Ruitervakantie met eigen paard, welke raden jullie aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xPassion

Ruitervakantie met eigen paard, welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:31

Hee iedereen Haha!

Ik heb sindskort een super hafmerrie en wil ook graag in de zomer met haar op ruitervakantie.
Ik ben vorig jaar zonder eigen paard naar stal het reelaer gegaan en dat was super!
Voor iedereen een aanrader!
Je maakt hier alleen een behoorlijk lange trektocht (3x daags ongeveer 6uur.) en dat gaat helaas nog niet lukken met haar conditie.
En natuurlijk zet ik mn schat niet zomaar ergens neer, dus hier een klein lijstje met eisen:
- weidegang beschikbaar, 's nachts of overdag minimaal 4uurtjes liefst samen met een ander paard/pony.
- ruime open schone stallen van minimaal 3x3. (zelf uitmesten geen problemen mee.)
- spoelplaats beschikbaar.
- goede kwaliteit hooi, dus geen bermtroep. (brok nemen we zelf mee.)
- max. 3/4 uur rijden op een dag. ( Hier gaan we dan ook naar trainen. Knipoog )

verder ga ik samen met een paar vriendinnen, en zoeken we naar:
- Leeftijd rond de 14/17 jaar.
- Geen avondklok.
- Eten wat ook echt eetbaar te noemen is.
- Stal waar je heen kan met eigen paarden, en paarden van daar beschikbaar zijn.
- Liefst bosritten en dressuur afgewisselt.
- En verder heel veel gezelligheid die we anders zelf wel maken. Knipoog

Verder zouden we het heel leuk vinden als een vriendin van ons die nog niet kan rijden ook mee kan,
Zij weet hier nog niks van en willen het graag als verjaardagscadeau geven. Haha!

Als je iets weet laat maar horen!

liefs, Rosanne.

ikke

Re: Ruitervakantie met eigen paard, welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:08

Hhmmm, als je geen problemen ermee hebt dat de rest meestal volwassenen zijn, kijk dan eens op www.nvvr.info en dan bij activiteiten. Hoewel het programma niet 100% correct is, geeft het een goed beeld van wat we van plan zijn komend jaar.

BarbaLala

Re: Ruitervakantie met eigen paard, welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:03

ALs je samen met nog meer andere haflingers op vakantie wil, en je eigen dag wil kunnen indelen en zwelf mee wil bepalen wat je wilt eten kan je je ook aanmelden op www.hethaflingerforum.nl daar worden ieder jaar vakanties of weekends georganiseerd en veel goedkoper dan ponykampen!