GEZOCHT vakantieadres voor min 5 pers met paard/pony aan zee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

afram

GEZOCHT vakantieadres voor min 5 pers met paard/pony aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 14:26

Weet iemand een mooie plek waar we met minimaal 5 personen een weekend kunnen verblijven met paard
aan zee?
Elk jaar gaan we een weekend weg en de veluwe hebben we nu wel gezien.
Graag willen we een keer een weekend doorbrengen aan zee.
Weet iemand toevallig een accomodatie waar we met 5 a 6 personen met paard/pony kunnen
verblijven?
We willen wel een heel klein beetje luxe, dus geen camping.

Paarden graag met weidegang en stal.
graag reacties

groeten

Annumarie

Re: GEZOCHT vakantieadres voor min 5 pers met paard/pony aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:29

Manege Lisiduna in Burgh-Haamstede, daar kun je heerlijk door het duingebied en over het strand rijden (dat mag daar nl de hele zomer door)!!!
De manaege heeft wat oduere stallen, maar wel schoon en ruim, onze paarden hadden het er meteen naar de zin en het heeft een motelletje voor de ruiters, ook wat ouder, maar ook schoon en groot genoeg met een gezamelijke keuken.

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:31

Manege de drie vijvers,adinkerke ,de panne,.Dicht bij plopsaland.

afram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 08:12

dank voor jullie reactie, ik ga eens googlen....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:15

Ik ben drie keer in een vakantiehuisje geweest van een particulier. De stallen, weide en bak stonden aan het huisje vast. Het was ook zeer dicht bij het strand. Huisje was geschikt voor maximaal zes personen (of was het vijf??).

Hoeveel paarden je mee kunt nemen was per jaar verschillend, omdat ze ook twee tot vier pensionners hadden staan. Heb je verder eigenlijk niets mee te maken, maar dan zijn er natuurlijk minder stallen vrij.

Ze staan met advertenties eigenlijk altijd in de bit. Het is echt een aanrader!!

Edit: plaats vergeten :D. Het huisje lag in Noordwijkerhout, het precieze adres weet ik even niet meer.... In de bit of hoefslag zijn ze vast wel terug te vinden.

afram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:11

Yinari schreef:
Ik ben drie keer in een vakantiehuisje geweest van een particulier. De stallen, weide en bak stonden aan het huisje vast. Het was ook zeer dicht bij het strand. Huisje was geschikt voor maximaal zes personen (of was het vijf??).

Hoeveel paarden je mee kunt nemen was per jaar verschillend, omdat ze ook twee tot vier pensionners hadden staan. Heb je verder eigenlijk niets mee te maken, maar dan zijn er natuurlijk minder stallen vrij.

Ze staan met advertenties eigenlijk altijd in de bit. Het is echt een aanrader!!

Edit: plaats vergeten :D. Het huisje lag in Noordwijkerhout, het precieze adres weet ik even niet meer.... In de bit of hoefslag zijn ze vast wel terug te vinden.

Heej dank je wel voor deze goede tip!
Ik duik de bit in!!

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:10

Wil je mij ook even pb-en als je een site oid hebt gevonden van dit adres? :)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:16

http://rijdenaanhetstrand.nl/

Ik heb hem gevonden, ze hebben inmiddels een website :D. Ik moet wel zeggen dat de stallen er erg benauwd uitzien op de foto, en dat je de weide en buitenbak helemaal niet ziet? Die bak heb je helemaal voor je alleen (oké, niet zo groot en ook niet nieuw) en de wei ziet er goed uit.

Ik heb er 3x een fantastische vakantie gehad!

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:05

Hippo d'Or doet niet geloof ik niet aan weidegang (max 2 u per dag in ploegendienst). Wel zit je daar met 2x struikelen op het strand.

Ik raad je t Platte Putje aan : http://home.hetnet.nl/~avdamme/ Is zowel minicamping als appartementen. Enige nadeel kan zijn dat ze maar 5 boxen hebben. Wel hebben ze daar weidegang. Ben er zelf meermaals geweest, fijne mensen, nette locatie, goeie voorzieningen en materiaal, ook voer en strooisel is dik in orde.

Manege de Drie Vijvers vind ik wel als nadeel hebben dat je daar enorm zwaar duinzand hebt. Locatie ken ik zelf verder niet van overnachten.

Je zou verder ook hier kunnen kijken : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.
Voor de rest van de mensen die reageren is het misschien wel fijn als jullie ook onderbouwen en uitleggen waarom je iets aanraadt, bijvoorbeeld uit eigen ervaring. Dan heeft iemand er wat meer aan :)

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:14

@maya wat bedoel je met 2 x struikelen op het strand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:25

Dat is een uitdrukking :+ Dat betekent dat het heel erg dichtbij is. Vanaf de betrokken manege moet je eerst een doorgaande autoweg over voor zo'n 50 meter, en dan de duinovergang. En dan met in totaal 150-200 meter ben je op het strand :)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:21

Manege grol in Renesse.

http://www.manegegrol.nl/

Goede faciliteiten voor de paarden!
Er is een minicamping maar er zijn ook heel veel (luxe) overnachtingsmogelijkheden in de buurt, hotels, pensions, bungalowparken e.d.

afram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 11:11

Yinari schreef:
http://rijdenaanhetstrand.nl/

Ik heb hem gevonden, ze hebben inmiddels een website :D. Ik moet wel zeggen dat de stallen er erg benauwd uitzien op de foto, en dat je de weide en buitenbak helemaal niet ziet? Die bak heb je helemaal voor je alleen (oké, niet zo groot en ook niet nieuw) en de wei ziet er goed uit.

Ik heb er 3x een fantastische vakantie gehad!

Ziet er goed uit, alleen jammer dat er maar 4 stallen beschikbaar zijn.
Wij zoeken iets aan de kust omgeving scheveningen, mag ook wat noordelijker zijn
Maar helemaal naar zeeland is net wat te ver.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:16

www.poelenburgh.nl

Er is een accomodatie op het terrein, maar er zijn ook enorm veel leuke hotelletjes in de buurt.
(www.eikenhof.com bijvoorbeeld)
Je bent zo'n 3 kwartier rijden (te paard dus) van het strand, maar de weg ernaar toe is ook enorm mooi.
Verder zit je vlakbij de stad (Alkmaar, een leuke stad overigens) en is er genoeg te doen in de omgeving, helemaal in de zomer!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:29

in Zeeland zit een Roompot park die de manege als onderdeel van het park heeft. Zag er heel goed verzorgd en licht uit.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:32

Ik ben 2 keer met mn paard naar ameland geweest. Ik vond het daar heel mooi te rijden. Alleen moet je wel met de boot, wat nogal duur is. pb me maar voor meer info.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:15

Manege Poelenburgh ben ik vorig jaar geweest. Goede manege, gaan er in april weer naartoe :D heb er nu al zin in! Schitterend duingebied, alleen idd wel een eindje rijden naar het strand (maar dus wel door het mooie duingebied).

TRAMPOLINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:23

dat vakantiehuis in Noordwijkerhout/ Noordwijk is erg leuk
en de stallen zijn ook O.K. de weide is ook lekker dat het er bij is
en je loopt het pad af en je stapt zo de duinen in. We zijn er pas geweest
en het is 'n aanbeveling.Gevonden op 'n site www.rijdenaanhetstrand.nl

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:53