ruiter en koetsiersbewijs opzeggen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

ruiter en koetsiersbewijs opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 14:59

Hoii

Ik heb een paar jaar geleden mijn ruiter en koetsiersbewijs gehaald omdat dit moest van school.
Maar nu kreeg ik laatst weer de rekening, of ik even twee keer 35 euro wil betalen..
Vind dit aardig wat elke twee jaar 70 euro.. dus dacht erover het gewoon op te zeggen... want wat heb je er eigenlijk aan?

Wilde graag jullie mening horen of je er nu echt wat aan hebt, of dat ik het ook wel op kan zeggen...

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:04

ligt eraan wat je in de toekomst ermee wilt doen,
als je nog van plan bent te gaan mennen, en veel naar buiten gaat (ook naar de drunese duinen ,het strand ,veluwe ect.)
moet je je ruiter/koetsiers bewijs kunnen laten zien.je hebt anders kans op een boete...denk dat dat ook niet de bedoeling is?
overens is het persoonsgebonden ,voor de een is dit belangrijker dan voor een ander.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:59

In de Drunense duinen heeft men geen men- of ruiterbewijs nodig.

Ik zou hem opzeggen, je hebt hem niet nodig voor verzekering ofzo. Hooguit voor gebieden waar ze hem verplicht stellen, maar volgens mij zijn er dat ook niet al te veel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:30

malita04 schreef:
ligt eraan wat je in de toekomst ermee wilt doen,
als je nog van plan bent te gaan mennen, en veel naar buiten gaat (ook naar de drunese duinen ,het strand ,veluwe ect.)
moet je je ruiter/koetsiers bewijs kunnen laten zien.je hebt anders kans op een boete...denk dat dat ook niet de bedoeling is?
overens is het persoonsgebonden ,voor de een is dit belangrijker dan voor een ander.

Welk strand?? Ik ken geen enkel strand waar het verplicht is. De Veluwe is ook erg ruim gesteld, het gebied waar het verplicht is, valt formeel niet eens onder de Veluwe en het beslaat ook nog eens maar 2 - 3% van de oppervlakte van de gehele Veluwe.
Ik was in de veronderstelling dat de Druinense Duinen ook verplichtingen kende, maar dat is kennelijk alweer veranderd.

druppeltje

Re: ruiter en koetsiersbewijs opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:13

In de Drunense duinen is een vergunning verplicht, misschien dat jullie dat bedoelen? Deze kan je overal kopen en er is geen enkele verplichting/diploma voor nodig.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:40

Ik rijd wel op de veluwe, maar daar is t inderdaad maar op een heel klein gebiedje verplicht... verder moet je gewoon een vergunning hebben die je kan kopen... dus ja eigenlijk heb je m dus bijna nergens nodig...
Maar gaan ze het niet meer verplichten voor iedereen oid? zijn er geen plannen ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:27

Pivanti schreef:
Ik rijd wel op de veluwe, maar daar is t inderdaad maar op een heel klein gebiedje verplicht... verder moet je gewoon een vergunning hebben die je kan kopen... dus ja eigenlijk heb je m dus bijna nergens nodig...
Maar gaan ze het niet meer verplichten voor iedereen oid? zijn er geen plannen ?

Oh plannen genoeg, maar zolang er geen juridische mogelijkheden zijn, ben je vlug uitgel*ld.
Je moet ook maar op een klein stukje Veluwe een vergunning hebben, de rest is gewoon vrijheid, blijheid je neus achterna, zolang je maar op de ruiterpaden blijft.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 02:14

Vaak als je ergens gaat rijden en alleen een buitenrit wilt maken of een aanspanning wilt 'huren' moet je in het bezit van ruiter- of koetsiersbewijs zijn, echter als je zelf gewoon een eigen paard hebt is het daarvoor ook niet echt van belang. Ieder jaar 70 euro is toch geld, zeker als je er geen gebruik van maakt!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 11:20

het is 70 euro per twee jaar ;) maar toch...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 11:20

Maar ik ben bang dat als ik t heb opgezegt het volgend jaar opeens verplicht wordt of dat soort gein...

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:23

Ik heb ze ook alle twee.
Het koetsiersbewijs heb ik ook op school moeten halen.
Vind het vreemd dat ze het steeds maar verlengen.
Het is namelijk al jaren gelden dat ik heb gement :=
Zou niet eens meer precies weten hoe alles gaat....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:25

Mariekie dat vind ik ook het gekke eraan. Niet dat ik graag elke keer opnieuw op wil gaan of zo. Ik heb dan een eigen paard maar dan staat er toch ook geen garantie op dat ik het laatste half jaar bijvoorbeeld op een paard gezeten heb?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:19

Pivanti schreef:
Maar ik ben bang dat als ik t heb opgezegt het volgend jaar opeens verplicht wordt of dat soort gein...

Dat kan niet. Als er juridische mogelijkheden waren geweest, hadden ze het er allang doorgedrukt. Het is domweg niet mogelijk en daar heeft de SRR zich danig in verslikt. 25 jaar geleden zou het "binnenkort" verplicht worden. Sinds die tijd steekt de kreet met enige regelmaat de kop op, maar als je doorvraagt naar het ontstaan, dan is het altijd weer via-via dat men zich gek heeft laten maken. De SRR vindt dat prima, levert allemaal "klanten"................

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:23

Ik zou ze niet opzeggen, wie weet waar je ze nog eens voor nodig hebt. Bovendien zit er een WA-verzekering aan gekoppeld, toch?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:18

BRN schreef:
Ik zou ze niet opzeggen, wie weet waar je ze nog eens voor nodig hebt. Bovendien zit er een WA-verzekering aan gekoppeld, toch?

En aan die WA-verzekering heb je niets, ze betalen alleen uit als je eigen wa-verzekering niet uitbetaald (en dat is dus eigenlijk nooit), of als je zo slim bent om niet eens een eigen WA-verzekering te hebben.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:42

Klopt helemaal Biancavos. :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:31

joyce83 schreef:
Mariekie dat vind ik ook het gekke eraan. Niet dat ik graag elke keer opnieuw op wil gaan of zo. Ik heb dan een eigen paard maar dan staat er toch ook geen garantie op dat ik het laatste half jaar bijvoorbeeld op een paard gezeten heb?
En dat is precies hetzelfde met een rijbewijs. Je kan tien jaar geleden je rijbewijs hebben gehaald, en hem laten verlengen (kost 45 euro oid), maar ondertussen niet gereden hebben. Ook dan ben je een gevaar in het verkeer.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:13

Ik denk dat ik het maar niet meer betaal... bedoel is toch steeds iedere 2 jaar 70 euro.. een hoop geld voor niets...