Vraag over Langevelderslag (noordwijk/noordwijkerhout)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabje19

Vraag over Langevelderslag (noordwijk/noordwijkerhout)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:53

Ik ben van plan om volgende week zondag naar het strand te gaan met paard. Als het weer het toe laat en de chauffeur zin heeft om te rijden :D
Nou wilde ik naar langevelderslag, alleen ik ben daar nog nooit geweest. De laatste keer zijn we bij Manege Meeuwenoord of wat Meeuwenoord was via de duinen het strand opgegaan. Helaas was ik niet zo gecharmeerd van de parkeerplaats daar.
We waren toen met een paardenvrachtwagen en stonden in het zand geparkeerd, deze kon makkelijk wegkomen, maar met de trailer zie ik dat niet zo zitten. Het strand is wel erg fijn om daar te rijden, maar ik wil niet meer zo lang door de duinen heen en het liefst het strand zo op. Ook gaan er nog mensen mee te voet en de hond ook. Dus ik wil niet dat hun zo ver moeten lopen ook.

ik had goede verhalen gehoord over Langevelderslag.
Nu is mijn vraag:
wat is de beste tijd om te rijden daar, wil niet in de drukte rijden ook omdat ik alleen ga waarschijnlijk en ook ivm met eb en vloed.
Hoe rijd je het beste vanuit aalsmeer naar Langevelderslag met een trailer combinatie?
Welke kanr moet je op als je op het strand bent?
En is er ook gelegenheid voor de mensen die mee zijn om te zitten. Zodat ze niet de hele tijd achter mij aan lopen :o

sabje19

Re: Vraag over Langevelderslag (noordwijk/noordwijkerhout)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:58

Is er niemand die mij verder kan helpen?
Met de zoekfunctie kom ik ook niet echt ver.

Chessie

Re: Vraag over Langevelderslag (noordwijk/noordwijkerhout)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:01

Hoi, de tijden kun je even opzoeken op locale site met eb-vloed standen, dat is steeds anders.
Parkeren weet ik niet zo goed, wij komen zelf uit de buurt en gaan op een klein achteraf plekje staan.
meestal is er niet veel ruimte voor mensen om te gaan zitten, je kan het beste wat meenemen, de strandtenten zijn nu nog niet open.

Succes (en veel plezier)

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:53

Ik rij er wel eens...

Je hebt daar een hele grote parkeerplaats dus parkeren is geen probleem. Het is alleen wel betaald. Volgens mij 2 euro voor een auto en trailer. Van de parkeerplaats rij je dan langs wat tentjes (sommige zijn wel open hoor bij goed weer) zo het strand op.. Daar kunnen dus mensen op je wachten.

Wanneer je het beste kunt gaan weet ik ook niet eigenlijk.. Wij gaan gewoon wanneer we zin en tijd hebben. Vroeg is t meestal wel rustiger..

Welke kant je op wilt maak denk niet uit als je alleen op t strand wilt rijden. Als je ook het duin in wilt dan moet je naar links. De 1e of 2e oprit is geschikt voor paarden. Dan kom je in het duin en daarna in het bos.

Hoe je het best kunt rijden.. poeh das een goede! Ik sta zelf in beinsdorp en wij rijden door hillegom, de zilk, dan soort van snelweggetje op (weg van volgens mij haarlem naar katwijk), 1e afslag eraf langevelderslag / noordwijkerhout en onderaan de afrit naar rechts. die weg volg je tot je weer een bord langevelderslag ziet.. (eerst kom je nog een hele scherpe bocht tegen naar links) Die weg in (rechts)en dan helemaal uitrijden. aan het eind zit de parkeerplaats.

Hoop dat je zo wat meer weet! Veel plezier!