Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sandrina schreef:Wat vinden jullie moet erin kunnen en waar moet ie aan voldoen?
- Wat lijkt jullie een handige sluiting, klittenband (5cm.breed), clips of gespen? Of heb je nog een andere mogelijkheid?
- Moeten ook de paspoorten/ andere belangrijke papieren een plaatsje krijgen?
- Altijd drinken mee?
- Vinden jullie vakjes achter ritsen handig?
- is het belangrijk of ze gevoerd zijn (binnenkant)?
Gracia schreef:Ik vind de stowaway tassen erg handig...
ik zal vanavond even uitgebreid antwoorden, zit nu illegaal op mijn werk te bokken....
Sandrina schreef:Voor de opleiding 'Leren tassen' wil ik als eindstuk zadeltassen maken. Ik heb nu alleen nog handtassen gemaakt, helemaal niet verkeerd en heel leerzaam.
Ik denk nu al na over mijn eindstuk en wilde daarvoor zadeltassen maken. Ik dacht aan pommel (voor het zadel) - en cantle (achter zadel)tassen
Wat vinden jullie moet erin kunnen en waar moet ie aan voldoen?
- Wat lijkt jullie een handige sluiting, klittenband (5cm.breed), clips of gespen? Of heb je nog een andere mogelijkheid?
klitteband wat onder het zweetblad aan de singelstoten vast zit. eventueel wat klitteband om voor of achter het zadel aan de ringen vast te binden.
- Moeten ook de paspoorten/ andere belangrijke papieren een plaatsje krijgen?
het is handig als je je kaart goed op kunt bergen. zeker als je zadeltassen voor het zadel hebt, eventueel een doorzichtig stuk plastic bovenop, zodat je de kaart kunt zien, of een stukje van de kaart
- Altijd drinken mee?
een bidon mee is altijd fijn!
- Vinden jullie vakjes achter ritsen handig?
ja!
- is het belangrijk of ze gevoerd zijn (binnenkant)?
stowaway zadeltassen hebben bont aan de onderkant zodat het paard geen schuurplekken kan krijgen
Ik weet al dat ze aan deze voorwaarden moeten voldoen:
- ze moeten niet te laag hangen (Ik ben eens van Wendy afgevallen, omdat ik niet bij de tassen kon komen, moest echt afstappen = niet handig)
- ze moeten niet te zwaar = groot worden
- ze moeten waterafstotend worden (dus van leer)
of van dat spul waar regendekens ook van zijn.
- verder weet ik het even niet.
Bij voorbaat dank, Sandrina

kimmy1985 schreef:He san maak ze niet te soepel want dat houd de vorm niet. Ook is het makkelijk om er een paar D ringen aan te maken om je jas aan vast te maken. Ik heb overigens stowaway tassen en ze zitten heel stevig. Zal er van de week een foto van maken hoe ze aan me zadel vast zitten. Dan heb je een idee van hoe je ze kan bevestingen.
Sandrina schreef:kimmy1985 schreef:He san maak ze niet te soepel want dat houd de vorm niet. Ook is het makkelijk om er een paar D ringen aan te maken om je jas aan vast te maken. Ik heb overigens stowaway tassen en ze zitten heel stevig. Zal er van de week een foto van maken hoe ze aan me zadel vast zitten. Dan heb je een idee van hoe je ze kan bevestingen.
Hej Kim! Supergroom!
Ik heb geen invloed op het soepele van het leer, maar ik wil er een soort karton inzetten. Dat maakt ze steviger!
De D-ringen heb ik al aan het zadel zitten~met een lange schoenveter~, lijkt me niet goed voor de tassen als je je jas dááraan gaat vast maken.
Heb interesse in de vastmaakmogelijkheid!