Citaat:
Dan was je goedkoop uit! Op het moment dat je wat meer zoekt dan je tent in de wei naast de paarden, dan ben je zomaar het dubbele kwijt. In septmber nog een paar dagen met mijn lesgeefmens (en goede vriendin) op trektocht geweest en dat hebben we niet voor elkaar gekregen voor 80 euri's per week en dan tel ik niet eens de brandstof voor de auto en de buskosten om de auto steeds weer te halen.
De wintertocht die ik eerder aankondigde komt op 225 euri's op basis van B&B. Het avondeten moeten we dan nog regelen. Ik heb niet gekeken naar de kosten, ik heb bepaald waar ik wilde overnachten en wat dat kost maakt niet uit, ik wilde per se enkele aparte plekken om te slapen en nee, dat was niet de goedkoopste mogelijkheid, maar het heeft wel een bepaalde sfeer.
Daarnaast moet je je realiseren dat de georganiseerde tochten ook nog eens gemaakt moeten worden en degene die dat doet, doet dat niet voor niks. Moet je allemaal meetellen.
Wij hebben bewust gekozen voor een tentje. Echt heel gezellig! En meestal kwamen we op mini campings terecht waar we iets van €7,50 - €10,- per persoon per nacht kwijt waarden. En dan stonden de pony's daar in een weiland.
Verder hadden we geen brandstof kosten. We hadden weinig bagage mee en konden alles in zadeltassen kwijt. Dus we vervoerden alles wat we hadden ook nog eens zelf.
We hebben de trektocht helemaal zelf georganiseerd. We hebben eerst gekeken waar we (redelijk) voordelig konden overnachten en of dat ook aan een mooie route lag.
Maar dit is al een jaar of 4 of 5 geleden dus toen was het misschien ook nog wel iets goedkoper??