Time-out & ANVR - SGR

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Time-out & ANVR - SGR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:27

Hoi..

Daar ben ik weer met mijn paardrijvakanties ;) Ik heb al heel wat leuke vakantie gevonden, en nu dacht ik ook eens bij een reisbureau te informeren.. Ze hadden niets.

Ze zeiden wel dat Time-out niet bij ANVR en SGR zijn aangesloten, wat dus betekent dat je niet zonder risico een vakantie boekt (stel dat ze bijv failliet gaan dan kun je naar je geld fluiten...) Is hier iemand die mij hier meer over kan vertellen?? Misschien weet iemand iets over speciale voorwaarden die time out hanteert???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:20

Nu ja, Time-out is geen club die gisteren uit de klei is getrokken. Ze bestaan pas een kleine twintig jaar.
Je kunt natuurlijk ook gewoon bij je reisverzekering informeren hoe zij daarmee omgaan.
Beter boeken bij een betrouwbare club zonder garantiefonds dan bij zo'n dubieus reisbureautje die wel aangesloten zijn maar vlugger falliet dan opgericht.

berdien85

Re: Time-out & ANVR - SGR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:09

Nee ik zeg ook niet dat ik ze niet vertrouw, maar je weet maar nooit.. De reisbureau's waren van Thomas Cook en Arke, dus niet bepaald dubieus..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:30

berdien85 schreef:
Nee ik zeg ook niet dat ik ze niet vertrouw, maar je weet maar nooit.. De reisbureau's waren van Thomas Cook en Arke, dus niet bepaald dubieus..

Nah, dat was niet waar ik direct op doelde. Punt bij Arke (en in zekere mate ook Cooke) is dat ze voor de "massa" gaan en paardenvakaties zijn niet voor de massa.

Het is daarnaast ook maar net wat je zelf wil. Voor mij is bijvoorbeeld een criterium dat ze niet te veel paarden mogen hebben. Dat is een redelijke garantie op een kleinschalig bedrijf waar dus meer aandacht voor de individuele gast EN paard is. Dat dergelijke lokaties vaak 10 - 20% duurder is is hier een direct gevolg van maar is het zeker waard, heb ik ondervonden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:32

Oke.. snap ik.. Ben ik het ook wel mee eens. We hebben inmiddels een mailtje van Time out gekregen, dat ze qua voorwaarden wel wat kunnen regelen voor ons. Dus klinkt positief ;)

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:24

En je kan jezelf ook tegen verschillende dinge verzekeren.
Toen ik paardloos was heb ik bijna een time-out vakantie geboekt, ik ben benieuwd hoe het bevalt!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 20:45

Ja, maar daar gaat het ook niet om. Ik heb zelf een doorlopende reisverz. het gaat er meer om dat wanneer het bedrijf evt. failliet gaat o.i.d. dat je wel je geld terug krijgt. Misschien valt dat idd hartstikke mee bij Time-Out, maar je weet maar nooit.. Helemaal in deze tijden. Maar... ze hebben ons nu een goed voorstel gegeven dus we gaan er waarschijnlijk toch maar voor :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:43

Update: Reis via ander reisbureau boeken was de optie.. Achteraf blijkt dat dus niets uit te maken en heb je nog steeds 't zelfde risico, btje jammer dus..