Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar de vraag is of je dat wel zou moeten doen
eens moet de eerste keer zijn toch 
LiNdA1986 schreef:Manege Grol is alleen voor gevorderden, een strandrit en de paarden weten dat ze in rengalop mogen, dat lijkt me niet zo slim voor beginners

met mams er nog steeds naast op de fiets, veiligheid voor alles
Miss_Malfoy schreef:Ze doen daar toch ook dingen voor de toeristen? Ook beginners. Volgens mij hebben ze daar wel stapritjes hoor. Je hoeft ook niet persé naar het strand. Duinen daar zijn ook erg leuk om te rijden.
(Heb er vroeger gereden met m'n vzpaard.)
colin1986 schreef:Hoi, ik ben nog nieuw hier maar ik wil graag een keer gaan buiten rijden met me meisje.
Zij is er al erg ervaren in en kan alles al met de ogen dicht ik echter heb enkel maar een paar lessen gehad. Al zeggen ze wel dat het erg goed ga omdat ik in de eerste (prive)les de galop al deed en dat ik het allemaal snel oppak wil ik toch even wat meer meningen weten wat ik nou echt goed onder controle moet hebben om veilig een buitenrit kan maken..
Me vriendin heeft wel al rond gekeken en gebeld en overal was het ervaring/gevorderd voor een buitenrit. Na hoeveel lessen kan je ongeveer zeggen nu is het goed genoeg of is dat niet te zeggen maar ligt het eraan hoe snel ik alles leer??
Of zijn er ook buitenritten ergens waar ze ook de onervaren onder beglijding meenemen?
Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties! Colin
)
)
Daarna in stap en draf (doen ze ook poelenburgh) en daarna met galop erbij. colin1986 schreef:thnx voor alle reacties erg leuk en vooral leerzaam om te lezen! Het ziet er dus naar uit dat ik nog wel even zoet ben en voorlopig nog niet buiten aan de gang moet gaan... ik wacht wel tot de manege, me meid en ik zelf uiteraard zeggen dat het veilig en dat ik er 'klaar' voor ben..
colin1986 schreef:thnx voor alle reacties erg leuk en vooral leerzaam om te lezen! Het ziet er dus naar uit dat ik nog wel even zoet ben en voorlopig nog niet buiten aan de gang moet gaan... ik wacht wel tot de manege, me meid en ik zelf uiteraard zeggen dat het veilig en dat ik er 'klaar' voor ben..