Trektocht/kamp met eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

p_ponypaard

Trektocht/kamp met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 00:48

Hallo Hallo,

Ik wil dit jaar graag met mijn paardje op trektocht.... wie heeft leuke ervaringen (adressen), wie kent een leuke groep of gaat zelf op trektoch met wie ik mee kan? wanneer maakt me niet zo veel uit. voorjaar, zomer, najaar......

barst maar los :+

lieve groetjes..... Paula en Jensje......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:49

via http://www.nvvr.info kun je verschillende trektochten vinden.

edit: en dan links onder "activiteiten" en dan "agenda nvvr".

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:13

Wij doen ook trektochten en soms gaan er ook eigen paarden/pony's mee.

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:57

Bij Hoeve Ansalo kun je starten voor een trektocht, al dan niet met begeleiding. Wil je zonder begeleiding rijden, dan is dat prima te doen met goed kaartmateriaal. (via pb of mail te bestellen). Wij kunnen je helpen met het plannen en reserveren van overnachtings adressen, met pech hulp onderweg en met bagage service.

Je kunt ook met mij en Sancho (mijn Criollo) meerijden. Zo is de kans op verdwalen klein en zie je echt alle mooie plekjes.

Kijk voor info op: http://www.hoeveansalo.nl en laat je verassen in Westerwolde, waar de mensen nog aardig zijn, geen file in het bos en rust en ruimte heerst. 400 km aan ruiter- en menroutes beginnen voor de deur. De routes zijn in Westerwolde met aansluiting naar Drenthe en Duitsland. De routes zijn zeer afwisselend: van oerbos met zandpaden tot slingerpaadjes langs meanderende riviertjes en brede bermen langs typisch Groningse dorpjes.

Groeten, Anet, Hoeve Ansalo.

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:25

2 - 6 feb 2009. Ik heb nog één plekje over voor een mooie wintertrektocht. Drie ervaren trektochtruiters zijn je reisgenoten, twee auto's voor bagagevervoer en een afwisselende set overnachtingsadressen.
Alle ruiters zjn NVVR-lid, kun je gelijk kennis maken met de NVVR :D :D

x_Staceyy

Re: Trektocht/kamp met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:26

www.reelaer.nl

echt super die trektochten, je gaat door de bossen, bergen, zandkuilen echt van alles !

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:37

Jeetje die georganiseerde trektochten zijn best duur...
Een aantal jaar geleden heb ik met een vriendin een trektocht gedaan. Die hadden we echter gewoon zelf georganiseerd. We vertrokken op maandagmorgen vanuit omgeving appelscha en kwamen de vrijdagmiddag weer aan op een punt waar de bossen eindigden. Daar hebben we de ouders gebeld en zijn we weer opgehaald. De bagage hadden we achter op de pony's gebonden. Voor iedere nacht hadden we een plekje geregeld waar onze pony's de wei in konden en waar wij onze tent mochten plaatsen.
Onze trektocht ging door Drenthe. Daar is het erg mooi paardrijden. Heel veel mooie bossen!!
Uiteindelijk waren wij voor 5 dagen trektocht per persoon ongeveer €80,- kwijt. En dat was inclusief eten, drinken en verblijfplaatsen!!

Nog even een foto van de proefrit of de bagage netjes zou blijven zitten op deze manier: :D
http://www.myalbum.com/GroteFoto-MOTT7TRP.jpg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:51

HelgaV schreef:
Onze trektocht ging door Drenthe. Daar is het erg mooi paardrijden. Heel veel mooie bossen!!
Uiteindelijk waren wij voor 5 dagen trektocht per persoon ongeveer €80,- kwijt. En dat was inclusief eten, drinken en verblijfplaatsen!!

Nog even een foto van de proefrit of de bagage netjes zou blijven zitten op deze manier: :D
http://www.myalbum.com/GroteFoto-MOTT7TRP.jpg

Dan was je goedkoop uit! Op het moment dat je wat meer zoekt dan je tent in de wei naast de paarden, dan ben je zomaar het dubbele kwijt. In septmber nog een paar dagen met mijn lesgeefmens (en goede vriendin) op trektocht geweest en dat hebben we niet voor elkaar gekregen voor 80 euri's per week en dan tel ik niet eens de brandstof voor de auto en de buskosten om de auto steeds weer te halen.
De wintertocht die ik eerder aankondigde komt op 225 euri's op basis van B&B. Het avondeten moeten we dan nog regelen. Ik heb niet gekeken naar de kosten, ik heb bepaald waar ik wilde overnachten en wat dat kost maakt niet uit, ik wilde per se enkele aparte plekken om te slapen en nee, dat was niet de goedkoopste mogelijkheid, maar het heeft wel een bepaalde sfeer.
Daarnaast moet je je realiseren dat de georganiseerde tochten ook nog eens gemaakt moeten worden en degene die dat doet, doet dat niet voor niks. Moet je allemaal meetellen.

[edit: typo's]
Laatst bijgewerkt door ikke op 19-01-09 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:56

ikke: helaas kan ik dan niet!......

en bij http://www.reelaer.nl wat is daar de gemiddelde leeftijd? ik krijg als ik de site zie een beetje een ponykamp iedee

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:30

p_ponypaard schreef:
ikke: helaas kan ik dan niet!......

en bij http://www.reelaer.nl wat is daar de gemiddelde leeftijd? ik krijg als ik de site zie een beetje een ponykamp iedee

Beetje opletten als je boekt. Meestal is het inderdaad "ponykampidee" maar ze doen ook tochten voor jong volwassenen.
De NVVR trektocht kent dit jaar een gemelleerd gezelschap. Ik weet van jonge mensen dat ze meegaan, maar ook van volwassenen. Één ding weet ik zeker, je zult niet veel trektochten maken waar het eten zo goed is als de NVVR-trektocht.

milou14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:14

http://www.reelaer.nl
het reelaer is zo gaaf
gemiddele leeftijd is volgens mij 13-16jaar van jongerentrektocht
maar je kan ook vanaf 18 jaar dat is weer JongerenTRECtocht ( dat hoort met die hoofdletters)
ik ben vorige jaar geweest het is zoo leuk
eerste paar dagen blijf je daar ga je vanalles doen. daarna ga je 3 dagen optrektocht je gaat dan 1keer 4uur 1x 7 uur 1x6uur rijden volgens mij weet niet meer zeker.
je kan met je eigen paard.
ik ga dit jaar ook weer met me eigen paard maar ik zal wel snel boeken want anders is het vol geboekt en het kost 400'euro
http://www.youtube.com/watch?v=J4ZYMNM2xjc dit zijn wij

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 13:54

milou14: ik zie idd dat bijna alles al volgeboekt zit....

bij de nvvr zie ik ook dat er een trectocht komt over de veluwe... lijkt me ook erg leuk :) maar er staat nog weinig info over op de site

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:57

Lijkt mij ook onwijs gaaf om te doen al denk ik wel dat je paard in goede conditie moet zijn. En ik vrees dat ik na 3 uur al van ellende niet meer weet hoe ik moet zitten :')

milou14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:29

Het is idd wel lang zitten je wordt het laatste uurtje wel een beetje zat maar het is gewoon z'n onwijs gave ervaren

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:22

p_ponypaard schreef:
milou14: ik zie idd dat bijna alles al volgeboekt zit....

bij de nvvr zie ik ook dat er een trectocht komt over de veluwe... lijkt me ook erg leuk :) maar er staat nog weinig info over op de site

Ik verwacht info in de komende VrijRuiter. Mocht dat niet zo zijn, neem dan even contact op met de meerdaagse commissie, die zijn altijd bereid om info te geven.

Goldie schreef:
Lijkt mij ook onwijs gaaf om te doen al denk ik wel dat je paard in goede conditie moet zijn. En ik vrees dat ik na 3 uur al van ellende niet meer weet hoe ik moet zitten :')

Dan moet je voor die tijd afstappen en er een stuk naast gaan lopen, werkt erg goed, is mijn ervaring.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:14

Citaat:
Dan was je goedkoop uit! Op het moment dat je wat meer zoekt dan je tent in de wei naast de paarden, dan ben je zomaar het dubbele kwijt. In septmber nog een paar dagen met mijn lesgeefmens (en goede vriendin) op trektocht geweest en dat hebben we niet voor elkaar gekregen voor 80 euri's per week en dan tel ik niet eens de brandstof voor de auto en de buskosten om de auto steeds weer te halen.
De wintertocht die ik eerder aankondigde komt op 225 euri's op basis van B&B. Het avondeten moeten we dan nog regelen. Ik heb niet gekeken naar de kosten, ik heb bepaald waar ik wilde overnachten en wat dat kost maakt niet uit, ik wilde per se enkele aparte plekken om te slapen en nee, dat was niet de goedkoopste mogelijkheid, maar het heeft wel een bepaalde sfeer.
Daarnaast moet je je realiseren dat de georganiseerde tochten ook nog eens gemaakt moeten worden en degene die dat doet, doet dat niet voor niks. Moet je allemaal meetellen.

Wij hebben bewust gekozen voor een tentje. Echt heel gezellig! En meestal kwamen we op mini campings terecht waar we iets van €7,50 - €10,- per persoon per nacht kwijt waarden. En dan stonden de pony's daar in een weiland.
Verder hadden we geen brandstof kosten. We hadden weinig bagage mee en konden alles in zadeltassen kwijt. Dus we vervoerden alles wat we hadden ook nog eens zelf.
We hebben de trektocht helemaal zelf georganiseerd. We hebben eerst gekeken waar we (redelijk) voordelig konden overnachten en of dat ook aan een mooie route lag.
Maar dit is al een jaar of 4 of 5 geleden dus toen was het misschien ook nog wel iets goedkoper??

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:06

bij de nvvr heb ik inmiddels een aantal leuke tochten zien staan :) www.hoeveansalo.nl ziet er ook erg leuk uit!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:10

@Helga, de tent ook te paard mee kunnen nemen?