Grote parkeerplaatsen gezocht (drenthe)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Grote parkeerplaatsen gezocht (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:51

Ik ben opzoek naar grote parkeerplaatsen bij mooie natuurgebieden met ruiterpaden. Waar je niet schuldig hoeft te voelen als je een paar parkeerplekken in beslag neemt i.v.m. de trailers. Ook moet het redelijk begaanbaar zijn en de weg naar de parkeerplek breed genoeg waar 2 auto's elkaar kunnen passeren. Geen lage overhangende takken e.d.
Parkeerplaatsen waar je nog een stukje moet rijden voordat je in bij de zand/ruiterpaden komt is geen probleem. Onze paarden zijn redelijk verkeersmak.
Parkeren bij maneges is ook een optie (ik ga uiteraard even bellen of we gebruiken mogen maken van de parkeerplaats)

Ik hoop een op een paar goede tips. Knipoog

vrolijke groetjes,

Gracia

Re: Grote parkeerplaatsen gezocht (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:46

bij manege de drift in Dwingeloo mag je meestal wel parkeren. zeker als je van te voren even belt en na afloop wat drinkt in de kantine... ligt op 5 min stappen van het dwingelderveld.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:22

Je kunt ook bij Van der Valk Spier parkeren en dan zit je meteen in het Dwingelderveld.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:11

Bedankt voor de tips!
Vandaag nog gewandeld met onze hond op het dwingelerveld en geparkeerd bij het infocentrum. Ze hebben daar van die prachtige parkeerplekken speciaal voor grote campers en grote auto's. Ideaal voor trailers e.d.
zo, dat is in ieder geval 1 op de lijst! Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:46

In Eelde, bij het zwembad. Via landgoed Vosbergen kan je doorrijden naar Harenermolen en via Appelbergen naar Noordlaren. Je kan zeker 23 km rijden. Parkeerplaats is ruim zat, deels verhard, deel gras.

anjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:10

die bij Eelde ga ik een keer proberen, ik zet mijn auto altijd ergens in de buurt van Apelbergen
die plekken waar jij het over hebt, ken ik niet.
ik ga dus gewoon via apelbergen naar noorlaren enz, maar dan heb ik eens een andere route

dus bedankt!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:12

Als je vanaf het zwembad rijdt kan je helemaal doorrijden tot aan het kanaal, langs het kanaal tot aan de brug, Noordwillemskanaal over, doorrijden tot harenermolen en dan naar Appelbergen, vanaf daar naar Noordlaren. Geef maar een gil als je een keer aan wilt haken Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:16

Oh Yarrah rijdt natuurlijk al vaak genoeg in Eelde Clown Je kan ook naar Appelscha gaan, naar het Drents Friese Woud, is ook leuk rijden. Je kan je auto daar parkeren en paard in een stand zetten. Kaarten zijn te koop bij het bezoekerscentrum.

Afbeelding

anjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:38

hastikke bedankt voor het aanbod om aan te haken (wie weet komt er nog eens iets van)
en bedankt voor de route, ik probeer hem zeker uit (ik heb nog maar een paar maand mijn E-rijbewijs dus ben druk bezig met routes hier een beetje in de buurt)
maar als ik in Eelde begin dan moet ik waarschijnlijk dezelfde weg terug nemen. of kan ik ook een leuk rondje doen en daar dan weer uitkomen

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:41

het is ook leuk rijden bij het Ronostrand in Eén. Genoeg parkeerruimte bij het kampeerterrein / recreatie centrum en je kunt er leuk rijden.
Ook Appelscha is idd leuk rijden.
Ook kun je leuk rijden bij Manege Knollegruun in Schoonloo. parkeren bij de manege en dan rechtstreeks de bossen in.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:55

Kijk even in het volgende topic, dat heb ik destijds geopend:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=21&t=788375

Ik vroeg hierin om een mooie menroute, en ben nu inmiddels 4x in Diever gestart, bij Restaurant Walhof. Vanaf hier starten ook ruiterroutes, en je kan als ruiter ook gewoon over de menroute (dit heb ik laatst ook gedaan met mijn rijpaard).

De andere twee genoemde locaties in dit topic heb ik nog niet uitgeprobeerd, vanaf mij gezien is Diever het dichtstbij, en die startplaats (lees: parkeerplaats, ruimte, stand) bevalt mij héél goed Ja .
Op de parkeerplaats staat een bord met daarop 3 gemarkeerde routes, je rijdt zo vanaf de parkeerplaats de route op, en onderweg is het een kwestie van de bordjes volgen. Je kan trouwens ook stukken afsnijden, je bent niet verplicht om je daar aan de route te houden. De afstand die je rijdt is dus variabel. Als je van te voren even een kaartje koopt van het gebied, kun je ook zelf een route uitstippelen.

Als ik zo je "eisen" lees, is dit een plek die daaraan voldoet.

Mooie omgeving, prachtig om te rijden, echt een aanrader, het Drents-Friese Wold!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:03

Het Drents-Friese Wold is idd leuk rijden, daar kun je prima parkeren bij het bezoekerscentrum!

En zoals gezegd inderdaad bij Noordlaren/Midlaren/Glimmen! Ik denk dat als je even naar Manege de Bongerd belt, dat je daar ook wel kunt parkeren.

Als je in Boswachterij Gieten-Borger wilt rijden (ontzettend mooi bos waar je eindeloos kunt rijden!!!) kun je parkeren op de parkeerplaats bij het restaurant 't Nije Hemelriek, da's een hele ruime parkeerplaats! (http://www.hemelriek.nl/)

Voor Boswachterij Exloo, (of Buinen, weet t niet uit m'n hoofd) wat ook erg mooi rijden is, zou ik even naar Rijstal Les Chevaux in Buinen bellen! Prachtige uitrijmogelijkheden vanaf daar! Ja (http://www.leschevaux.nl/)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:23

Sok schreef:
Als je in Boswachterij Gieten-Borger wilt rijden (ontzettend mooi bos waar je eindeloos kunt rijden!!!) kun je parkeren op de parkeerplaats bij het restaurant 't Nije Hemelriek, da's een hele ruime parkeerplaats! (http://www.hemelriek.nl/)

Tuurlijk, dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen Haha! .
Dat is inderdaad een grote parkeerplaats.. Dankje!!!

Vrolijke groetjes,

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:18

In Drouwen is er voor jou vast ook wel een parkeerplaats bij een zekere particulier. Heb je nog gezelschap bij de rit ook Clown

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 01:08

Idd Waratje! Ja
Toevallig ook NVVR-lid? Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:58

Uiteraard! Clown

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:10

op www.paardenprovincie.nl staat een lijst met Rust en Pleisterplaatsen zoals op de foto hierboven. daar is vaak ook een ruime parkeerplaats bij.