Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:44

Hallo. Mag ik me hier ook melden ? :).
Ik ben weer op aan het pakken met mijn ponies. Doel is in oktober de Eersel postel rally van 40 km te rijden.
Nu zijn we zo ver nog lang niet hoor. En mijn merrie heeft cushing dus daar moeten we rustig mee om gaan.

Hier mijn gegevens van afgelopen donderdag.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:49

Welkom! Fijn dat je ook meedoet :)

Hoe pak jij dat aan met je cushing-paardje? Bedoel: hoe bouw je zo'n dingen op? Heb je een bepaald schema of dingen waar je op let ofzo?

Ritje ziet er al goed uit trouwens! ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:51

Ik begin gewoon rustig aan. Kleine stukjes. De 10km lijkt ze gemakkelijk aan te kunnen.

Heb geen schema, dus alle tips zijn welkom :).

Bovenstaande pony is overigens mijn ruin die gelukkig kern gezond is ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:55

Hier geen tips, ben zelf op zoek naar een schema want op het gevoel werkt precies niet zo goed :o
Heb wel een enduranceschema maar dat is volgens mij beetje te (snel) ... misschien als ik alles verdubbel maar dan zit je weer met weers- en tijdsafhankelijkheid enzo .. Het is niet simpel :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:00

Wat voor schema is dat als ik vragen mag?
En waar zitten jullie nu op qua afstand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:02

http://www.mendurancedfw.nl/trainingsschema.pdf ;)

Op dit moment nergens meer -O-
Pony heeft (weer) een enorme terugval gehad en bleek dramatisch laag in vitamine E te zitten (ondanks supplement) dus dat moeten we eerst zien op te lossen ...

Gisteren wel aan de hand kleine 5 km gewandeld en dat leek wel goed te gaan, maar blijft toch afwachten hoe hij dat verteerd (al zie je zo maar heel weinig aan hem, dat is het probleem, en dan ga je toch overvragen omdat je denkt dat het allemaal gaat en dan ineens is het allemaal om zeep := ).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:00

Oh balen Sabine. :\

Hoi Tyrcanol :wave:

Vandaag ook weer een lekker rondje gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:09

Ja ik heb ook een rondje gedaan, 1 berm meegepakt voor galop.. Had ok beter niet kunnen doen, modder vloog ons om de oren ^^

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:10

Ik had ook een paar goede bermen vandaag. Met een handgalopje ging dat wel goed. Alleen Jim dacht er anders over en wilde graag een sprintje trekken. Daar moet hij toch nog even een maand of 2 mee wachten :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:19

Hier n rondje met vriendlief erbij. Hij is aan het trainen voor de marathon en bosgrond is beter voir enkels.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:24

Ik vergeet telkens mijn app aan te zetten. Had vandaag graag eens gezien hoe hard we gingen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:16

Sabine. Dat is erg vervelend. Wat heeft je pony precies? Of enkel de vitamine E tekort?

Lekkere rondjes hierboven !
Ik hoop op een beetje fatsoenlijk weer morgen. Dan neem ik er 1 of 2 mee op rit :D

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een hartslagmeter voor paarden?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:24

Zit op me tel maar heb hier ook weer heerlijk gereden.
4 paardjes dit x
Voel me nu echt verrot

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:02

Welkom nieuwelingen!

Jullie hebben lekker genoten van t goeie weer, heerlijk!

Ik had wedstrijd met m'n fjordenvriendje, hier op t dorp, dus kon lekker te voet erheen. Dus ook wat kms voor hier ;)
Trouwens 2 winstpunten gereden en voor t eerst in de prijzen gevallen! Eerste proef 1e en tweede proef 2e :):) Was onze tweede officiële wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:42

Jeeeej voor Jaan *\o/*

@ Tyrcanol : Het is een beetje raar .. hij heeft eigenlijk niks, of lijkt niks te hebben, maar is zichzelf niet. Hij schrok van het minste en zette het dan echt op een rennen en dat is niet mijn pony. Topic in mijn onderschrift zie je hem ook zo geschift doen, bij ieder ander paard zou je iets hebben van "jihaa, die is happy!" maar dat past niet bij mijn pony, niet op die manier ... Het deed mij ook denken aan zijn gedrag ten tijde van het koetsongeluk (en bij bloedname daarna kwam een vitamine E tekort uit) dus voor de zekerheid maar bloed laten nemen. Vitamine E was nog lager dan de eerste keer (en was tussenin bij bloedname wel goed geweest). Gekke is dat de spierwaarden en de rest wel allemaal ok waren (eerste keer waren de spierwaarden ook verhoogd) dus je zou niet zeggen dat er wat mis is, maar dat is dus wel ...

Vandaag viel me trouwens wel mee, heb even wat met hem in de piste rondgehangen en gewandeld (regende buiten spijtig genoeg) en het was de eerste keer sinds lang dat hij geen enkele keer is gaan rennen, terwijl er toch vanalles binnen & buiten gebeurde .. Hij was wel wat boos, maar of dit nu is door toch wat last van gisteren, of het feit dat ik een zweep bij had weet ik zo niet (hij heeft het niet zo op zwepen .. ). Dus morgen eens kijken als ik zonder zweep wat met hem doe (had 'm mee voor als hij ging rennen of dergelijke, want hij beseft dan niet dat je er nog bent en ook naar veiligheid naar de andere paarden toe .. ).

Maar verder leek die eigenlijk toch wel weer een redelijk normale [***] te zijn .. als 1 van de andere paarden gek ging doen (aan de longe) dan stond hij ernaar te kijken alsof hij wilde zeggen "joh, maak jij je maar moe hoor, ik doe niet mee" .. Hij hoestte wel wat, maar had geen koorts (zijn temperatuur was juist weer zoals ik verwachtte, 37.1°C, de laatste tijd zat hij altijd rond de 37.8°C en dat ben ik eigenlijk niet gewend, al is dat geen koorts natuurlijk ..). Dus heb een dikkere deken op gelegd zodat hij zeker geen koud krijgt en dan zien we wel verder ..

Ik vind het wel moeilijk, omdat je merkt dat er wat mis is, maar je zo weinig aanknopingspunten hebt, laat staan oplossingen (want ja, als je vitamine E supplement niet werkt ..). Maar het lijkt wel weer de goede richting uit te gaan, hopelijk blijft dat zo ;)

Zag verder nog leuke foto's voorbij komen , ook altijd fijn als er een loper mee komt trainen, ben je toch niet alleen :Y)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:44

Wat leuk, op pad met je vriend! Mijn vriend loopt ook hard en is ook wel een aantal keer mee geweest, maar het tempo klikte niet zo. Nu is hij meer getraind en zouden we het eigenlijk wel weer eens moeten proberen!

Gefeliciteerd met je wedstrijd Jaan :)

Tyrcanol, ik heb een hartslagmeter voor mijn paard, wat wil je weten? In dit topic zal ook zeker het een en ander te vinden zijn als je zoekt op hartslagmeter, of op het endurance subforum. Maar je mag me ook wel een PB sturen als je iets wil vragen.

Hier even een pauze met de ritjes. Mijn zadel schuift naar voren, aanstaande vrijdag komt de zadelpasser. Lijkt me niet heel fijn om in de tussentijd nog met dit schuivende zadel verder te rijden, dus dan maar even niet.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:29

@ Sabine, hopelijk vinden nummer snel wat de oorzaak is van zijn tekort.

@ Jaan, gefeliciteerd! Heb je nog een foto van je fjord in wedstrijd outfit? Kom normaal alleen foto's van Tygo tegen.

Ik ga zo een ritje wagen, wel schijt weer vandaag.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:33

xxVon schreef:

@ Jaan, gefeliciteerd! Heb je nog een foto van je fjord in wedstrijd outfit? Kom normaal alleen foto's van Tygo tegen.

Natuurlijk! :D

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:46

Aah dat zier er super uit !! :D

Hie rondje gelopen rijden heb niet zo heel veel zin meer in de laatste tijd ! :)

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:19

De laatste tijd? Je hebt gister nog vier ritten gemaakt toch?! :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:22

Jaan81 schreef:
De laatste tijd? Je hebt gister nog vier ritten gemaakt toch?! :')

Jij zegt wat ik dacht :=

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:28

Niet op me eigen paardjes die heb ik gelopen haha :P
Rij liever op die andere als me eigen ;) Vanwege ik alleen moet rijden en de bermen zijn zo slecht dat bijna alleen stappen is ja vind ik niet leuk dus de 2 tegelijk lopen en soms zit ik op winny is veral lopen/wandelen,,

en me Vp rij ik wel omdat we samen zijn de kletsten we gewoon onderweg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:39

Leuke dressuurfjord <3

@ xxVon : denk niet dat we dat ooit gaan vinden .. Het is zo raar, omdat er eigenlijk niks mis is met hem verder. Dan zou het echt zijn omdat hij geen gras meer krijgt (want in vers gras zit veel vitamine E) maar dat lijkt me zo raar want dan zouden er zoveel paarden met een tekort moeten rondlopen ...

Maar heb wel het idee dat hij beter gaat, misschien door die gelatinaat erbij, of omdat hij nu op rust heeft gestaan, ik weet het niet. Maar ook vandaag was hij weer zichzelf (en niet boos, totdat ik de longeerzweep erbij nam :P ). Heb hem ook even laten lopen en hij was weer echt [***]: niet meer doen dan nodig en boos kijken om indruk te maken maar dan toch netjes doen wat gevraagd wordt :Y) Hij ging ook uit zichzelf heel vrolijk hindernissen springen .. Schrok jammer genoeg wel weer van mensen die langs liepen, maar hij ging niet blind en ongecontroleerd aan de ren. Weet niet, het voelde gewoon anders .. Maar misschien beeld ik mij dat ook in :Y) :))

Dinsdag zou het mooi weer worden, wel koud, maar zonnig. Misschien dat ik hem dan eens opzadel en zie hoe hij onder het zadel voelt, kan nog altijd te voet verder gaan als ik het niet vertrouw :P

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:22

Jaan81 schreef:
xxVon schreef:

Natuurlijk! :D

[ [url=m/sCAe4R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sSgIIm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Wat ben je trouwens super slank! Is het niet telkens wennen van grote tygo naar veel kleinere fjord?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:22

[***] schreef:
Leuke dressuurfjord <3

@ xxVon : denk niet dat we dat ooit gaan vinden .. Het is zo raar, omdat er eigenlijk niks mis is met hem verder. Dan zou het echt zijn omdat hij geen gras meer krijgt (want in vers gras zit veel vitamine E) maar dat lijkt me zo raar want dan zouden er zoveel paarden met een tekort moeten rondlopen ...

Maar heb wel het idee dat hij beter gaat, misschien door die gelatinaat erbij, of omdat hij nu op rust heeft gestaan, ik weet het niet. Maar ook vandaag was hij weer zichzelf (en niet boos, totdat ik de longeerzweep erbij nam :P ). Heb hem ook even laten lopen en hij was weer echt Cobe: niet meer doen dan nodig en boos kijken om indruk te maken maar dan toch netjes doen wat gevraagd wordt :Y) Hij ging ook uit zichzelf heel vrolijk hindernissen springen .. Schrok jammer genoeg wel weer van mensen die langs liepen, maar hij ging niet blind en ongecontroleerd aan de ren. Weet niet, het voelde gewoon anders .. Maar misschien beeld ik mij dat ook in :Y) :))

Dinsdag zou het mooi weer worden, wel koud, maar zonnig. Misschien dat ik hem dan eens opzadel en zie hoe hij onder het zadel voelt, kan nog altijd te voet verder gaan als ik het niet vertrouw :P

Mag hij helemaal geen gras meer, zal toch ook wel vitamine E zitten in hooi?