Buiten in het donker???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Buiten in het donker???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 00:39

Ik heb binnekort een springles op de manege.
Echter, om er te geraken moet in ongeveer 10min door het donker. De les begint om 18u en is gedaan om 19u, dan is het dus al goed donker.
Sommige delen zijn redelijk verlicht, andere zijn dan weer minder verlicht.
Ik ben wel van plan een fluovestje te dragen en om eens op zoek te gaan naar nog meer fluodingen en/of lichtjes...

Hebben jullie hier ervaring mee, of zouden jullie dit zowiezo niet doen???

Wenniej86

Re: Buiten in het donker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:09

Als jou paard en jij beiden geen problemen hebben met donker waarom niet?
Volgens mij zijn er ook voor paarden genoeg fluor onderdelen te verkrijgen (bandages etc) zodat je nog duidelijkr zichtbaar bent Lachen en anders wellicht van die losse fietslichtjes vast maken aan jezelf en aan het zadel?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:36

Volgens mij is het zelfs verplicht! :

- Je hebt van die lichtgevende chaps e.d. maar je kan natuurlijk ook van die dingen nemen die je ook op de fiets hebt. Maar als je dit regelmatig doet zal ik toch even naar de ruitesport zaak of decatlon gaan en het daar vragen, voor de zekerheid!

chriss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:29

Ik rij ook elke week minstens 1x door het donker want ik heb 1x keer per week les van 5 tot 6. Om 6 uur is het al stikdonker, dus dan is het wel nodig met verlichting.
Mijn verlichting is een fluoriserend hesje, om alle vier de benen fluoriserende bandjes (bij divoza), lichtje voorkant jas (blokker) en nog één aan de zijkant om mijn arm, in de staart een rood knipperlichtje en om mijn laars een lichtje (bij divoza).
Nou wij zijn in elk geval goed te zien! En mijn pony vind het helemaal niet eng om in het donker te lopen, ze doet net zo als bij licht dus bij mij gaat het prima!
Maar ik kan je zeker aanraden voor goede verlichting te zorgen!
En een beetje oppassen voor onverlichte wandelaars, die duiken soms uit het niets op..