Aangezien ik de mogelijkheid heb om in Zeeland een huisje te huren, wil ik graag weten het buitenrijden daar is.
Onze accomodatie ligt nabij manege De Eendracht in Vrouwenpolder. Heeft iemand hier ervaringen mee qua buitenrijden? Ik begrijp dat je daar natuurlijk op het strand kan rijden, maar is er ook meer dan dat?
Wij zijn op vakantie geweest in vrouwenpolder bij een minicamping. We zijn toen door de bossen naar Domburg gereden en over het strand terug naar Vrouwenpolder. Ook hebben we een keer een rit de andere kant op gemaakt de bossen in, ik moet zeggen dit was in augustus / september en doordat het kleigrond is, is het snel glad daar. ( daar moet je dus met je rijstijl wel rekening mee houden ) Ik vond het dus leuk om te rijden, maar omdat je ook gedeeltes over de verharde weg moet zou ik er niet meer dan een paar weken per jaar willen rijden. Wat wel een groot voordeel is: Bijna geen dazen!
intral
Geplaatst: 07-03-09 09:44
Zeeland heeft superveel manege's die buitenritten organiseren, van beginner tot vergevorderd . Even een lijstje van de maneges ; Hippisch Centrum Wolphaartsdijk Manege de Zwaanhoek De Kroo Ruitersport Equus Stoeterij & KI Station FNRS Rijschool in Dreischor Manege de Eendracht MANEGE DE IJSLANDER Manege Grol Manege Terneuzen Stoeterij Nr.1 Ponyhof
Moet je maar even googlen, daar heb ik deze lijst ook vandaan .
Ik woon op Walcheren, en het is zo dat je best wat uitrijmogelijkheden hebt aan de kustlijn met bos en strand. Er zijn redelijk wat ruiterpaden aangelegd. Wel is het idd zo dat je vaak nog wat wegen over moet steken of dat je een stuk op de verharde weg moet rijden.