Weekje weg in de zomer in de benelux. Waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Weekje weg in de zomer in de benelux. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 12:32

Ik zit vaak op dit forum mee te lezen naar spannende ruitervakanties en trektochten. Maar naast paardrijden heb ik ook een passie voor kamperen en komende zomer is het eindelijk zover: ik ga een weekje zelf kamperen, zonder papa en mama, maar mét paardrijvriendin. En toen kwam ik op het idee om hier eens een balletje op te gooien, of jullie nog mooie plekken weten! Lachen

We gaan dus:
- een week met gevulde caravan en luifel
- naast de caravan kunnen we evt twee fietsen mee
- we hebben dus ook een auto
- periode: waarschijnlijk eind augustus

Wat willen we op de camping:
- een grote staanplaats met water en elektriciteit
- hygiënische toiletgebouwen
- vers brood in de ochtend Bloos
- een zwembad/meer/zee (zwembaar)
- geen jongerencamping (we zijn 23+)
- in Nederland of aanliggende omgeving (max. 300km vanaf Rotterdam), denk aan België, Luxemburg, West-Duitsland en Noord-Frankrijk

Wat willen we doen:
- paardrijden!
- mooie dagtochten maken te paard (variërend van 2-5 uur)
- omgeving bekijken
- leuke marktjes bezoeken
- kastelen, grotten, oude gebouwen zien
- lekker uit eten kunnen gaan
- evt. dichtbij een grote stad voor shoppen of uitgaan
- evt. lekker fietsen in de omgeving

De camping hoeft dus niet naast een manege te zijn. We hebben een auto en gaan toch niet elke dag paardrijden.

Wie weet er een leuke camping en/of manege waar we onze plannen uit kunnen voeren? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:28

Ik heb helaas nog zelf geen ervaring in het buitenland. Wil het wel ook graag. Mijn voorkeur gaat richting Frankrijk.

In de FAQ staan enige adresjes voor overnachten met paard in België, Duitsland en Frankrijk. Zie : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.
Wellicht kun je daar ook eens in rondkijken?

Stara

Re: Weekje weg in de zomer in de benelux. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:34

http://www.elranchocriollo.com

Aan de Franse kant van de Ardennen kun je paardrijden op Criollo's. Het is op zich al een hele ervaring, om op deze stoere Argentijnse paarden door de Ardennen te rijden, maar de omgeving is ook heel mooi om te wandelen en te fietsen.

De ranch wordt beheerd door een nederlands stel. Het is super gezellig en prima verzorgd.

Veel plezier,
Groeten, Anet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:32

Heb je zelf nog meer adressen gevonden trouwens Spekkie? :) Misschien kunnen we elkaar helpen met informatie en ervaringen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:37

Maya schreef:
Heb je zelf nog meer adressen gevonden trouwens Spekkie? Lachen Misschien kunnen we elkaar helpen met informatie en ervaringen?
Nog niet, maar als ik leuke adressen vind, zal ik deze posten Lachen
Ik moet ook zeggen dat ik nog niet zo heel actief ben met zoeken, omdat we toch niet op zo'n massale camping willen staan dat we al ver van te voren moeten boeken.

cindyvdlans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:59

Hallo!

Ik weet een erg leuk adresje wat eigenlijk voldoet aan al je eisen!
De mensen zijn daar erg lief voor de paarden, mischien is dit ook wel fijn om te weten.

Je kan daar erg rustig kamperen, als je wilt zelfs naast de beek wel leuk ;)
Er zijn daar leuke stadjes in de buurt bv, durbuy. Iedere zondag is daar ( in bomal ) geloof ik ook een markt. Hun zitten op een erg rustige plek, maar daar in de buurt kan je genoeg doen, bv kanoen, en van alles bezoeken! mischien moet je maar een kijkje nemen op een website, en contact met hun zelf opnemen.

groetjes cindy

het adres:
www.paardrijden-in-de-ardennen.be

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:40

Ik zelf ben drenthe fan. Vind manege Knollegruun in Schoonloo een fijne manege om te rijden. Daar in de buurt zijn veel campings varierend van luxe tot eenvoudig. Bij knollegruun kan je ook camperen, maar dat is echt heel basic. In de omgeving kan je supermooi fietsen en er zijn leuke dorpjes in de buurt. Ook Assen en Groningen zijn in de buurt en een bezoekje waard.