Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus ja denk zeker dat er intresse voor is
shan schreef:Ik denk dat we qua accomodaties, paarden en instructie alle ingredienten in huis hebben om er leerzame en gezellige dagen van te maken.
shan schreef:De eerste opzet zou zijn:
Echt dagen voor mensen die niet of nauwelijks op een paard hebben gezeten.
(intensief lesprogramma in klein groepjes en prive lessen).
shan schreef:Mensen met angst.
Grondwerk en rijden (1 op 1 begleiding met de allerbraafste paarden en pony's en deskundige instructie op dat gebied)
shan schreef:En mensen die gevorderd zijn en graag eens een paar dagen mooie ritten willen maken, hetzij met of hetzij zonder eigen paard.
shan schreef:De dingen die Judje aangeeft zoals juryleden uitnodigen, proefgerichtte lessen e.d zitten wel in de planning, echter op langere termijn.

shan schreef:Ik hou wel van een beetje sparren, dus hier mijn antwoorden.![]()
accomodatie:
Goede uitrijmogelijkheden.
shan schreef:2 binnenbakken, 1x 20x40
1x 20x60
1x 20x60 buitenbak.
Natuurlijk de sanitaire voorzieningen die bij éen dergelijk bedrijf horen.
Leslokaal aanwezig.
Pensionstalling voor paarden aanwezig (ook voor een paar dagen of een week) inclusief spuitplaatsen met warm en koud water, solarium, weidegang, paddock, keuze 3 verschillende soorten krachtvoer, kuilgras/ hooi, zaagsel/stro.
All inclusive, overnachting en ontbijt in goed pension op 5 min. loopafstand.
Verder restaurantgedeelte aanwezig voor de ander maaltijden.
shan schreef:Wat de gasten mogen verwachten na een week is een beetje persoonsafhankelijk, de eerste persoon rijdt al licht binnen 3 drafpassen en de andere pas na 3 lesuren.
Toch mogen ze gemiddeld na een week verwachten dat ze al een paar maal gegaloppeerd hebben en de week kunnen afsluiten met een eenvoudige buitenrit waar vooral stap en ook wat draf in voorkomt, in een klein groepje onder begeleiding op betrouwbare paarden.
Waarin zo'n arrangement zich onderscheid van de lokale manege is dat je op de lokale manege 1x per week rijdt.
Nu zou je 2x per dag rijden, alleen niet een uur achter elkaar maar bijv. een half uur prive les en 3 kwartier een groepsles in een groepje van max 4 personen.
Door veel vaker achter elkaar maar niet te lang te rijden, gaat het leerproces sneller en evt. remmingen zijn sneller opgelost.
En verder natuurlijk het feit dat je niet alleen rijdt maar ook een aantal dagen met de paarden omgaat wat betreft verzorging e.d.
Stukje theorie en natuurlijk niet te vergeten de gezelligheid en het er even uit zijn.
Ik klets iedere dag mensen met angst een paard op.![]()
Het is trouwens heel afhankelijk van de persoon.
Er zijn mensen die het heel eng vinden om een paard vast te houden en er mee te wandelen maar het totaal niet eng vinden om erop te zitten en andersom gebeurd natuurlijk ook!
Verder kan ik hier nog een heel verhaal over houden maar dat zal niet de bedoeling zijn.
shan schreef:Haha, t Hilletje is heel gezellig!
Heb ik hele goede herinneringen aan maar dat is al lang geleden al heb ik er vorig jaar nog even wat gegeten!
Alleen 't Hilletje heeft geen paarden.![]()
Dan moet je weer naar de paalhoeve.
Even verderop hebben ze natuurlijk wel een groepsaccomodatie maar daar zijn weer geen paarden.
Maar daar gaat het niet om hoor, in Kootwijk hebben ze geen strand.
En dat hebben wij hier weer wel.
shan schreef:Laatste vraag is nog niet aan de orde, maar laten we zeggen een combi van.
Door echt goed te rijden voldoen aan het plaatje.
)
shan schreef:Niet om nog uitgebreidere info te geven voor iets wat alleen maar onderzocht wordt op haalbaarheid.
En niet om aan een kruisverhoor blootgesteld te worden.
sammie18 schreef:Voor wedstrijd gerichte ruiters is er al een dergelijk kamp, georganiseerd door de knhs en wordt gehouden op het federatiecentrum ermelo
sammie18 schreef:Voor wedstrijd gerichte ruiters is er al een dergelijk kamp, georganiseerd door de knhs en wordt gehouden op het federatiecentrum ermelo
shan schreef:@Ikke: sorry als ik wat bot overkom, maarja je komt zelf ook niet erg vriendelijk uit de hoek.![]()
Je mag best kritische vragen stellen, maar als ik de vragen zou beantwoorden zoals jij zou willen dan zat ik hier over 1,5 uur nog te typen.
Verder stel je een aantal vragen en vraag je om info die op dit moment en op deze plaats totaal niet relevant zijn.
mammaslamma schreef:Shan, leuk plan heb je daar, locatie is super, gezelligheid is er vollop.
Ik heb in Mei het clubje van Ikke nog gezien op de Alberthoeve in Wateren(DR), dat is ook een mooie locatie,erg rustig gelegen en een mooi uitrij gebied,de locatie van Shan is veel levendiger en groter,meer mensen die daar rondlopen, manegeklanten etc, dat heeft de Alberthoeve niet.
Ik heb het idee, dat jullie meer voor de natuur en de rust gaan, gezien de mensen die ik toen gesproken/gezien heb, maar wrs is het Shan haar bedoeling ook om het in een rustigere periode te doen, dan kun je hier i.d.d prima terecht en is de manege en het strand weer tot rust gekomen.....
).