Wat dragen jullie bij het buitenrijden in het donker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fake

Wat dragen jullie bij het buitenrijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 23:10

Ik kon geen ander topic vinden hierover, dus vandaar!

Vraagstelling lijkt me duidelijk;
wat dragen jullie als jullie gaan buitenrijden?
speciale kleding? gebruiken jullie lampjes/reflecterende spullen ed.?

Was wel eens benieuwd Lachen

Lenneke_

Re: Wat dragen jullie bij het buitenrijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:49

Ik ga nooit zomaar in het donker buitenrijden omdat ik als de dood ben voor wilde zwijnen. Maar op wedstrijd gebeurd het wel eens dat de start in het donker is. Wat ik dan erg handig vind is een helmlamp/hoofdlamp. Hiermee kan je op de grond schijnen zodat je iig ziet waar je rijdt

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:01

Toen ik nog met met mijn pony in het donker naar de bak reed (700 m verderop over een drukke weg). Had ik zelf een reflecterend vestje aan en aan iedere arm een lampje met van achter rood licht en van voor/opzij geel licht.
Voor me pony had ik een reflecterende deken, reflectie banden om zijn benen en dan een frontriem met een reflecterende inlage Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:25

Ik rijd eignelijk niet buiten als het donker is. Wel kom ik vaak terug van een rit als het al schemerig is.
Ik heb dan zelf een hesje aan, een lampje op mijn linkerarmarm (met voor een wit lichtje, achter een rode) en op mijn rechterarm een reflecterende band.
Mijn paard krijgt 4 bandages om die reflecteren en een reflecterende band bij zijn frontriem.

Maar dan nog vind ik het geen fijn idee om in het donker te gaan rijden.

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:29

Ik rij niet veel meer in het donker maar als het toch gebeurd dan heb ik qua verlichting voor mn paard een borsttuig met lampjes,om mijn armen van die rode lampjes,reflecterende gele jas, en om de benen van mn paard van die oplichtende bandjes.heb zelfs een reflectered geel dekje (maar die gebruik ik niet altijd)het is echt belangrijk dat je goed te zien bent vandaar dat ik wat overdrijf maar liever zo dan dat ik van mn knol afgereden word.

vroeger toen ik nog lesde op de manege was ik het meisje met de lampjes.......hihi

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:18