Ik maar 2x per week 's avonds met mijn stalgenootje een buitenrit. Nu het wat vroeger donker is proberen we ervoor te zorgen dat we terug zijn als het schemerig wordt. Maar dat is natuurlijk niet altijd precies uit te kienen. Daarom zorgen we er ook voor dat we zichtbaar zijn door zelf een geel hesje met reflectors aan te doen en lampjes (voor wit/achter rood) om onze armen en benen. De paarden hebben reflectors om hun benen.
Nu kreeg ik gisteren een opmerking van een van de moeders van meisje wat ook op stal rijdt dat ze ons had zien rijden in de schemer en dat ze het maar verwarrend vond met al die lampjes en reflectors. Ze had echt 3x moeten kijken voordat ze zag dat het paarden waren. Ik antwoordde hierop dat we dan in ieder geval goed opvallen en dat mensen vanzelf langzamer gaan rijden als ze niet precies weten wat ze zien. Zij was het hier niet mee eens en bleef erbij dat ze het gevaarlijk vond dat we zo rondreden.
Nu ben ik toch wel benieuwd hoe jullie verlicht zijn als jullie met de paarden door het donker moeten.