Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:57

Waarom gaat een boog niet Jaan?
Sterkte bij de manueel :)

Ik ga morgen een rondje. En zou zondag een grote rit maken met een groepje, maar ze geven echt rotweer op :\

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:03

Hij heeft ZE en schuurt door de deken heen flink. Hij kwam hier met een 'boog' (pleeborstel noemde ik het), heb m 1x weer bijgeknipt, maar ziet er echt niet uit. Dus daarom laat ik het lang groeien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:04

Oh dat is minder. Heeft hij er bij de kust wel minder last van?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:09

Ik woon aan de kust, hij komt uit midden Brabant. Het is wel iets minder geworden, want hij kan nu overdag zonder en dan vanaf voor schemer t/m na zonsopkomst met deken. Dat gaat prima.

Over een paar weken gaan we verhuizen, dan zitten we midden in de polder, op steenworp afstand van het Grevelingenmeer. De wind komt voornamelijk daar vandaan, dus wie weet wat dat hem nog voor goeds doet!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:46

Simone ik was vrij en ik baalde had winny niet kunnen rijden dat het donker was

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:51

Ik heb ook nog een poos een Fjord gehad, die had ze gelukkig niet zo heel dik, was makkelijk bij te houden. Ik knip hem af en toe nog wel eens :o

Komt vanzelf Joyce! Als je straks weer dichtbij Havelte staat, komt dat vast goed met die 25 km hihi.

Het was bij mij ook nog niet helemaal de bedoeling om ver over de 20km te gaan. Ik heb na zaterdag wel gemerkt dat hij het wel aankan. Anders had ik gister ook niet zo een grote ronde gemaakt. Als ik een beetje een leuke rit wil rijden hier, moet ik al gauw naar de 20km.

We gaan zeker lekker Jaan! Hij doet het super goed. Het draven houd hij steeds langer vol (alleen ik nog niet hahaha)
We doen wel veel alleen ja. Heb niet echt iemand in de buurt wonen waar ik even mee op pad kan. Ik spreek wel regelmatig met vriendinnen af voor een ritje ergens hier in de buurt. Maar dan moet ik wel de auto en de trailer mee kunnen nemen.
Zondag haalt een vriendin paard en mij op voor een ritje in het DFW. :D
Jammer dat je fjordenvriendje geen boog kan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:35

DFW = Drents Friese Wold gok ik zo ;). Ik ben daar ooit op kamp geweest met stal, was echt zo ontzettend mooi!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:38

Klopt haha. Super mooie omgeving daar!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:47

Wat een heerlijke fotos weer!
Die manen van jim :oo. Ik verdwaal al in dat kleine bosje van mijn merrie :')
Volgens mij moet dit een reactie zijn voor in het andere topic! Haha. Ah well.

Hopelijk heeft je fjordje straks minder last Jaan!

Sabine hoe is het nu met de vitamine E. Al iets wijzer ?

Leuk die bonte :D.

En braaf zo op de weg zeg. Dan hou ik toch wel twee handen aan het stuur haha.

Ik heb gister met mijn cushy gewandeld een klein stukje.

En vandaag mijn ventje mee op rit genomen.
Allebei waren ze niet te houden. Bokken, stijgeren, stieren ... :/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:52

Tyrcanol, het enige waar ik aan denk bij jouw routes is "Waarom is dat zo recht, dat is toch een bos?" _O- Alles is zo vreemd netjes verdeeld, ik zou er gewoon gek van worden. :') Hoop dat de lente dan snel uit hun hoofd is voor jou, als ze zo moeilijk doen.

Hoe is het je trouwens gelukt om gewoon met de endomondo app foto's te nemen in de app? Of voeg je ze later toe? :? Ik ben echt afschuwelijk in het uitvissen van die dingen :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:00

Haha op de bovenste heb ik gewoon de paden gevolgd. En de wandeling was niet in het bos maar langs de weilanden :D

Ik voeg ze later toe haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:03

Mijn rondje van vandaag. Halverwege met een vriendin afgesproken en een stukje samen opgereden.
Jim was nogal kijkerig vandaag :+
Afbeelding

Afbeelding

Het enige ruiterpad dat we hier hebben wordt niet onderhouden. En is echt heel slecht nu. Soppend er doorheen :\
Afbeelding

Afbeelding

En ons mooie bruggetje weer :D
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:51

Daar is het zo te zien net zo nat als bij ons in de Bernisse :+. Heerlijk weertje vandaag! Jammer dat ik les heb op vrijdag :'). Hopelijk valt het weer morgen mee! Wil voor het eerst met Stiek naar buiten (21jarige kwpn'er van mijn man die ik de laatste tijd vaak rij). Stiek is zeker drie jaar niet meegeweest op buitenrit dus ben benieuwd.... Daarna hopelijk ook nog rondje met shaggy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:27

Zag weer leuke ritjes en lieve oortjes voorbij komen :Y)
Lekker zonnig weertje vandaag ook!

Tyrcanol schreef:
[naam] hoe is het nu met de vitamine E. Al iets wijzer ?

Weet niet .. Zolang ik niet opnieuw bloed laat nemen kan ik niet zeker zijn natuurlijk, maar als ik mag uitgaan van zijn gedrag dan gaat het wel weer de goede kant uit. Met andere woorden: ik begin mijn pony weer te herkennen *\o/* Staat weer rustig op de poetsplaats en vind alles verder wel prima. Nog een paar kleine dingetjes waarbij ik denk "hmmm", maar helemaal niet meer zo extreem als een paar weken terug ...

Vandaag voor het eerst ook weer onder het zadel! Klein rondje. Uiteraard kwamen we vanalles tegen wat we aan de hand nooit tegenkomen _O-

O.a. 2 heel boze ganzen die in eerste instantie niet van plan waren om te wijken (en maar sissen := ) maar uiteindelijk toch het hazenpad(veld) kozen ~~}>

Afbeelding

En een boot in de bosjes 8)7 (goed kijken, volg [***]'s blik :P ).

Afbeelding

Dit was het rondje

Afbeelding

Had wel het idee dat hij toch weer wat gevoelig was op de steentjes.. weer de kanten inkruipen enzo, vooral op het moeilijkste stuk. Zou het voor een paard zoveel verschil maken om met of zonder ruiter over zo'n pad te moeten?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:54

Er komen leuke ritten voorbij zeg, welkom aan de nieuwe mensen.

Mijn pony heb ik vandaag verhuisd. Ze stond in Rheden en we zijn naar Arnhem gegaan.
Mijn nieuwe stal is super kleinschalig (6 paarden) en vlakbij huis (kwartier fietsen).
Uiteraard zijn we onder het zadel verhuisd., Jammer van het weer ik ben nu nog koud := .
We zijn hierbij langs mijn huis gereden en toen heeft mijn vriend wat foto's gemaakt.
Hij wilde naar beneden komen maar ponylief was erg druk dus ik ben gelijk doorgereden.
Ik ben eigenlijk best tevreden over de grafiek, ze is vrij constant in haar tempo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:32

zo te zien stond je bij bert?

met dit weer blijf ik in de binnenbak :brr:

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:45

Ja ik stond bij de Wolfskuil.
Paard stond er prima maar voor mij was de afstand niet te doen
(uur met de bus heen en ook weer terug,
nu hoef ik nog maar een kwartiertje te fietsen).
Daarnaast bleek mijn pony hoogtevrees te hebben
Van de veluwezoom hebben we dus vrijwel niet kunnen genieten.
(vanaf een berg naar beneden kunnen kijken en dan auto's of zelfs wandelaars kunnen zien is eng). Vandaar mijn hele creatieve route. Speciaal uitgezocht op weinig optische grote hoogteverschillen (klimmen is geen probleem ze moet alleen niet naar beneden kunnen kijken).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:47

raar paard :+
dat is wel een verschil in reistijd ja

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:58

Vanochtend beetje een nattig ritje in het Drents Friesche wold.
Ruim 23 km gereden. Casanova deed het super goed.
In het begin veel gedraafd, want mede paard had er erg zin in haha.
Aan het eind wat meer gestapt. De paden werden er niet beter op en we waren lichtelijk verdwaald haha. Toen we weer bijna terug waren bij de trailer, kwamen we het pad tegen die we eigenlijk hadden moeten hebben, maar 2X gemist hebben haha.
Afbeelding
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:01

[***] schreef:
Zag weer leuke ritjes en lieve oortjes voorbij komen :Y)
Lekker zonnig weertje vandaag ook!

Tyrcanol schreef:
Sabine hoe is het nu met de vitamine E. Al iets wijzer ?

Weet niet .. Zolang ik niet opnieuw bloed laat nemen kan ik niet zeker zijn natuurlijk, maar als ik mag uitgaan van zijn gedrag dan gaat het wel weer de goede kant uit. Met andere woorden: ik begin mijn pony weer te herkennen *\o/* Staat weer rustig op de poetsplaats en vind alles verder wel prima. Nog een paar kleine dingetjes waarbij ik denk "hmmm", maar helemaal niet meer zo extreem als een paar weken terug ...

Vandaag voor het eerst ook weer onder het zadel! Klein rondje. Uiteraard kwamen we vanalles tegen wat we aan de hand nooit tegenkomen _O-

O.a. 2 heel boze ganzen die in eerste instantie niet van plan waren om te wijken (en maar sissen := ) maar uiteindelijk toch het hazenpad(veld) kozen ~~}>

[ Afbeelding ]

En een boot in de bosjes 8)7 (goed kijken, volg Cobe's blik :P ).

[ Afbeelding ]

Dit was het rondje

[ Afbeelding ]

Had wel het idee dat hij toch weer wat gevoelig was op de steentjes.. weer de kanten inkruipen enzo, vooral op het moeilijkste stuk. Zou het voor een paard zoveel verschil maken om met of zonder ruiter over zo'n pad te moeten?

Fijn dat het zo wat beter met hem gaat. Wat heeft hij trouwens een mooie kleur manen!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:06

Ik zou vandaag een ritje gaan maken met Chouchou, maar helaas de datum verschoven, ga met deze wind niet met de trailer weg. Wel zelf een ritje gedaan, Bente heeft nu aan alle vier de voeten hoefschoenen (maar omdat ze klein beetje strijkt met de schoenen, heb ik de achterschoenen nu dichtgeplakt met ductape.. werkte prima!) Dus kon lekker tempo maken en ze was super braaf. Hele 10 km gereden met losse teugel en nieuw record 9.3 km/uur!.. als we dat ook eens gaan redden met de endurance wedstrijd 20 maart :=
Ze heeft wel een mooi constant tempo *trots*

Afbeelding

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:51

Twijfel tussen manege en bos. Toch rondje bos (Veluwezoom) gedaan.Het was heerlijk. Rustig in het bos en de wind en regen vielen mee.

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:37

Fijn dat het beter lijkt te gaan met Cobe, Sabine!

Naskapower, lekker makkelijk verhuizen zo te paard! En leuk dat je vriend onderweg wat foto's heeft gemaakt.

Fijne rondjes, Simone en Sancerre!

xxVon, toch een lekker rondje gemaakt zie ik! Inderdaad mooi grafiekje :j En ons ritje komt binnenkort ook gewoon!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:37

Wat een heerlijke foto's komen er voorbij! Zo jaloers op mensen die dicht bij bos wonen, lijkt me heerlijk om daar te rijden!

Ik ben zaterdag voor het eerst op het paard van mijn man naar buiten geweest. Stiek is inmiddels bijna 22 en 1.84 hoog en wel wat anders als mijn e-pony van 1.54 :'). Ik rij Stiek nu al een tijdje bij in de bak omdat mijn man teveel last van zn rug heeft en Stiek echt nodig weer getrained moest worden... Zaterdag maar de dappere schoenen aangetrokken om hem mee te nemen naar buiten. Hij is ruim drie jaar niet op buitenrit geweest dus vond het in het begin wel ff spannend. Maar hij wilde direct voorop en paard van stalgenootje moest nog flink doorstappen om hem bij te houden :=. Hij was goed aan de hulpen vond 1x echt iets heel spannend maar ging toen stilstaan en plakte tegen natas aan om er alsnog langs te gaan. Kortom ben niet ontevreden! Zelfs nog een stuk kunnen draven en daarbij was ie ook lekker ontspannen. Laatste stuk ook gewoon kunnen stappen in plaats van een paiff stap waar die mee begon :P. Was wel ff wennen om tegen die oortjes aan te kijken:
Afbeelding

Zondag met Shaggy een rondje buiten gedaan. Waaide echt bijna van mn paard af! Wat een wind zeg! Gelukkig blijft die er altijd wel rustig onder. Paard van stalgenootje werd een beetje wild maar gelukkig allemaal veilig op stal aangekomen :).

Hoe doen jullie trouwens je route enz als afbeelding hier plaatsen? Heb ik ook nog geprobeerd maar lukte niet echt :+.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:46

Mooie rondjes weer!
Wij zijn er gister ook afgewaaid haha. Man wat een wind!!

Ik maak altijd een screenshot van endomondo en die upload ik dan :).