Met paard naar Ameland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aman_

Met paard naar Ameland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:20

Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk op vakantie naar Ameland en ik wil heel graag mijn paard meenemen. Lachen Het huisje wat we willen huren staat in Ballum. Heeft ook iemand goede ervaringen met stallen in Ballum? En hoe duur is overtocht eigenlijk? Haha!

Nibbit

Re: Met paard naar Ameland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:52

Hoe duur de overtocht is kun je opzoeken op de website van de veerboot.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:59

Ik ben zelf nog nooit op Ameland geweest maar ga al jaren naar Vlieland, en weet dat het daar echt heel duur en bijna onmogelijk is om je paard mee te nemen. Wij hebben dit van het jaar namelijk geprobeerd omdat we ons paard graag bij de bruiloft wilden hebben, omdat we in augustus op Vlieland getrouwd zijn en ook graag trouwfoto's met ons eigen paard wilden (en natuurlijk wilden we ook gewoon lekker paard rijden).Probleem is dat alles van de wal moet komen en dus veel duurder is als bij ons. Op Vlieland is erg weinig weidegrond. Daardoor kan je paard als je het naar Vlieland mee zou nemen dus niet het land op, voor weidegang is een hele lange wachtlijst (soms jaren). Stalling is daarmee ook heel schaars, omdat er vanwege de beperkte weidemogelijkheden maar een beperkt aantal paarden op het eiland kan zijn. Op de manege stallen was niet mogelijk omdat zij de capaciteit maximaal benutten voor hun eigen paarden. Er was 1 stallingsmogelijkheid op het eiland, maar de afmetingen van die stallen was dusdanig dat ons paard van ruim 1.75 daar niet echt in paste. Omdat het bijna 800 euro zou kosten om ons paard een paar dagen over te laten komen en hij dan bijna de hele dag in een piepklein stalletje moest staan hebben wij hem lekker thuis gelaten. Waarschijnlijk ligt het op Ameland wel iets anders omdat het eiland een stuk groter is als Vlieland, maar ik denk dat het ook in jouw geval niet goedkoop zal zijn, omdat ook op Ameland voer, stro ed allemaal over zee aangevoerd moeten worden, en je dat waarschijnlijk niet allemaal zelf mee wilt nemen.
Ik zou op het eiland zelf bij manege(s) en paardeneigenaren informeren wat de mogelijkheden en eventueel de kosten zijn. Zij kunnen je het best vertellen hoe je een en ander kunt regelen. Misschien even een telefoontje plegen naar de plaatselijke manege. Voor de kosten van de overtocht (auto plus trailer) moet je de rederij bellen, zij kunnen aan de hand van de afmeting en hoogte van je combinatie precies vertellen wat het kost. Vraag dan ook meteen of je voor de overtocht moet reserveren. Succes met alles regelen, en wie weet rijdt je volgend jaar wel lekker met je paard over het strand van Ameland.

sientjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:20

Ik heb geen ervaringen met de stal in ballum.
Dus daar kan ik niet zoveel over vertellen.

Maar de overtocht was voor ons 180 euro dat was inclusief 3 personen.
Staat idd ook wel op de site van wagenborg. www.wpd.nl

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:30

jaah wij zijn 5 jaar terug met 2 paarden naar ameland geweest,, dat was echt top,, dicht bij ballum konden wij onze paarden neer zetten bij een boer.. daar stonden ze gewoon in het land,.. et was echt heerlijk daar... heb geen idee wat et allemaal koste maar heb mijn ouders niet horen klagen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:27

Paard kan je stallen bij manege de Seelon. Geen idee wat het kost.
Je kunt ook bij de Lange Dûnen terecht. Dat ligt tussen Hollum en Ballum in.