Ruitervakantie meervoudig gehandicapten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

Ruitervakantie meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:06

Hoi!
Mijn zus is meervoudig gehandicapt. Zij kan niet lopen praten en snapt eigenlijk niets. Toch is het niet zielig, ze weet het zelf niet en is altijd vrolijk! Ze kan van veel dingen genieten, zoals zwemmen (als iemand haar vasthoud) en wat af en toe gebeurd; rijden op paarden in een huifkar. Ze ligt dan met een soort dekens op de rug, ze voelt dan die bewegingen van de paarden en vind dat geweldig!
In de zomer gaat ze altijd mee op vakantie naar het buitenland maar voor mijn ouders wordt dat nu te zwaar. Omdat we toch met haar op vakantie willen, gewoon in Nederland, dacht ik aan een soort paardrij vakantie. Ergens waar zij op zo'n huifkar kan, wij (mijn ouders en ik, alleen ik ervaren :P) ook een keer kunnen rijden en verder gewoon kunnen wandelen, uit eten gaan enz. Ongeveer een weekje ofzo. Weet iemand een manege of organisatie waar dit mogelijk is?

Marigold

Re: Ruitervakantie meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:37

volgens mij organiseren ze dat bij manege zonder drempels, als je zus pgb heeft kan het misschien daaruit betaald worden.

er zijn ook wigwam vakanties ergens (wel te vinden via google), daar doen ze leuke dingen met de gehandicapte kids, en hebben ouders en broers/zussen ook tijd om zonder het geh. broertje of zusje iets te gaan doen.
dat is (volgens mij) niet, of in elk geval niet op de eerste plaats met paarden.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 23:53

Oke, nou manege zonder drempels is al waar we altijd heen gaan dus daar wilden we nou net niet heen :P
Maar ik zal nog een googlen, bedankt voor je reactie iig! :)

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:29

Zo,n huifkar waar jij het over hebt heet een Huifbed. Misschien is dat wat duidelijker. Gewoon in een huifkar is denk ook niet alles, dan voelt ze niets van de paarden, maar ziet ze alleen.

vjeerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:58

Hoi,

Bij de stichting van Boeijen in Assen rijden ze in de zomer ook met een huifbed. Ze rijden hier me buiten, dus kan je zus volop van de buitenlucht en mooie omgeving genieten op de ruggen van 2 haflingers. Kijk eens op de volgende 2 sites voor informatie

http://www.vanboeijen.nl/sjablonen/3/in ... 4914&page=

http://www.kvth-drenthe.nl/leden.html

Er is in de beurt vast ook een leuke accomodatie te vinden en in de omgeving is ect van alles te doen.

Succes met het vinden van een leuke vakantie!!

Ps. Als je nog meer informatie wilt mag je me altijd een PB tje sturen. Ik ken de paarden en koetsier persoonlijk.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:15

Er is hier ook een subforum aangepast paardrijden. Zet je oproepje daar ook eens. Ik denk dat ze daar meer adressen weten :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:11

Informeer ook eens bij reisorganisaties voor mensen met een beperking.
Die hebben vaak ook ruitervakanties in het pakket :)
Kijk anders eens op de website van een MEE organisatie bij jou in de buurt. Via www.mee.nl kun je die wel vinden.