Vriend wil ook een buitenrit maken, geen ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Vriend wil ook een buitenrit maken, geen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 21:21

Waar kan je een buitenrit maken met iemand die geen rijervaring heeft?
Er is ook geen mogelijkheid om lessen te nemen helaas.
Wie kan ons helpen?

Alicia2u

Re: Vriend wil ook een buitenrit maken, geen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:20

Zoek een stal waar ze buitenritten organiseren en vraag naar een rit met privé begeleiding.

Ik ben vaak in frankrijk op vakantie geweest en heb daar op die manier met mijn vader gereden (die dus ook niet kan rijden, maar wél frans spreekt :p).

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:34

bijna alle stallen bij een bos bieden dit soort dingen wel aan. Een buitenrit met begeleiding. Die mensen van de stal weten vaak wel welke paarden ze dan mee moeten geven

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:36

Stal Edda op Vlieland, buitenritten onder begeleiding op IJslanders, ook voor mensen die nog nooit hebben gereden. Lachen

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:42

Ikzelf zou het persoonlijk niet doen... vind dat er toch altijd een risico aan is verbonden. Strandritten zou ik zeer zeker niet gaan doen omdat daar de paarden nogal eens in galop willen gaan niet echt leuk als je geen ervaring hebt.
Je kan ik Loon op Zand begeleid ritten maken en dan aangeven dat je beginner mee hebt dan worden het vaak rustige stap ritjes plus eventueel een draf in een mooie omgeving.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:04

onervaren en dan een buitenrit dat is vragen om problemen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:23

Ik vind dat het wel kan, maar je moet wel weten dat het meer risico heeft dan anders. En ik zou gewoon privé begeleiding doen. En stapritjes lijken me niet echt leuk, maar je kan die gelijk een echte rit maken.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:59

www.ponyhof.nl
ook strandritten voor beginners.
de paarden daar zijn echt heel rustig Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:02

levensgevaarlijk...niet doen...of iemand moet ernaast lopen en het paard vasthouden...vind z'on gek...

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:05

Persoonlijk zou ik het ook niet doen. Imo vraag je dan om problemen... Een paard blijft een (vluch)dier dat je nooit 100% kunt vertrouwen.

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:09

Hallo, bij mij op stal is een "recreatie de stal" in noordwijk waar je onder begeleiding met max.6 paarden een buitenrit rijden kunt maken op super makke paarden. Als je nog niet genoeg rijervaring hebt ga je aan de longe mee naar buiten. Je steekt de straat over en zit direct in het bos, duin en er achter het strand. Google maar even.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:11

Manege van Loon in Loon op Zand heeft ritten door de duinen voor onervaren ruiters, de paarden lopen dan niet los, maar zitten aan een soort kar vast, de hittax. http://www.hotelmanegevanloon.nl voor meer info. Ik zie dat je in Dordrecht woont, dus je bent in ongeveer 45 min in Loon op Zand.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd Nagelbijten / Gniffelen , maar het lijkt mij een leuke en veilige manier om mensen zonder ervaring een buitenrit door een prachtig gebied mee te laten maken. En het is ook niet zo heel duur.
Veel plezier!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:11

Hey Linda,

Waarom is er geen mogelijkheid voor lessen ? Ik kom toevallig zelf ook uit Dordrecht en heb mijn vriend 3 keer een les laten nemen en zijn toen ook een buitenrit gaan maken..Toch wel een iets fijner gevoel als hij al een keer in de bak heeft gereden!
Er zijn hier 2 manege's in Dordrecht waar hij kan lessen dus zou dat eerst een keer doen voordat je een buitenrit gaat maken!

Succes ermee..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:12

Heb jezelf geen pony waar hij een paar keer op kan?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:10

Linda, deze foto's zijn een week geleden genomen. Een van de jongens had nog nooit gereden, mijn vriend ongeveer 8x en ook mijn vriendinnetje is niet zo ervaren. [RIJ-ITP] Winters buitenritje op Vlieland Geen galopje, wel lekker in stap en tölt en dus gewoon op het strand. Lachen

nadeche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:26

Ik zou het niet zomaar vertrouwen, helemaal niet op een vreemd paard. Op je eigen is het nog anders omdat je die zelf kent, maar een vreemd paard en vreemde omgeving en geen ervaring. Ja, dat is vragen om problemen.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:33

Bij veel stallen hebben ze ook gewoon voor beginners buitenritten hoor. Dus zou gaan zoeken naar maneges die dat doen! En misschien kan hij eerder al eens oefenen ergens anders dat hij niet helemaal onervaren is.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:51

Of denk misschien aan een andere mogelijkheid. B.v. aangespannen het bos in. Kan hij ernaast of achterop mee en jij evt. gewoon onder het zadel ernaast. Knipoog

Met een totaal onervaren ruiter te paard het bos in vind ik eerlijk gezegd niet echt verantwoord. Er zijn vast wel andere mogelijkheden..

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:06

SanneTilburg schreef:
Manege van Loon in Loon op Zand heeft ritten door de duinen voor onervaren ruiters, de paarden lopen dan niet los, maar zitten aan een soort kar vast, de hittax. http://www.hotelmanegevanloon.nl voor meer info. Ik zie dat je in Dordrecht woont, dus je bent in ongeveer 45 min in Loon op Zand.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd Nagelbijten / Gniffelen , maar het lijkt mij een leuke en veilige manier om mensen zonder ervaring een buitenrit door een prachtig gebied mee te laten maken. En het is ook niet zo heel duur.
Veel plezier!

Ik ben wel een keer met de hittax meegeweest. Ik had het georganiseerd als bedrijfsuitje. De mensen die wel kunnen rijden kunnen dan los meerijden en de mensen zonder ervaring gaan op de hittax. Helaas bleek ik achter een tak hangen waardoor ik alsnog van het paard afviel wat in de hittax liep.

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:33

In Drenthe zit ook een manege waar je paarden kan huren.
Als manege zou ik het niet doen, maar ik heb er zelf een paar x gehuurd om met mijn vriend naar buiten te kunnen en niet perse een begeleider mee te hebben.
Ik zou ff moeten zoeken voor t adres, maar als je t iets vindt heb ik t in 5 min gevonden voor je:)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:54

in de speeltuin wanroijse bergen doen ze ook buitenritten maken. Er komen altijd veel campinggasten die nog nooit op ene paard hebben gezeten..eigelijk gaat het altijd goed want de leiding die voor en achter rijd past zich aan aan de groep.

Kun je mooi combineren met een mooi stranddagje anagezien ze ene groot strandbad hebben.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:59

bij de stal waar ik help kun je ook buitenritten maken onder begeleiding . Ik ben zelf al een paar keer mee geweest als begeleiding en veel niet ruiters gehad het ging altijd super Het ligt in de buurt van venlo Limburg
http://happyhorse.come2me.nl/ is de site

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:05

Op de manege waar ik eerst reed, werden wel, onder begeleiding, buitenritten georganiseerd, maar onervaren mensen werden echt niet meegenomen.
Iedereen die van buiten de manege mee wilde, moest eerst voorrijden en laten zien dat hij/zij in elk geval de basis beheerste.

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:09

Mijn vriend kan ook niet rijden maar als we op vakantie gaan en hij kan een stuk galopperen vind ie het helemaal geweldig, zolang draf maar niet hoeft! We hebben al meerdere keren samen langs het strand gereden en meestal ben ik dan de gene die de dag erna spierpijn heeft (die beugelriemen zijn altijd te kort :Y) ) en mn vriend heeft nergens last van!

Ik zou de eerste x wel zorgen dat je begeleiding hebt en hele makke paarden!

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:30

@claud01: dat is wel een stunt van je hoor haha.