Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:20

Bagheera_206 schreef:
Huh, jij hebt een hartslag erbij. :wow:

Haha ja, af en toe doe ik de hartslagmeter om en koppel hem dan aan endomondo. Super interessant om dat in de grafiek terug te zien!

@ xxVon, lastig probleem! Hopelijk komen jullie er snel weer uit en kan je weer lekker met de trailer op pad! Waar ik nu ook 'verdwaalde' vond ik altijd al een moeilijk stukje, maar nu heb ik door hoe het moet en ga ik het nooit meer vergeten :D Ik ga je de 21e helemaal goed rondleiden!

Bagheera_206

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:25

Vandaar. Zou Endomondo nu ook mijn hartslagdinges uit horloge meenemen? := Niet dat die nauwkeurig is... _O-

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:29

ambre schreef:
Ik heb vorig jaar de impuls in Etten Leur meegereden maar toen zijn we verdwaald.
Nu ga ik klasse 1 starten en ik begin op mijn thuislokatie op 10 april,Renesse.

Ja dat is dan lekker dichtbij. Voor mij helaas te ver weg, misschien volgend jaar als alles goed gaat en we het echt leuk vinden.

jammer dat je de weg bent kwijtgeraakt vorig jaar. Dat is voor mij m'n grootste angst (na dat m'n pony in ren galop achter andere paarden aangaat) we zullen zien ^^

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:31

Chouchou schreef:
Bagheera_206 schreef:
Huh, jij hebt een hartslag erbij. :wow:

Haha ja, af en toe doe ik de hartslagmeter om en koppel hem dan aan endomondo. Super interessant om dat in de grafiek terug te zien!

@ xxVon, lastig probleem! Hopelijk komen jullie er snel weer uit en kan je weer lekker met de trailer op pad! Waar ik nu ook 'verdwaalde' vond ik altijd al een moeilijk stukje, maar nu heb ik door hoe het moet en ga ik het nooit meer vergeten :D Ik ga je de 21e helemaal goed rondleiden!

<3

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:33

Bagheera_206 schreef:
Vandaar. Zou Endomondo nu ook mijn hartslagdinges uit horloge meenemen? := Niet dat die nauwkeurig is... _O-

Als je je hartslagmeter kan koppelen aan je telefoon middels bluetooth en dan koppelt in endomondo (bij instellingen > accessoire-instellingen) kan dat wel! Maar wat voor horloge heb je dan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:38

Chouchou schreef:
Bagheera_206 schreef:

Als je je hartslagmeter kan koppelen aan je telefoon middels bluetooth en dan koppelt in endomondo (bij instellingen > accessoire-instellingen) kan dat wel! Maar wat voor horloge heb je dan?

Gewoon zo een horloge met Android erop. Denk dat de meeste smartwatches wel een hartslagmeters hebben, maar helaas is de techniek nog niet zo ver dat ze nauwkeurig kunnen meten. En al helemaal niet tijdens activiteiten. Voor het starten van Endomondo hoef ik iig niet meer mijn mobiel uit mijn zak te halen. :) En je ziet ook op de kaart waar je precies bent.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:45

Bagheera_206 schreef:
Chouchou schreef:

Gewoon zo een horloge met Android erop. Denk dat de meeste smartwatches wel een hartslagmeters hebben, maar helaas is de techniek nog niet zo ver dat ze nauwkeurig kunnen meten. En al helemaal niet tijdens activiteiten. Voor het starten van Endomondo hoef ik iig niet meer mijn mobiel uit mijn zak te halen. :) En je ziet ook op de kaart waar je precies bent.

Ja handig zo'n horloge! Voor de hartslag van je paard heb je wel een hartslagmeterband of elektroden nodig die je bij je paard omdoet :) Als dit horloge al wel zonder externe banden je eigen hartslag meet, kan je die ook vast koppelen aan endomondo als je dat interessant vindt.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:27

Ik vanmiddag oefenen met trailer laden, op alles voorbereid. Loopt mevrouw er in 1 keer op, blijft ontspannen staan en eet haar wortel, ik haar er weer uit gehaald, klein rondje gelopen, nog een keer proberen en weer.. In 1 keer naar binnen. Dus ja geen pijl op te trekken die fjord van mij. Morgen maar laden en klein blokje om rijden als ze zich niet bedacht heeft dan.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:03

Stom is dat! Nouja wel fijn dat ze er wel weer gewoon op gaat. Misschien nu van jezelf minder spanning omdat je nergens heen hoefde? Hoewel ze het nooit eng vond, dus gewoon beetje tegenstrijdig gedrag :P Je kan voor morgen altijd vast achter de hand houden dat je wel ergens lekker een rondje gaat rijden toch? Als ze er weer ineens op gaat. En als het niet gaat ook niet erg want je had geen serieus idee, maar als het dan toch wel goed gaat, kan je wel lekker rijden zonder asfalt :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:57

Typisch een fjord,haha!Eigengereid spulletje is dat!
En als er iets in dat koppetje zit is het knap als je dat jouw kant op kan buigen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:11

Ga vanmiddag inderdaad weer oefenen maar ga niet buiten rijden (wel even dressuren in de bak), moet even wachten op de levering van m'n achter hoefschoenen, daarna kunnen we weer los *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:00

Ik heb maar een klein rondje gedaan. Jim liep op eieren op het harde en ik heb keelontsteking (weer :\). Voornamelijk gestapt en een klein stukje kunnen galopperen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de Duitse bunkers in het gebied
Afbeelding

Het waaide erg hard :))
Afbeelding

En toen nog een uurtje op de wei terwijl ik de stallen heb gemest, boel aangeveegd, zadelkamer opgeruimd. Verschil moet er zijn :+
Afbeelding

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:21

Hoi allemaal!

Sinds vandaag doe ik ook mee aan de challenge, dus zal me hier even voorstellen.

Ik ben Karen en ben in het bezit van 3 IJslandse ruinen.
De oudste, Funi, is inmiddels 24 en is nu meer van m'n moeder dan van mij. Zij doet er alles nog mee: rijden, lessen, longeren, fietsen, wandelen...

Afbeelding

Daarna is Bliðfari gekomen, hij is nu 11 jaar. Hij staat op dezelfde stal als waar ChouChou (Rachel) haar paard staat, dus wij rijden ook gezellig op de Utrechtse Heuvelrug. Ik rij met hem niet erg lange afstanden, we rijden liever kleinere intensieve rondjes. Hij heeft een aantal jaar gestaakt, dus ben al heel blij dat we lekker voorwaarts deze rondjes kunnen rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Als derde hebben we Sigþór (a.k.a. de GVR), hij is nu 5 jaar. Van half oktober tot half januari ben ik samen met Rachel bezig geweest hem zadelmak te maken en op het laatst ging hij ook onder het zadel als handpaard mee het bos in (waarbij soms op het laatst ook een stukje los). Hij staat nu weer met vriendjes op de wei in Drenthe om het allemaal te verwerken, in mei zal hij verder opgeleid worden tot rijpaard en zal dan ook weer deze kant op komen.

Afbeelding

In het begin aan een touwtje mee een stukje naar buiten
Afbeelding

Een van de eerste keren als handpaard onder het zadel mee
Afbeelding

Ik ga er vanuit met hen nog vele kilometers te zullen maken!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:42

Welkom! :wave:

Ik doe ook mee met een verzorg-ijsje :)
We zijn begonnen met kleine stukjes.

De langere ritten maak ik op de 27e jarige haflinger.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:26

Hey Karen, jij hier! :wave: :D Leuk dat je ook mee doet. +:)+

Kaatje_S schreef:
Hoi allemaal!

Sinds vandaag doe ik ook mee aan de challenge, dus zal me hier even voorstellen.

Ik ben Karen en ben in het bezit van 3 IJslandse ruinen.
De oudste, Funi, is inmiddels 24 en is nu meer van m'n moeder dan van mij. Zij doet er alles nog mee: rijden, lessen, longeren, fietsen, wandelen...

[ [url=m/99dxT3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna is Bliðfari gekomen, hij is nu 11 jaar. Hij staat op dezelfde stal als waar ChouChou (Rachel) haar paard staat, dus wij rijden ook gezellig op de Utrechtse Heuvelrug. Ik rij met hem niet erg lange afstanden, we rijden liever kleinere intensieve rondjes. Hij heeft een aantal jaar gestaakt, dus ben al heel blij dat we lekker voorwaarts deze rondjes kunnen rijden.

[ [url=m/K1dfey.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gTW3qI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als derde hebben we Sigþór (a.k.a. de GVR), hij is nu 5 jaar. Van half oktober tot half januari ben ik samen met Rachel bezig geweest hem zadelmak te maken en op het laatst ging hij ook onder het zadel als handpaard mee het bos in (waarbij soms op het laatst ook een stukje los). Hij staat nu weer met vriendjes op de wei in Drenthe om het allemaal te verwerken, in mei zal hij verder opgeleid worden tot rijpaard en zal dan ook weer deze kant op komen.

[ [url=m/xKzZfc.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het begin aan een touwtje mee een stukje naar buiten
[ [url=m/nfVluN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een van de eerste keren als handpaard onder het zadel mee
[ [url=m/Affm6r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga er vanuit met hen nog vele kilometers te zullen maken!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:34

Vandaag alwéér vergeten aan te zetten!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:43

Wat een leuke ijsjes zeg! Vooral je jongste vind ik een prachtig koppie hebben.

Vanmiddag een heerlijke ronde gereden, best fanatiek ook. Hij liep heel fijn!

Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:44

Oh wat ben ik jaloers op jouw strand :D

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:11

Bij mij stopt Endomondo er steeds mee.
Hij loopt een paar minuten mee en ineens is het weg.
Ik zet endomondo aan, en laat hem dan op de achtergrond meelopen om zo foto's te kunnen maken. Tot paar ritjes terug ging dat steeds goed, tot nu.
Teken de ritten nu steeds in, maar doe ook mee waar alleen ritten met gps in worden meegerekend, wat zo niet gaat.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Leuke Ijslandertjes zag ik voorbij komen.
En een winderig strand.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:36

Vanmiddag winderig rondje gedaan.
Sally was goed wakker en had er flink de pas in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:03

Wat een super tof dekje Tinker_sally!
Wat het stoppen van Endomondo betreft, ligt het eraan waar ik rijd. Als daar de satelliet verbinding wat minder is, dan stopt hij er mee als ik een foto wil maken.
Meestal loopt hij bij mij wel gewoon door, maar let er tegenwoordig altijd wel op als ik een foto maak :)

Ik heb gisteren ook eindelijk weer een rondje bos gedaan met een vriendin.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag ook nog even gereden, maar ben op het zandpad vlakbij huis gebleven, want het waaide toch wel flink. Ik ben het aanspringen op het zandpad maar met hem gaan oefenen. Tijdens les gaat dit steeds beter en wil het nu ook buiten met hem gaan oefenen.
Daarnaast heb ik ook geen bak waar ik kan oefenen, dus ik moet wel buiten :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:19

gisteren eindelijk weer een rondje gereden, werd weer tijd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:55

mag ik mee doen ? :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:59

Er zit gewoon bij de instellingen van de app op telefoon een apart menu voor smartwatches als Android Wear, Samsung Gear 2 / Gear S / Fit en Pebble. Waarschijnlijk als je de app op je iPhone hebt staan staat er jou appel horloge bij.

Als je je horloge kiest kun je aangeven welke informatie je op de 3 schermen wilt zien. Ik heb dit nu gekozen.
Weergave 1: Duur en afstand
Weergave 2: Snelheid en hartslag
Weergave 3: Gemiddelde snelheid

Verder kun je dan kiezen voor je horloge:
Licht of donker thema
GPS van horloge of telefoon gebruiken
Hartslagmeter aan/uit zetten

Mijn hartslagmeter in de app stond dus nog uit. := Nu pakt hij wel netjes mijn hartslag erbij van mijn horloge. Niet dat die zo nauwkeurig is, maar het gaat om het idee. :') Als je het scherm op je horloge naar links veegt zie je de plattegrond waar je in/uit kunt zoomen en waar je je dus precies bevindt.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:40

Bagheera_206 schreef:
Er zit gewoon bij de instellingen van de app op telefoon een apart menu voor smartwatches als Android Wear, Samsung Gear 2 / Gear S / Fit en Pebble. Waarschijnlijk als je de app op je iPhone hebt staan staat er jou appel horloge bij.

Als je je horloge kiest kun je aangeven welke informatie je op de 3 schermen wilt zien. Ik heb dit nu gekozen.
Weergave 1: Duur en afstand
Weergave 2: Snelheid en hartslag
Weergave 3: Gemiddelde snelheid

Verder kun je dan kiezen voor je horloge:
Licht of donker thema
GPS van horloge of telefoon gebruiken
Hartslagmeter aan/uit zetten

Mijn hartslagmeter in de app stond dus nog uit. := Nu pakt hij wel netjes mijn hartslag erbij van mijn horloge. Niet dat die zo nauwkeurig is, maar het gaat om het idee. :') Als je het scherm op je horloge naar links veegt zie je de plattegrond waar je in/uit kunt zoomen en waar je je dus precies bevindt.

Oh dat is wel handig, navigeren op je horloge. Ik vind het namelijk super irritant om mijn telefoon telkens uit mn zak te halen als ik ergens rij waar ik nog nooit ben geweest en de optie 'route volgen' op endomondo aanheb. Kna je dat ook op je telefoon, de 'route volgen' of geeft hij alleen aan waar je bent?