Purmerbos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Purmerbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:20

Ik las net ergens dat sinds vorig jaar je ook in het purmerbos kunt paardrijden.
Dat er 6 km aan ruiterpad is.
Is het de moeite waard om daar eens te gaan rijden?
En waar kan je het beste met de trailer parkeren?

Lysander

Re: Purmerbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:25

Ik heb er met de vorst gereden en toen alleen kunnen stappen. Dan is het ongeveer een uur en tien minuten rijden. Het is één pad dat als het ware om het bos heen loopt, je kunt dus niet verdwalen, maar het is ook niet echt spectaculair. Ik woon er tien minuten met de trailer vandaan, ideaal voor een rondje op een zomeravond, maar als ik er langer voor zou moeten rijden zou ik dit rondje niet interessant genoeg vinden.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:28

Ik woon in Hoorn, maar wist niet eens dat Purmerend een bos had :o Jammer dat het niet echt de moeite waard is, want het is voor mij ook maar een minuut of 20/30 rijden..

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:29

En waar kun je het beste parkeren?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:29

Rienn schreef:
Ik woon in Hoorn, maar wist niet eens dat Purmerend een bos had :o Jammer dat het niet echt de moeite waard is, want het is voor mij ook maar een minuut of 20/30 rijden..

Wist ik ook niet tot 10 min geleden ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:31

Haha, oke gelukkig maar! Ben ik niet de enige.. :D

wokkel9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:49

Heb daar vroeger wel eens gereden maar vond het niet spectaculair, dan is het Twiske (oostzaan) leuker.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:12

En waar kan je het beste parkeren?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:54

Het purmerbos is opzich niet zo groot, maar erg mooi met zon :D Het ligt eraan waar je woont, als je er niet zo ver vanaf woont kun je toch gewoon eens gaan kijken? Je kunt pal voor de ingang van het bos parkeren en daar kun je ook makkelijk je trailer kwijt. Er zijn genoeg parkeerplaatsen en het is er niet heel erg druk. Er lopen wel heel veel loslopende honden dus ik zou een paard meenemen die daar niet om geeft. De ruiterpaden zijn goed te doen (ik loop er namelijk iedere zondag met mijn hond) en vaak van zand. Je kunt er eigenlijk alleen maar stappen want iedere bocht moet je goed kunnen nemen en je mag ook niet draven en galopperen.

Groetjes ;)

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:53

Ik ga in de zomer elke dag het bos in. Maar dan het kleine stukje bos. Das aan de kant van het industrieterrein. Ik vind het wel ontspannend, maar om een heel stuk te rijden voor het purmerendse bos is het niks denk ik :)