Buitenrijden in Noord-Holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:30

Hallo allemaal, Clown

Ik woon in Noord-Holland in de buurt van Purmerend. Ik vindt
het erg leuk om buiten te rijden maar na een tijdje heb je het buitenrijden in het dorp
wel gehad en wil je in het bos/strand/duinen etc. rijden. Dus ik vroeg me af
weten jullie nog leuke plekjes in Noord-Holland waar je lekker kan buitenrijden en
waar ook een parkeerplaats is om de trailer neer te zetten. Ik ben trouwens
ook van plan om een keer naar dijkgatsbos te gaan maar waar is dat precies?
Nou ik hoop dat jullie mijn vraagjes willen beantwoorden. Tong uitsteken

Groetjes Pling

Karin_V

Re: Buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:19

Het Dijkgatsbos ligt vlakbij Den Oever. Dus van Purmerend wel ff een stuk rijden! Bij bergen en Groet heb je vele stranden waar je trailer kunt parkeren, je kunt ook eventueel parkeren bij maneges als je dat prettiger vindt.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:24

Amsterdamse bos Ja

Kan je op verschillende plekken met trailer staan, en zeker 2,5 uur rondrijden. Alleen tip niet in het weekend, dat is het druk met joggers, voetgangers en niet luisterende honden.

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:14

Het gooi is opzich wel leuk om over "de wallen" heen te rijden, in naarden en verder de omgeving eromheen.
Op de wallen staan oude bunkers etc, veel te zien van de vestingstad naarden.

Maar ik ben érg slecht in topo,
Ik heb echt geen idee of dat ver is Tong uitsteken
Het is leuk als je er een keer in de buurt bent ofzo,
Of als je dichtbij woont,
Maar anders niet echt.

Wijk aan Zee is wel erg leuk om te rijden.
Heb ik al verschillende buitenritten gemaakt op maneges daar.
Ik denk dat als je een manege in de buurt zoekt je daar best je trailer neer mag zetten, en anders zijn er vast genoeg plekken, aangezien er veel paard gereden wordt.
https://www.pwn.nl/PuurNatuur/ErOpUit/P ... fault.aspx
Hier staat wat info over waar je trailers kwijt kan en duinkaarten.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:37

Heb afgelopen weekend een buitenrit gemaakt bij Egmond. Adres om te parkeren de link gebruikt die rainbowtrash in heer bericht heeft staan. Werkte prima. Wel een goede kaart gekocht bij de VVV want op de kaart die ik had van Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten stonden deze ruiterpaden niet. Toegangskaart kun je kopen bij automaat, neem dus wel losse euro's mee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:40

In 't Gooi heb je heel veel bos en heide waar je prima kunt rijden en waar er genoeg plekken zijn om je auto en trailer te parkeren (Lage Vuursche, de heides/bossen rondom Hilversum, Laren, Huizen, Blaricum, Loosdrecht etc.). Verder kun je in NH natuurlijk naar het strand en de duinen her en der (ik vind zelf het gebied tussen Bergen en Schoorl erg mooi). Het Amsterdamse Bos, noem maar op.........

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:43

Er is maar weinig in onze omgeving Boos!, inderdaad. Ga je weleens naar het Twiske? Niet zo groot, maar je kunt er toch even een lekker rondje maken Lachen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:44

Het Noordhollands Duinreservaat Cool . Op pwn.nl staat info.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:07

bij castricum in de duinen? wel even vooraf informeren hoe en waar enz, je kunt ook heerlijk in spaarnwoude rijden, ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment een andere omgeving wil groetjes

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:13

Bij het strand van Wijk aan Zee kun je heeeerlijk rijden! Het strand is echt breed en hard, waardoor je niemand stoort en lekker rustig kunt rijden.

Je trailer kun je gewoon op de parkeerplaats zetten en is gratis. Voordeel van dit strand vindt ik dat je het hele jaar door kunt rijden. Officieel mag je in de zomer natuurlijk niet op strand komen, maar hier wordt het gedoogd, mits je je niet misdraagt en rekening houdt met de andere strandgangers.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:15

De duinen zijn inderdaad erg mooi. Bij Castricum is een mooie ruiterroute. Je kunt je trailer ook makkelijk kwijt en natuurlijk is het Amsterdamse bos ook erg mooi.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:20

Hargen aan zee!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:26

Schoorl aan zee, Manege poelenburgh. Kan je hele leuke bos- /strandritten rijden.
Egmond a/d hoef, Manege de hoef of manege de Groot ook voor bos/polder/strand/duin ritten. heb der allebei een keer gereden maar Manege De Hoef is echt het leukst.
Heemskerk, kan je duin&strandritten maken, bij Manege Heemskerk zonder begeleiding. Geen aanrader ( Slechte ervaringen, geen route uitgelegd gekregen en paarden weigerde nog een stap verder te zetten en gingen met volle vaart de drukke weg over. )

ulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:42

hargen aan zee, hier kan je makkelijk je auto met trailer kwijt op de parkeerplaats.en dan vanaf de parkeer plaats de duinen in en naar t strand.
en in schoorl bij manege poelenburg , hier kan je naast de manege op de parkeerplaats de auto met trailer kwijt en dan zo de duinen in en naar het strand

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:50

TS rij je weleens in het Purmerbos? Je woont dichtbij Purmerend, dan is het Purmerbos misschien op rijafstand? Ik ben er trouwens nog nooit geweest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:20

Ben gisteren ook bij hargen aan zee geweest, is echt een toplocatie.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:27

SusanH: mag ik vragen hoe laat je daar was?en was het hoog water of laag water?(dus was er genoeg hard zand/nat of alleen maal zwaar/droog zand?)

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:11

zeker leuk om bij het maalwater in Heiloo (naast Alkmaar ) te rijden, en dat kan je eventueel combineren met de polder in Heiloo en met een duinrit/strandrit in Egmond of Castricum:)!

wendys146

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:08

opala schreef:
Het Noordhollands Duinreservaat Cool . Op pwn.nl staat info.

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
je kan in het duinreservaat verschillende routes rijden.....ik heb er nog wel in mn computer staan...dacht ik Bloos als iemand interesse heeft voor plattegronden van duinreservaat pb me maar Haha!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:12

Als je zo'n eind moet rijden zou ik het Dijkgatsebos niet aanraden. Je rijdt daar telkens hetzelfde rondje over een vast aangegeven pad en als je flink doorrijdt heb je dat pad in 3 kwartier gereden. Het zou een crossbos moeten zijn, maar er staan maar iets van 3 sprongen en een waterbak. Het is echt best leuk hoor, maar als je van zo ver moet komen, zou ik de voorkeur geven aan iets dat dichterbij is.

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:50

Inujojo schreef:
Als je zo'n eind moet rijden zou ik het Dijkgatsebos niet aanraden. Je rijdt daar telkens hetzelfde rondje over een vast aangegeven pad en als je flink doorrijdt heb je dat pad in 3 kwartier gereden. Het zou een crossbos moeten zijn, maar er staan maar iets van 3 sprongen en een waterbak. Het is echt best leuk hoor, maar als je van zo ver moet komen, zou ik de voorkeur geven aan iets dat dichterbij is.

Als je alles in galop doet zelfs nog veel korter. Het pad is maar 5 kilometer.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:30

Je kan volgensmij heel erg leuk buitenrijde in Sgoorl (ik weet niet of je dat kent maar dat ligt in Noord-Holland Tong uitsteken ) Ik heb daar wel eens buitenritten gemaakt bij duinmanege Poelenburgh, dat was heel erg mooi en leuk want daar kon je ook strandritten maken Pling en ik denk dat je daar ook wel gewoon met je paard kan rijden.

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:16

De waterleidingduinen zijn ook mooi. Je hebt alleen wel een ruiterbewijs en een dagkaart nodig, anders mag je er niet in. veel herten, zwijnen, highlandkoeien..en uiteindelijk strand.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:58

Ik ga altijd naar hargen daar heb je een groot parkeerplaats en daar is het op het strand ook nooit zo heel erg druk. Ook kun je daar de duinen in. Lachen

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:02

Euh.. er was ergens zo'n site waar je dat kon zien.. ik weet niet meer hoe die site heet *schaam* maar moet je eens zoeken op google, het dijkgatsbos is idd heel erg leuk! Knipoog ook het streekbos is wel leuk, ik weet eventjes niet meer hoe de stranden heten..

Haha, je hebt weer lekker veel aan mij (A) Tong uitsteken