[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:39

Lori schreef:
Hoe meten jullie dat gemiddelde ? Ben ik ook wel benieuwd naar bij de mijne :) .

Hier vandaag geen rit maar als het lukt morgen wel, dan zit ik op mijn weekafstand.

Als je een Smartphone hebt (Wie heeft het niet) kan je Endomondo downloaden. Deze berekent voor jou het gemiddelde uit enz..

adnariM

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:22

Ik heb een Garmin dus ik hoef niet te rekenen, ideaal!

Hilli; Ik start de 31 km. Twijfelde erg of ik de korte of lange ging pakken, maar ik ga gewoon lekker rijden en ik zie wel als ik optijd "binnen" ben. Ik vind 22 beetje kort, dus toch maar voor 31 gegaan. Geen Paarden3Daagses meer... Vergunningen zijn gewoon niet leuk meer, en eigenlijk denk ik dat er te weinig animo is wanneer ik het inschrijfgeld opschroef, dat was voorgaande jaren al een "moeilijk punt" namelijk..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:32

Nou ik ga ook eens een app afhalen dan en testen.

Vandaag was de snelheid niet aan de orde want:

Afbeelding

Heb wel gewoon 8km gereden en ook draf en galop werk gedaan (met dat het goed ging) maar natuurlijk minder dan dat ik zou doen als ik hem alleen mee heb. Het was de eerste keer dat die mee was als handpony en ook de eerste keer dat ik zelf een handpony begeleide maar het ging super! Maar goed zit wel aan mijn 24km week totaal voor week 1, volgende week 27km dan blijft de mini in stal wel voor zeker 2 van de 3trainingen en misschien zelfs alle 3 en ga ik gaan joggen ermee :') .

Ik ga 'm niet starten maar train wel naar vlot kunnen op tempo 30km uitlopen in enkele uren, de tink hé niet de mini die doe ik dat niet aan (veel te jong nog).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:54

Ach wat schattig!!!!

Ik hoop dat tzt met onze hond te kunnen doen, aangelijnd rijden. Maar het is er een met heel veel jachtpassie dus of dat goedkomt...

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:33

Leuke handpony :-D :-D
Hier weer een goede 28 km gereden, zalig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:38

Ik ga morgen weer lekker een echt rondje maken.
Vrijda voor eerst weer even gereden en bolletje even aan werk gezet in de bak..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:51

Daar in heb je inderdaad wel nog verschil inderdaad met een handpony en een handhond. Vlucht/prooi dier, ik heb wel weet van mensen die hun hond meenemen op buitenrit geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Heb zelf geen hond thuis vandaar. :)

Inderdaad zalig 28km nu hoop over een kleine maand of 2 ook terug die afstand te kunnen meenemen lekker op tempo, tot dan even mij aan week kilometers houden. De afstand zou wel lukken maar véél te traag naar mijn gedacht daarmee eerst conditie en tempo er op trainen voor ik die ga meepakken :D .

Hier rij ik maandag terug, trainingsweek 2 wil een totaal van 27km die week.. als ik route's zo kan samenstellen ga ik voor 3x 9km. Ik bouw zo iedere week 3km bij mijn weektotaal op na 8weken zit ik op 45km dan en ik train ze allemaal dat ze op ietswat tempo gereden worden :j .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:14

Zit toch er over na te denken om te scheren, want hij heeft nog steeds heel veel vacht en met deze temperaturen vind die van mij het niet echt leuk meer. Ondanks dat hij goed verhaart. :=
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:23

Hier geen rijden vandaag. Manlief moet werken. Gisteren het ponywagentje van nieuwe laag lak voorzien en vandaag is de burry aan de beurt. Dan kunne we weer gauw genoeg op pad.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:07

Miranda, jammer als het er niet meer van komt. Dat wordt een eigen zomeruitje bedenken :D

Lori, wat een grappige foto met de mini als handpaard.

Marcella, wat een bak haar zeg :wow: !

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:21

Je bent wel altijd welkom voor een overnachting hier hoor! En evt. gids :):)

Nog even een leuk fotootje van gister;
Afbeelding

Wat een haar Marcella!! Ik wist het wel..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:43

Tja cushing duidelijk zeker betreffende haar aanmaak. :P Maar moet ook wel zeggen donkere gedeelte is ongeschoren en lichte gedeelte is ooit geschoren geweest. _O-

Hij verhaart gelukkig wel goed haal er bijna iedere dag een kleine schep haar vanaf. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:23

Ik heb eindelijk wert lekker gereden.
Met nieuwe optoming, hackamore en dat beviel wel heel goed!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:53

Zo ons wagentje is klaar! Volgende week nog bandjes pompen en gaan met die banaan. Ook nog met onze shet zo'n 6 km gewandeld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:38

Hier ook genoten van het heerlijke weer en pony toch maar nog niet geschoren. Aangezien het over een paar dagen weer minder warm word. Kijk wel als het een langere periode is met warmte en nog steeds veel haar dan kan ik altijd nog scheren.

En doordat hij niet geschoren is heerlijk relaxt kunnen rijden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:49

Is flink wat haar inderdaad maar Jack staat ook nog vol en heeft een mega pak. Die verhaart ook wel goed maar toch uit andere jaren wetende zal die er pas tegen mei/juni vanaf zijn pfft. En Cup tja die ga ik nog zien die verhaart ook het een en ander wel.

Ik ga op equitana eens zien voor korte hackamore schaartjes, wil geen grote maar ik mis zeker in groep de snelle rem bij Jack met sidepull. Met Cup was het geen probleem moest ik maar "ho" zeggen en die kwam terug maar in groepen met vreemde paarden durft het wel is anders zijn jammer genoeg.

Nu ik ga hem klaarmaken voor een rit nu alleen (zonder handpony). 1ste rit van trainingsweek 2 ik ga deze week voor een eindtotaal van 27km ongeveer en begin vandaag met 9,16km... van plan veel draf werk mee te pakken met af en toe 5 a 10min stappen tussen maar dan wel 10 a 20min draven aan een stuk. Moest ik iets tegenkomen dat ik een galopje kan meepakken doe ik dat maar zal niet veel zijn (redelijk verharde route over heel de 9km) :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:50

*Net terug was volgens endomondo app dus 9,63km en heb er 1u20min over gedaan. Gemiddeld Snelheid 7,15km/u, gemiddeld Tempo 8,23km/u . Niet heel erg slecht maar moet nog wat sneller kunnen volgens mij, nu als het nu zo is zou het enkel moeten verbeteren naarmate die meer conditie opbouwt lijkt mij. Gemiddelden zijn inclusief instappen ga de volgende keer is de app pas aanzetten na het instappen en uit voor het uitstappen :). Ik heb 20min in en 20min uitgestapt nu.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:55

Probeer het in en uitstappen steeds met 1 minuut te verkorten tot 10 minuten. Zijn conditie gaat inderdaad steeds beter worden en het in, en uitstappen tel ik altijd mee met mijn training.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:12

Op zo'n klein rondje drukt het in en uitstappen je gemiddelde natuurlijk ook behoorlijk

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:10

Jep dat klopt over enkele weken zal dat steeds minder worden als de rondjes ook vergroten naarmate de weken vorderen. En als ik inderdaad het in en uitstappen verkort van tijd zullen de gemiddelden al een beter beeld geven ondertussen leg ik als die weer eens luiheid stap neemt regelmatig even mijn been wat aan zodat die voorwaarts blijft en niet van "slef slef slef ik doe het wel slef gaap" :') .

Oke goede tip AlexVB ga ik doen het in en uitstappen verminderen zou op zich geen probleem mogen zijn.
:j .

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:19

AlexVB schreef:
Probeer het in en uitstappen steeds met 1 minuut te verkorten tot 10 minuten. Zijn conditie gaat inderdaad steeds beter worden en het in, en uitstappen tel ik altijd mee met mijn training.

Goed in en uitstappen is belangrijk, dus ik zou hier persoonlijk niet teveel tijd vanaf snoepen - 10 minuten is echt minimaal in mijn ogen. Je kan op het stuk waarin je echt snelheid kunt maken wel werken met kleine intervalletjes, waarin je de drafstukken steeds langer maakt en de stapstukken er tussendoor steeds korter. Later kun je ook de galop meepakken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:03

Ik persoonlijk vind 10 minuten in- en uitstappen ook wel kort, die 20 minuten die je deed vind ik beter. Ik zou gewoon die 40 minuten stappen niet meetellen in je gemiddelde snelheid en afstand. OP wedstrijd stap je ook van te voren in en dat tel je dan ook niet mee verder.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:27

Owkie nu als ik verkort is het tot denk 15min in en uitstappen dan, zeker het uitstappen is wel handig met dat die vrij lang in het haar staat nog en zo al ietsje opdroogt. Toen ik er niet op lette heb ik vaak zelfs maar 5 a 10min ingestapt maar dat waren dan ook van die ritten type 5min draf en daarna terug hele tijd stap.. nu is het andere koek :') . Nu ik hoor graag verschillende meningen wel, lekker interessant :D .

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:38

Waarom was je nu naar 20 minuten in- en uitstappen gegaan? Dat is toch wel heel belangrijk, pezen, banden en spieren hebben opwarmtijd en afkoeltijd nodig en daar staat 20 minuten voor ( volgens de kliniek waar ik met peesproblemen altijd kom. Dus om blessures te voorkomen stap je zo lang in en uit. Waarom wil je het dan nu weer verkorten? Voor je schema maakt het niet uit, dat laat je in gaan na het instappen en stoppen voor het uitstappen. Maar goed, zo heb ik het geleerd hoor.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:43

Ja geen idee eigenlijk op zich kan het ook gewoon 20minuten laten heb geen ervaring met peesproblemen, nog nooit een paard gehad daarmee. Nou ben naar 20min gegaan om regelmaat in de trainingen te krijgen en ik het wel vaker las in schema's dat er van 20min wordt uitgegaan, dus leek mij zeker voor te beginnen het veiligste :) .

Voor het schema zelf maakt het inderdaad niet uit verder, als ik standaard 20min pak in- en uit zou ik ook moeten zien de snelheid gemiddeld verbeteren lijkt mij ?

Nu hiervoor is bokt ideaal :D .