Racen niet leuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Racen niet leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:15

Als ik op buitenrit ga vind ik het heerlijk om een een paar galopjes te maken, maar dat gerace vind ik echt helemaal niks. Ik kan geen goede houding vinden en ben bang dat het paard struikelt o.i.d..
Ik lijk alleen de enige te zijn die niet van rengalop houdt. Daarom ga ik ook het liefst alleen op buitenrit Haha!
Meer mensen die er ook niet van houden en waarom niet?

manutjuh

Re: Racen niet leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:18

ligt er aan. in mijn eentje op een plek waar ik goed vooruit kan kijken vind ik het soms wel eens fijn. maar met een groep vind ik het niks, ik wil altijd gewoon graag zelf alles in de gaten houden en stoppen als ik dat wil enzo. geef mij maar een gewone galop, vind ik veel fijner.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:19

je bent echt niet de enige hoor!
ik hou ook niet van racen omdat je vaak niet ziet waar je rijd als je buiten bent.
maar ik ken genoeg buitenritten die gewoon helemaal in stap gaan!
maar misschien komt dat omdat we het in drenthe allemaal een beetje rustiger aandoen Vork

Ayleentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:20

ik hou egt van race mijn haflo kan ik dus bijna niet meer terug nemen als ze mag!! gelukkig ben ik daar nu al aan gewent en weet ik hoelaat het is!;)

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:21

Vind het ook geweldig! (En mijn pony helemaal Tong uitsteken )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:22

Je bent inderdaad echt niet de enige. De meiden bij mij op stal zeiden altijd dat ik bang was. ja ik was bang dat er wat gebeurde. Ik wil alleen rengalop wanneer het kan en wanneer ik het wil, het moet overzichtelijk blijven. Ik ben verhuisd naar de Veluwe en hier kan ik naar hartelust in de rengalop (althans mn fjord Haha!)
En met een lekker relaxt buitenritje is niks mis mee hoor.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:25

Ik heb hier ook een hekel aan en reed daardoor meestal alleen. Maar dat kwam mede doordat mijn haffie geen rem bezat als ze eenmaal gas gaf en zeker in een groep, doorrennen tot ze voorop lag.

ellen_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:31

10 jaar geleden vond ik het prachtig, nu niet meer. Er is niks gebeurd ofzo maar je 'ziet' toch meer gevaar ofzo ? ik vind een rustig galopje net zo fijn nu, of soms zelfs alleen een uur stappen.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:36

Ik ben nog nooit in rengalop geweest en wil het zeker nog wel een keertje doen, mits het op een veilige plaats kan. Lachen
Ik was deze zomer ook op buitenrit bij een manege en we zouden een rustig galopje doen, maar de ponies gingen al snel best hard.
Ik vond het wel gaaf om te doen, maar het hoefde van mij niet harder. Lachen
Je bent niet de enige hoor. Haha!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:37

Af en toe een stukje voluit vond ik ook altijd heerlijk. Nu vind ik het onderhand een beetje eng worden, mijn pony struikelt veel, vooral in stap en draf. In galop is ze nog nooit op haar knieën gegaan maar ik durf het gewoon niet meer. Dus moet een groepje rij ik vaak ook achteraan Lachen

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:38

Ik vind het zelf helemaal super om zo hard mogelijk te gaan. Bloos Whoosh! Ik train daar ook heel erg op, om nog harder te gaan. Ik red nu namelijk 800 meter in 25 seconde, dat is dus hard.

Ik heb een volbloed arabier. En die vind het echt prachtig. Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:43

Ik hou niet van racen... Geef mij maar een rustig galopje of een middengalopje. Ik vind een rustige staprit ook helemaal fijn met af en toe een drafje er tussen.

Je bent dus niet de enige Lachen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:02

Even flink de vaart erin vind ik persoonlijk wel geweldig Lachen Hoeft naturlijk niet elke dag en er moet wel een zekere controle in zitten. Ik hoef niet als een dolle Free Willy over de baan heen Tong uitsteken

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:18

ik vind het op zijn tijd geweldig maar niet altijd standaard.
ik vind het nadeel van een groep dat er altijd mensen zijn die niet gereden hebben als er niet een stuk voluit is gegaan.
af en toe is het heerlijk. Knipoog

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:09

peehtje schreef:
Ik vind het zelf helemaal super om zo hard mogelijk te gaan. Bloos Whoosh! Ik train daar ook heel erg op, om nog harder te gaan. Ik red nu namelijk 800 meter in 25 seconde, dat is dus hard.

Ik heb een volbloed arabier. En die vind het echt prachtig. Haha!

Dat is 115.5 km per uur? Bloos!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:16

Vier jaar geleden kon het mij buiten ook niet hard genoeg gaan....Nu vind ik het eigenlijk allemaal wel best. Als ik met vriendinnen rij stappen en kletsen we meer als dat we iets anders doen en trekken af en toe eens een stuk galop mee, hard of zacht. Met klanten die kunnen rijden wil ik soms wel eens een versnelling hoger gaan omdat die dat graag willen, maar meestal hebben de paarden er dan geen zin in, dus dan hoeft het van mij ook niet.

Ben ook wel bankg dat ze vallen als je in een vliegende vaart ben en daarom doe ik het niet veel meer omdat ik het gevoel heb de paarden te hinderen. Weer namelijk dat ze in stap en draf veel struikelen en dat probeer ik altijd voor te zijn, waardoor ze meestal zand happen... Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:46

Je bent niet de enige hoor, ik hou er ook niet van. Vind het ronduit gevaarlijk, wat als er ineens een hond, kind of wandelaar op het pad staat of je paard struikeld of (wat die van mij heel goed kan) je paard schrikt van iets.

Stevig galopje vind ik prima, maar we gaan nooit voluit. Anouar weet dat dondersgoed, dus als ik met iemand ga rijden die wel hard wil dan gaat diegene z'n gang maar, ik kom er wel weer achteraan gesukkeld Haha!

Tenzij ik weet dat het 100% veilig is, bijvoorbeeld bij de finish van een wedstrijd. Maar dan weet ik ook dat er rekening mee gehouden wordt en dat Anouar alleen maar met de wedstrijd bezig is en nergens anders naar kijkt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:47

Je bent zo te horen iig niet de enigste en ik hou er ook echt niet van hoor Lachen
Probeer haar/hem wel goed op jou te laten letten dan op dat moment en gewoon duidelijk aangeven bij een buitenrit, dan komt het wel goed Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:52

Nou zolang ik de controle heb heb ik absoluut geen moeite met een rengalopje Lachen doe dat dan altijd op een lang recht pad en als er toch plotseling een gevaarlijke situatie ontstaat, staat m'n pony in een tel stil.
Maar zoals ik al zei, ik moet wel controle houden en m'n paard weet goed het verschil wanneer ze hard mag en wanneer ze gewoon rustig moet galopperen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:55

Ik vind het heerlijk en mijn paard ook! Alleen als ze te enthousiast word, zit er geen rem meer op dus dan kan het gevaarlijk worden. Daarom doe ik het alleen op plekken waar écht niks kan gebeuren. (lange paden met geen weg als einde of het strand). Ik zou graag willen dat de rem op mijn paard op dat soort momenten beter te vinden zou zijn, ander zou ik het zeker vaker doen Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:57

ik doe het liefst van al stapritjes Lachen

maar zo nu en dan vind ik een rengalopje ook wel leuk hoor maar niet té Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:58

Denise schreef:
...staat m'n pony in een tel stil.

Dat kan die van mij ook en dat is nou meteen het hele probleem, hij doet dat regelmatig zomaar ineens (en draait zich dan het liefst meteen om) en met een beetje pech vlieg ik gewoon rechtdoor Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:59

Soms vind ik even een stukkie (bijna) voluit best grappig, maar het moet kunnen, we moeten er zin in hebben en het paardje moet controleerbaar blijven. In een groep vind ik het gewoonweg eng. Eén keer een uit de hand gelopen 'handgalopje' gedaan in een groep en sindsdien heb ik de bibbers voor groepsgalopjes. Het liefst rij ik alleen of met z'n tweetjes. Dan heb je net iets meer te zeggen over het tempo van de rit, wat dan, en dat vind ik ook nooit erg, soms niet hoger gaat dan sukkeldrafjes...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:01

Lenneke_ schreef:
Denise schreef:
...staat m'n pony in een tel stil.

Dat kan die van mij ook en dat is nou meteen het hele probleem, hij doet dat regelmatig zomaar ineens (en draait zich dan het liefst meteen om) en met een beetje pech vlieg ik gewoon rechtdoor Clown

daar ben ik ook altijd bang voor Bloos
zoals men vaak in cartoons afbeeld: paardje dat stopt en ruiter die erover vliegt Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:10

Hier nog een liefhebster van rustige ritjes hoor Lachen
'Froegah' vond ik het ook geweldig hoor, zo hard mogelijk (op stukken waar het kon)
Nu ben ik 'wat ouder' Tong uitsteken en een stuk relaxter. Mijn paardje wil wel hoor, maar mag gewoon niet van mij.
Het liefst een handgalopje, en af en toe gaan we wel wat harder, maar een RENgalop..? nee, dat niet.
2x met haar aan de hand gehad, kon ik haar niet meer houden... Niet zo'n fijn gevoel. De eerste keer gingen we keihard over de kop! Brrr als ik daar nog aan denk.. (dit was wel 3,5jaar geleden)
Ook galoppeer ik meestal niet meer op de terugweg. Ligt er een beetje aan hoe ze is, qua bui Haha!