Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:45

Als je de app op je telefoon opent zie je in het scherm waar jij je buitenrit kunt starten rechtsonder een half rondje met een kleiner dan teken. Als je die aanraakt en naar links schuift zie je volgens mij de kaart met je route die je aan het rijden bent. Ik weet niet of je daar dan ook de route ziet die jij voor hebt geladen en en wilt volgen. Dat heb ik nog nooit gedaan met Endomondo. := Als dat op je telefoon werkt zal dat vast ook wel op je horloge werken.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:16

Bagheera_206 schreef:
Als je de app op je telefoon opent zie je in het scherm waar jij je buitenrit kunt starten rechtsonder een half rondje met een kleiner dan teken. Als je die aanraakt en naar links schuift zie je volgens mij de kaart met je route die je aan het rijden bent. Ik weet niet of je daar dan ook de route ziet die jij voor hebt geladen en en wilt volgen. Dat heb ik nog nooit gedaan met Endomondo. := Als dat op je telefoon werkt zal dat vast ook wel op je horloge werken.

Dat is handig om te onthouden, ik ben nameljk bang voor verdwalen ^^. Voor Apple heb je zeker alleen de Iwatch als mogelijkheid?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:47

Een handig alternatief is om een sportarmband voor je telefoon te kopen, telefoon daarin, endomondo route selecteren, en het scherm dan niet weer vergrendelen. Dan draag je hem makkelijk om je arm net als een horloge, en met zo'n transparant hoesje zie je dus gewoon het scherm :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:53

Chouchou schreef:
Een handig alternatief is om een sportarmband voor je telefoon te kopen, telefoon daarin, endomondo route selecteren, en het scherm dan niet weer vergrendelen. Dan draag je hem makkelijk om je arm net als een horloge, en met zo'n transparant hoesje zie je dus gewoon het scherm :)

Dat wordt wel erg groot, smartphones zijn tegenwoordig bijna tablets

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:37

xxVon schreef:
Bagheera_206 schreef:

Dat is handig om te onthouden, ik ben nameljk bang voor verdwalen ^^. Voor Apple heb je zeker alleen de Iwatch als mogelijkheid?

Ik zou het niet weten. := Android horloges schijnen wel te werken met appels, maar suboptimaal. Als je een appel telefoon hebt is het logischer/praktischer voor een appel horloge te gaan. Dat geldt ook voor Android en Microsoft.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:53

Bedankt voor alle welkomstberichtjes!

Afgelopen vrijdag is Bliðfari bij de osteopaat geweest en wilde vandaag eigenlijk even met hem gaan wandelen, maar met die vieze regen van vandaag heb ik dat maar even uitgesteld...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:53

Vanmiddag een heerlijk rit gemaakt met m'n knollie. Ben naar onze nieuwbouw gereden, zo gaef! Ook erover heen gereden, tussen de stallen door en via de achteruitgang weer richting huis. Hij was zo fijn <3
Afbeelding
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:57

Jaan, gaaf om zo even te kijken bij je nieuwbouw. Flink bedrijf gaat het worden volgens mij.

Ik wilde rijden, maar natuurlijk, de hele dag schijnt de zon, behalve als ik op stal ben. 3 hagelbuien en regen en wind. Beetje jammer.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:34

Ik gebruik in een nieuwe omgeving ook vaak het kaartje, dan kan ik de weg naar de trailer weer terug vinden haha.
Is dat niet heel groot ChouChou? Mijn telefoon is niet heel klein, lijkt mij niet echt handig haha.

Ik zit er wel aan te denken om zo'n horloge waar een stopwatch functie op zit aan te schaffen. Ik ben een training aan het volgen en moet elke keer op mijn telefoon kijken of ik al op het aantal minuten zit. Niet heel erg handig met een stuiterbal onder je kont haha.

Wat gaaf Jaan! Dat wordt een aardig bedrijf!

Oh echt linoleum? Hier heeft het alleen om 14.00 uur even geregend. Zo ver zitten wij niet van elkaar af. Ik moest helaas werken vanmiddag en vanmorgen het huis maar weer eens onder handen genomen. Ik hoop morgenmiddag op mooi weer, zodat ik even kan rijden.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:57

Ik heb zelf een Garmin gps horloge. En upload het thuis op de laptop in endomondo
Zo kan ik de km, gemiddelde snelheid enz zien

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:01

Simone, ja was raar weer vandaag. Net op moment dat ik er was ging het echt beroerd. Daarna en ervoor viel het heel erg mee. Elke keer zo als ik wil rijden :')
Hoe ligt trouwens dat zandpad vlakbij jou erbij? Als die nog redelijk droog is dan rij ik binnenkort die kant een keer op.

Ik wil zelf graag een polar horloge met hartslagband. Voor sporten, maar ook om paardrijden bij te kunnen houden tijdens rijden en niet telefoon te hoeven pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:14

Hier ook een garmin gps :j Heerlijk ding.
Kan je ook intervaltraining op doen en dan geeft die om de zoveel minuten een piepje. Heel handig :Y) (weet alleen nog niet of je ook verschillende tijden kan instellen, maar bv. op 5 minuten zetten en dan piepjes tellen is ook niet moeilijk .. even kijken trouwens ook niet :)) ).

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:28

Daar ga ik eens even naar kijken dan hihi.

Welk zandpad bedoel je? Zwarte gat? Ben er zelf ook al een poos niet meer geweest, maar de laatste keur was niet te doen. Ze zijn daar bezig geweest met grote machines, dus het hele zandpad is naar zijn grootje ;(
Allemaal bulten, gaten en heel modderig. Het andere zandpad daar vlak bij is altijd wel goed te doen.
Verder is alles nat en modder...

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:32

[***] schreef:
Hier ook een garmin gps :j Heerlijk ding.
Kan je ook intervaltraining op doen en dan geeft die om de zoveel minuten een piepje. Heel handig :Y) (weet alleen nog niet of je ook verschillende tijden kan instellen, maar bv. op 5 minuten zetten en dan piepjes tellen is ook niet moeilijk .. even kijken trouwens ook niet :)) ).

Heb het piepje op de 5 km gezet kunt inderdaad van alles instellen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:46

Simone, ik bedoel de Zuiderweg. Zwarte Gat zegt me zo niks.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:16

Zwarte gat is het natuur gebied daar. Zuiderweg is wel een hard pad, maar die valt nu wel mee. Zomers liggen daar kiezeles, dan is het ook geen fijn pad haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:31

Net rondje met paardlief gewandeld. Whahaha. Endomondo pakt nu idd ook mijn hartslag van mijn horloge erbij. Niet nauwkeurig, maar wel grappig. :)

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:03

Afbeelding

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:49

Gek dat sommige van jullie nog die buien hebben gehad! Hier wel even een donkere lucht, maar toch ook wel veel zon gehad.

Dus fijn een rondje gefietst met Blið, lekker onbelast bewegen. Hij had er ook wel zin in, dus best veel gedraafd en ook 2 stukjes galop.
Had endomondo opnieuw geïnstalleerd op m'n telefoon, maar was vergeten om 'automatisch pauzeren' weer aan te zetten, dus alle foto momentjes zijn ook opgenomen in de tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:00

Jeeeeee eindelijk weer een rondje gedaan! Alleen viel endomondo halverwege uit. Kan ik dan de kaart aanpassen? Of een nieuwe route tekenen?
Afbeelding

Afbeelding
Paard ook moe maar voldaan...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:47

Route aanpassen kan helaas niet, maar je kan hem dan wel helemaal opnieuw intekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:49

Zo, heb net nog wat eens in Endomondo gezet, was meer dan een maand geleden :oo
Stelde niet zoveel voor, een kleine 5 km aan de hand gewandeld in een uur tijd. Wel lekker tempo, had het idee dat [***] wel genoot. Ook nog even langs het rooster om te zien of hij dat nog wist dat hij daar best over kon ([***] heeft beetje rooster-issues :Y) ) maar dat ging in 1 tempo door, stalgenootje wist niet wat ze zag :') Dus wel leuke wandeling gehad, verder maar eens zien hoe alles zich gaat onwikkelen want ik weet nog steeds niet wat ik moet doen om goed te doen :+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:22

Ik heb ook een heerlijke Ronde gemaakt !! :D

en met me Jonge paardje die ik heb in gereden de eerste paar meter buiten gereden ! <3

Afbeelding

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:20

Ik heb vandaag ook weer een flinke rit kunnen rijden. En het was heeeeerlijk! *\o/*

Paard had het ook naar zijn zin! Het was voor hem een nieuwe route met heel veel uitdagingen (landbouwtunnel, viaduct, bomensnoeiers). Hij heeft zich super goed gedragen op een paar mini steigertjes en bokjes na bij de bomensnoeiers. Daar waren ze met grote trekkers en kranen aan het werk. Gelukkig ging het allemaal goed! +:)+
Afbeelding

Veel tempo wisselingen gereden vandaag en op het eind een kleine uitschieter }>
Ik ben buiten nu ook aan het oefenen om rustig te draven en vanuit een rustige draf aan te springen in galop. Dit doet hij buiten helaas nog niet hihi. Daarom maar even een stukje laten hard draven. Hij draaft gewoon net zo hard, als dat mijn vorige paard op haar hardst kon galopperen :')
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:10

Jeetje wat hard Simone! Ik denk dat die van mij eerder in galop zal vallen, of iets tolt-achtigs erdoorheen zou gooien. Wel leuk om eens te proberen eigenlijk :D