je hond meenemen op buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

je hond meenemen op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:17

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hun hond wel eens meenemen als ze op buitenrit gaan?

Ik zelf heb een labrador en af en toe neem ik haar wel eens mee. Ik woon in een rustig buitengebied en ze loopt gewoon los mee, maar ze luistert wel heel goed (anders zou ik dat ondanks dat 't hier rustig is het nog niet doen Knipoog ) daarnaast neem ik natuurlijk als ik haar mee neem nog even extra de 'graspaden' (zoals ik ze dan altijd noem) beetje jammer dat ik af en toe moet wachten omdat ze 't niet bijhoud Vork
ik neem wel altijd de riem mee voor de zekerheid Ja

maargoed nog meer mensen die hun hond (wel eens) meenemen?

GerdaR

Re: je hond meenemen op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:53

Ik neem mijn hond bijna altijd mee op buitenrit. Het is een labrador kruising. Die 2 gaan heel goed samen. Het eerste stuk heb ik de hond aan de lijn ivm druk verkeer, en als we 1 keer bij de zandpaden zijn, dan mag hij los. Hij luisterd goed, alleen heeft hij wel goed door dat ik op mijn paard zit en niet bij hem kan. En in het begin gaat hij blaffen bij het draven, maar daar is hij na een paar minuten ook wel klaar mee. Verder houd mijn paard de hond enorm goed in de gaten en anders om ook, vooral bij wild is het wel eens lastig, want mijn paard hoort dan iets in de struiken en staat dan stil, dan duurt het maar een paar seconden of de hond heeft het wild geroken en gaat er als een speer achteraan. En dan wordt mijn paard behoorlijk onrustig waar de hond blijft.

Maar ik vind het een uitkomst, tegelijk je hond uitlaten terwijl je heerlijk aan het rijden bent. En ik heb ook het idee dat mijn paard het veel leuker vind, zij is rustiger.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:54

mijn rottweiler ging ook altijd mee Lachen Lachen die liep 4 keer in de week 2 uur over het strand Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:52

Altijd!

Er loopt hier al een (lang) topic over op BRT.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:52