Buitenlands ruiterkamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Buitenlands ruiterkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 17:32

Ik zou van de zomer graag op een kamp gaan in het buitenland. Nou heb ik al op verschillende site zitten kijken die verscheidene buitenlandse reizen aanbieden. Nooit zit er echter een ruiterkamp bij. Ik zou graag op een ruiterkamp gaan in het buitenland. In Frankrijk 't liefst.

Ik word in de zomer 17 en rij niet meer zo super veel de laatste tijden. Het liefst een kamp waar vervoer naar toe al geregeld is, dit is echter geen must.
Ik zou in mij eentje gaan, aangezien andere vriendinnen liever feesten :+

Ik hoor 't wel of iemand hier nog iets leuks weet.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:21

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:36

Ik zou eens tussen het aanbod gaan kijken van Time Out Jeugdruiterreizen (http://www.timeout-reizen.nl/jeugd-ruiterreizen.php).

Er zijn hier twee "ponykampen" in België. Het voordeel van een ponykamp ten opzichte van een gewone reis, is dat je weet dat je met meerdere mensen zit, die ook nog eens van jouw leeftijd zijn.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:17

Toen ik 14 was ben ik bij een van de twee adressen in de Ardennen geweest (Niet die met arbieren maar de andere). Ik was met mijn zus en vader dus niet op de jongerenreis maar het principe was hetzelfde.
Het was echt fantastisch!!! Heerlijke paarden, super mooi oud soort herenhuis met daarbij de manege die er toen (bijna 5 jaar geleden) prima verzorgt bij lag. Redelijk goed eten maar vooral zó mooie tochten! Van hele stijle helingen tot riviertjes.
De paarden leken een beetje 'heet' toen we weg gingen maar dat waren ze totaal niet, ze hadden er gewoon zin in. Waren juist heel betrouwbaar. Ik wil zeker nog een keer terug, we hebben het er nog steeds over.. Echt een aanrader!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:38

De meeste adresjes hier zijn in België.
Ik wil graag verder weg, omdat ik er zeker van wil zijn dat ik mooi weer heb.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:41

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:43

Je zit met het volgende probleem: er zijn geen echte ruiterkampen (ponykampen) in Frankrijk. De reden is omdat het voor Nederlandse kinderen te ver is om naar Frankrijk te rijden om op ponykamp te gaan. Wat je wel hebt zijn waarschijnlijk lokale ponykampen, maar dan zit je dus tussen Franse kinderen.

Je zult een keuze moeten maken tussen:
- een echt ponykamp in Nederland of België
- een gewone ruitervakantie in verdere landen

Met de laatste optie weet je dus niet of er ook andere mensen diezelfde week op zo'n vakantie gaan en wat voor leeftijden deze mensen hebben.

Ik zat me te bedenken dat ze bij Simbo wel een ruitervakantie (trektocht) in het buitenland hebben. Eerst was deze in Frankrijk (zelfde lokatie als vroeger met Vinea), daarna in Tsjechië en waar hij dit jaar is, is nog onbekend, want de vakantie is nog in ontwikkeling. Maar misschien is dat dan wel iets voor je :)

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:45

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:54

Zijn dat deze mensen?
http://www.pradis.fr/

(Ook een hele mooie omgeving!,ietsje frisser maar dat is eerder een voordeel bij paardrijden)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:48

Dankje allemaal! Ik ga ze zo allemaal even bekijken. Ik had al bij Simbo gekeken. Dat is wel handig, want daar zit waarschijnlijk gewoon vervoer bij in.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:07

@Jodi; Ik denk 't wel ja. Super leuke site! Ik denk dat ik die mensen ga mailen. Ik ben namelijk bang dat ik er vrij jong voor ben. En die andere site die je gaf, ook super! Die had ik zelf ook al ergens gezien.

@Spekkie; ik hou de site van Simbo even in de gaten.

@ Liann; Bedankt! :D

NIV

Re: Buitenlands ruiterkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:48

Ik heb mij 2 jaar geleden in geschreven bij simbo. Leek mij ook heel gaaf. Werd toen afgebeld (maand van te voren) omdat ze niet genoeg animo hadden.. was echt een domper!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:55

NIV schreef:
Ik heb mij 2 jaar geleden in geschreven bij simbo. Leek mij ook heel gaaf. Werd toen afgebeld (maand van te voren) omdat ze niet genoeg animo hadden.. was echt een domper!

Inderdaad! Dat snap ik.. zou dan echt flink balen. Vooral omdat je dan niks anders meer kunt boeken.

NIV

Re: Buitenlands ruiterkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:09

Idd, nou ja het is toen een last minute naar Turkije geworden maar daar kwamen geen paarden aan te pas.. Heb je geen vriendin om mee te gaan? dan is het makkelijker om je in een 'volwassen' groep in te voegen.. Moet wel zeggen dat toen in die groep in België alle andere deelnemers 'vrouwen' tussen de 20 en 30 waren. Daar is het als 17 jarige ook erg gezellig mee. Helaas weet je de samenstelling niet van te voren. Succes!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:20

Enig idee wat je gaat doen, wil je meer western rijden, trektocht of op een plek waar je elke dag terugkomt?

Ik zit zelf namelijk ook met het idee om naar zoiets toe te gaan, omdat we vanwege de verbouwing niets gaan doen met mijn ouders, maar ik heb ook geen idee waar xD

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:41

labyrinth schreef:
Enig idee wat je gaat doen, wil je meer western rijden, trektocht of op een plek waar je elke dag terugkomt?

Ik zit zelf namelijk ook met het idee om naar zoiets toe te gaan, omdat we vanwege de verbouwing niets gaan doen met mijn ouders, maar ik heb ook geen idee waar xD

Ik wil wel graag western rijden, ik kan 't alleen (nog) niet.
Ik zou 't ook wel fijn vinden om elke dag op dezelfde plek terug te komen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:56

Ik zou naar Domaine du Menil gaan, heb je tenminste (toffe) leiding die ook van punkmuziek houdt :Y)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:10

Die ziet er erg leuk uit en kost 297 euro dat valt best mee !
voor western dingen moet je kijken bij time out, alleen zijn dat geen kampen maar ruitervakanties dus dat is wel echt anders. Ik weet niet, http://www.pradis.fr/ en dan vooral de gevorderde tocht lijkt me ook heel erg leuk maar is wel veel duurder (775)