Leuk vakantieadres voor ruiter met paard gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisanneOnne

Leuk vakantieadres voor ruiter met paard gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:34

Even een snelle vraag,

Wie o wie weet een leuk vakantie adresje voor ruiter en paard, met wat afwisseling van natuur..
Een beetje van alles wat dus zeg maar :D

bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-09 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

X_spirit_X

Re: vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:29

www.hightreestables.nl

je overnacht in een 6 persoons chalet en kan je paard in een superruime box zetten met weiland en hebt mogelijkheid tot super faciliteiten. je zit ook 5 min van het drenths friese woud. gewoon super mooi! de site is in onderhoud dus mail gerust voor mer info.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:56

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:20

Je kunt eventueel bij ons terecht www.peelhoven.nl
Zeer afwisselend landschap, brede zandpaden, heide, bossen en kilometers ruiterroute.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:46

ik ga van de zomer met mijn paard naar mini camping jachtlust in epe... daar is ook altijd de paarden vierdaagse

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:47

Je bent bij ons welkom met je paard. Je kunt logeren in de b&b of in de stacaravan. Je paard staat in een eigen weide met schuilstal. 400 km aan ruiterroutes beginnen voor de deur, door een zeer afwisselend terrein. Van zandpaden door oerbos tot paadjes langs meanderende beekjes of brede bermen langs typisch Groningse dorpjes. De routes sluiten aan op het Drentse en Duitse routenetwerk, dus mogelijkheden genoeg.
Zo rijd je door het bos (geen file maar oog in oog met herten) en even later langs bloeiende akkers met klaprozen.....

Kijk op http://www.hoeveansalo.nl voor meer info. Een vakantie kan helemaal aangepast worden aan jouw wensen en (bijna) alles is mogelijk.

Tot ziens in Westerwolde,
Groeten, Anet, Hoeve Ansalo, Ter Apel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:49

Ik heb hele goede ervaringen met Camping Boszicht ( www.campingboszicht.nl ) in Laag Soeren.
Ligt op de Veluwe en hier kun je echt heerlijk rijden.
Is echt een aanrader.

Je paardje kan er in een box en/of weide.
Zelf kun je slapen in een eigen tent, maar je kunt ook een blokhut, caravan of boerderij huren.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:16

Manege grol in Renesse, je kunt daarvandaan leuke ritten maken, zowel strand, duin als bos.
Je hebt er goede faciliteiten voor de paarden, stalling, weidegang of een combi daarvan.
Er is een minicamping bij en verder zijn er in de omgeving vele pensions, hotels, bungalowparken en campings.

http://www.manegegrol.nl/

cykie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:19

Knollegruun in Schoonloo. Mooie omgeving. Ze organiseren daar ook van alles of Krimhoeve in Hoenderloo

BolleBOBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:51

Texel is ook leuk!
met veel ruiterpaarden..
en als je even niet aan het rijden bent kan je komen kijken bij een ringsteek wedstrijd!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:31

Moderatoropmerking:
Voor de Bokkers die reageren : We stellen het op prijs als jullie ook uitleggen en jullie ervaringen delen waarom je een bepaald adres aanraadt of niet :) Dan heeft de TS er ook echt wat aan.

Lis_anne

Re: Leuk vakantieadres voor ruiter met paard gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:59

Misschien manege van Loon.. Je kan zo buitenritten maken in de Drunse Duinen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:31

Wij zijn in Wapse geweest in een ruim appartment op hoeve 't Wed.
je zit niet ver van het drents friesche wold vandaan.

We zijn daar super verzorgt en onze paarden ook.
We hadden voor de nacht een stal en op de dag mochten ze het land op.

Zou er zo weer naartoe gaan... leuk.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:23

Mijn jaarling staat bij een Tinkerstoeterij die tevens een b&b hebben met mogelijkheid tot paardenstalling en directe uitrijmogelijkheden naar het bos.

www.tirnanogstables.be

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:26

soof109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:27

Ik ben afgelopen meivakantie op vakantie geweest met mijn moeder en onze twee paarden, wij zaten zelf bij De badhoeve in Epe (een B&B) over deze accomodatie waren we erg enthausiast. prima rijbak, grote weide, klein stuk stappen en je bent in het bos (en vlak bij hei), de mensen hebben veel ervaring met paarden en je mag vanalles van ze, de stallen zijn open (maar iets aan de kleine kant; 2,5-3),
het ontbijt wordt prima verzorgd en het huisje is ruim.

Voor onze volgende vakantie zijn we ook nog bij andere pleisterplaatsen wezen kijken in en rondop Epe, waaronder Jachtlust, Stal de Sprengen, de Kamperklippen, La Frêulard (ofzo) en nog wat andere.
-Camping Jachtlust vonden wij niks want het terrein was een zooitje en de weides waren onveilig (hopen met baksteen in de wei bijvoorbeeld).
-De kamperklippen zag er erg gezellig uit maar had kleine weides en de paarden stonden in binnnenstallen (maar als je dat niet erg vind; zeker gaan!).
-We zijn ook bij La Frêulard geweest ofzo maar dat zag er echt niet uit! kapotte caravans, slechte weides; één grote troep.
- Wij zijn overigens wel erg enthausiast over Stal de Sprengen; grote open stallen, netjes terrein, goede weides, mooie rijbak, mooi huisje voor ongeveer 6 personen (maar kan ook voor minder) en je zit zo in het bos.

Ga vooral naar de B&B De badhoeve en naar Stal de Sprengen!

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:39

Kijk maar eens op www.eik.nl je paard komt on een mooie ruime box en je zit op ong. 5minuten stappen van de holterberg

meandrakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:16

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:24

kijk eens bij paardenhotel burgh www.paardenhotelburgh.nl mooi over strand en door bos rijden, eigen minicamping of huisjes en hotel op loopafstand.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:37

PeterK schreef:
kijk eens bij paardenhotel burgh http://www.paardenhotelburgh.nl mooi over strand en door bos rijden, eigen minicamping of huisjes en hotel op loopafstand.

ik mis toch wel een cruciaal ding op je site: weidegang!!!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:31

Kijk eens naar de Drunense Duinen. Daar ligt ergens een pensionstal (moet je even googlen) waar je paard lekker de hele dag op de wei kan voor weinig geld. Zelf kan je daar kamperen.

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:31

ikke schreef:
PeterK schreef:
kijk eens bij paardenhotel burgh http://www.paardenhotelburgh.nl mooi over strand en door bos rijden, eigen minicamping of huisjes en hotel op loopafstand.

Er ligt vijf hectare weide rond de stal en in overleg met de gast gaan de paarden gewoon naar op de weide of in de paddock.

Ik vind het wel jammer dat je commentaar zo'n negatieve formulering heeft, Je kunt ook gewoon vragen of er weidegang is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:00

PeterK schreef:
ikke schreef:

Er ligt vijf hectare weide rond de stal en in overleg met de gast gaan de paarden gewoon naar op de weide of in de paddock.

Ik vind het wel jammer dat je commentaar zo'n negatieve formulering heeft, Je kunt ook gewoon vragen of er weidegang is.

Wellicht is de boodschap wel overgekomen? Ik zou dus duidelijker op de site vermelden dat je (veel) weidegang biedt. Alleen stalling is voor de meeste vakantiegangers niet meer voldoende, die willen juist meer weidegang, al is het maar omdat ze dat thuis niet (voldoende) kunnen bieden.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:06

Ik ben vorig jaar naar het Caitwickerzand in Nieuw Milligen (Uddel) geweest. www.caitwickerzand.nl
Ze hebben diverse huisjes en trekkershutten te huur en voor de paarden zijn er diverse weilanden. Je rijd zo vanaf het terrein heerlijk de veluwe op. Je zit ook vlakbij de kootwijker zandverstuivingen en het is echt een prachtige omgeving om te rijden. Ook erg betaalbaar en vriendelijke mensen! Je hebt ook alles in de buurt.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:08

Ik weet niet of Ts nog op zoek is, topic is 3 jaar oud. :D