelijk vastgestelde bedragen zijn, een bekeuring met je auto is immers ook overal gelijk. Maar ik heb ook weleens iets van € 60 gehoord dus exact weet ik het niet.

Lijkt me eerder dat dat per gebied/gemeente verschilt. Aangezien het onderhoud van het gebied niet de verantwoordelijkheid is van de rijksoverheid ;)

JessieRenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:54

Waar haal je dan zo'n penning vandaan?

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:22

JessieRenda schreef:
Waar haal je dan zo'n penning vandaan?

bij het gemeentehuis ;)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:43

2 jaar terug ben ik ook bij soestduinen gaan rijden en heb via een manege een penning gehaalt was iets van 5 euro en die kreeg je ook weer terug. Ben alleen effe de naam kwijt van de stal is met el dorado ofzo?

Gevonden! http://www.nieuweldorado.nl/

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:45

Dat zou je inderdaad ook nog kunnen proberen, als ze dat nog doen. Eldorado heet inmiddels Nieuw Eldorado maar wie weet dat ze nog steeds wel die penningen verhuren inderdaad.