Ze wil gewoon niet doorlopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Ze wil gewoon niet doorlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 15:03

Heej allemaal..Mijn pony(Bailey) is bijna verkeersmak en vind ook eigenlijk niks meer heel eng. Mijn probleem is dat als ik alleen met Bailey naar buiten ga ze heel vaak niet door wil lopn,ze gaat dan stil staan en heel hard hinneken. Als ze echt niet vrder wil stap ik wel eens af en loop een klein stukje verder aan de hand maar dan loopt ze wel gewoon,zodra ik er weer op stap weigert ze weer door te lopen?!! Boos! Wat moet ik nu doen???!!

Fenn

Re: Ze wil gewoon niet doorlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:25

Wachten Clown En het klinkt heel suf, maar het werkte bij mij wel.
Mazzel deed namenlijk precies hetzelfde, maar dan zonder gehinnik en met grof geweld of 'slimme' trucjes lukt vooruit gaan niet zomaar. Gewoon wachten. Neus in de richting waar je heen wilt en dan maar stil staan. Gaat je pony draaien, recht zetten (en des noods draai je iets minder zachtzinnig terug), probeer het achter uitlopen te voorkomen en dan wachten. Als je uiteindelijk geduld genoeg hebt weet de pony ook wel dat vooruit de makkelijkste oplossing is.

Met Mazzel heb ik trouwens de eerste keer Lang gewacht, langer dan een kwartier sowieso, en toen ging hij toch maar vooruit. Daarna stond hij wel weer stil, maar toen duurde het wachtten al minder lang en nu loopt hij zo goed als overal gewoon door Lachen Dus neem er wel even tijd voor Knipoog

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:15

heej dankjewel Haha! klinkkt inderdaad heel vreemd maar ik ga het zeker proberen!!!!

Soofjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:15

Haha, Fenn, dan sta je daar een kwartier langs de weg, met iedereen die je aankijkt XD Nee, maar als het werkt dan zou ik dat idd proberen ja! Lachen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:35

Als je van stal AF loopt hebben de meeste paarden niet zo'n zin om van de kudde en de veilighied weg te lopen. Dan heeft ook mijn hafje de 'handrem'erop, maar zodra ze weet dat we weer naar de stal toe lopen, heeft ze toch een tempo!
Gewoon volhouden dat JIJ DIE kant op wil en hij zal snel overstag gaan , net zoals Fenn ook zegt.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:38

heb het ook een hele tijd gehad met mijn fries
bleef idd ook stil staan af en toe als z echt niet wou

maar nu is het gelukkig weer zoals het hoort heel af en toe doet ze het nog wel eens en stop ik weer om te wachten maar dan loopt ze na een paar minuten wel weer

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:27

heej bedankt allemaal voor de tips ik probeer ga het proberen! Knipoog

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:27

Misschien is het herhaling Bloos
Maar:
Ik rijd Soms op een pony die dan ook niet door wil lopen!
Je moet dan niet afstappen want dan voelt hij zich gewonnen zeg maar Slim
Wachten, dat is een goed idee, gewoon wachten totdat hij het zelf wel weer zat wordt!
En anders:
wat ik soms doe is een tikje met de zweep geven,
Dan loopt die wel door of hij keert zich om maar je moet gewoon tegen werken want wat jij wil moet! Hyper!

Misschien Handig Tong uitsteken
Doei doei

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:52

dankje allemaal..ik wou morgen proberen met haar naar buiten te gann dus ik probeer het gewoon! Haha!