Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 07:33

@ Caily > welkom leuk om te lezen. Je rijd zeker ook in de polder, herken de rechte hoeken van polderwegen. Als bescherming tegen het eentonige sluiten van de hoeven op asfalt kan je ook hoefschoenen nemen, die van mij staat pp Equine fusions. Jammer dat je gaat verhuizen naar minder ruimte voor je paarden. Bo ziet er leuk uit trouwens

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:12

Welkom nieuwelingen!

Gister met paard én hond uurtje wezen rijden. Gemiddelde van 6,4km/u, erg tevree over, was de tweede keer zo met z'n drietjes op pad.
Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:38

Oh wat heerlijk Jaan! Lijkt me geweldig om zo op pad te kunnen.. ik heb alleen maar katten, maar misschien dat daar ook ooit 1 van mee op pad wilt. :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:07

Bloody irritant: Vandaag 3x endomondo gebruikt (naar les, tijdens de les en terug van les) en deze deed ie gewoon, kon op pauze-stop-klaar drukken en nu niet meer te vinden?!?!?! Wilde m'n grafiekjes gaan bekijken, maar helaas...

M'n ochtendwandeling met de hond staat er wel op.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 16:14

Dat is inderdaad super vervelend Jaan! Hier geen problemen met endomondo.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:53

Oh irritant is dat. Dat had ik met trailfinder de laatste tijd ook. Maar nu met Endomondo nog geen last gehad gelukkig.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:11

Zo 2 heerlijke Ritten gereden !! :)
na en 1tje paar meter geen Endomondo voor aangezet wist niet hoe ver ik kwam ;)

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:30

Ik schiet niet echt op met mijn kilometers. -O- Ze heeft een paar maanden op rust gestaan ivm peesblessure en gaan nu heeeeel langzaam weer opbouwen dus helaas duurt het nog even voordat we weet lekker naar buiten kunnen. :(

Ik krijg vandaag wel mijn nieuwe horloge binnen. Ik moet dan maar eens uitvogelen hoe ik er mee kan navigeren en hoe ik Endomondo erop kan instaleren. :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:06

Hier schiet het ook niet op.. Dit is mijn laatste week dat ik nog 6 dagen werk, dus vanaf volgende week meer tijd om te rijden.
Door het werk en het weer helaas weinig buiten gereden. Ik les 1x in de week dus we bewegen nog wel een beetje.

Ik had nu graag willen rijden, maar het is helaas weer prut weer.. grrrr..

Ik geniet wel van jullie ritten ondertussen :o

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:49

S_imonee schreef:
Hier schiet het ook niet op.. Dit is mijn laatste week dat ik nog 6 dagen werk, dus vanaf volgende week meer tijd om te rijden.
Door het werk en het weer helaas weinig buiten gereden. Ik les 1x in de week dus we bewegen nog wel een beetje.

Ik had nu graag willen rijden, maar het is helaas weer prut weer.. grrrr..

Ik geniet wel van jullie ritten ondertussen :o

Prut weer vind ik niet erg, maar bijkomend is dat de paden ook zo ontiegelijk slecht begaanbaar zijn. Het is meer modder stampen dan rijden. Kan niet wachten totdat het weer lengte/zomer is.

Pony lief heeft bij mij besloten niet meer in de trailer te gaan, niet dat ze het heel eng vind (liep er altijd zo in) maar blijft nu echt voor de trailer staan van "Ga er zelf maar in, ik doe het niet meer" Dus een mooi touhalster/leadrope aangeschaft (van LoveLance, echt een aanrader) en gaan nu maar even werken aan het "wie heeft er nu eigenlijk de leiding" ;)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:56

Dat bedoel ik ook... Mijne staat ook op ijzers, dus dat worst een grote glijpartij buiten nu. Ik ook niet, laat de lente maar komen hoor!

Wat balen zeg. Dat heb ik met mijn oude paard ook gehad. Van de een op de andere dag liep ze er niet meer op. Ik hoop dat het helpt! Bij mij niet hahaha. Ik sloot haar altijd in door de trailer tussen het huis de schuur te zetten, dan liep ze er wel op _-:( :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:58

Ja wij hebben geen keuze dan de weg, Berm is al te Modderig de momenten dat het gaat pakken we de Bermen voor een Galopje, voor de rest zyn voornamelijk stapritje met een drafje tussendoor !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:30

Hier ook veel asfalt inderdaad. Af en toe een berm of groenstrook. Gelukkig geen ijzers, dus geen glijpartijen. Maar eerder last van zuigende modder. Ik hoop morgen en zaterdag weer een buitenritje te maken. Maar hoop wel wat het weer iets beter wordt dan nu....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:37

Hier sowieso altijd al veel asfalt. Daarom ook op ijzers ;)

Wat een *piep*-weer is het zeg! En vanochtend om 5u was het nog bijna helema helder. Jammer hoor...

Ik ga morgenochtend m'n wekelijkse strandritje maken. Heb m dinsdag in patroon geschoren, benieuwd of ik het merk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:51

Ja hier normaal ook. Maar toch ook wel meer bermen dan nu. En geen ijzers, dus ik ben een beetje voorzichtig. De hoeven slijten snel nu ze ook wat zachter zijn door al dat vocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:19

Fading schreef:
Ik doe niet meer mee, wegens blessure en af moeten geven paard.

:oo Wow, die had ik niet verwacht -O- Sterkte ermee ....

Zag ook wat nieuwe mensen: welkom! :)

Ben zelf ook wat stiller de laatste tijd, ook niet meer buitengereden .. [***] had weer een dipje :\ En ik vertrouwde het niet (hij deed zo raar, zo on-[***]'s .. zelfs voor [***] te zijn deed hij raar :P ). Kreeg wat flashbacks naar de tijd van het koetsongeval dus veearts laten komen en bloed laten trekken .. Pff .. Zijn vitamine E zit nu nog lager dan toen met het accident ^) (en hij krijgt dus dagelijks vitamine E bij)

Zijn spierwaarden op zich waren wel ok, en de rest ook, maar hij zal toch wel last hebben van dat tekort. Het is niet dat hij niet meer kan lopen, maar hij is er niet happy mee, en ik heb liever een happy pony, zeker in [***]'s geval, want daarvan merk je duidelijk als die niet happy is (en als je dan gewoon doorgaat krijg je ongelukken :Y) ).

Dus even zoeken hoe we dat in orde gaan brengen, zodat ik mijn happy pony weer terugkrijg, en dan kunnen we hopelijk weer wat naar buiten :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:13

@ de rest -> Ja ik heb ook alleen asfalt in de polder (loop nu met hoefschoenen) maar had speciaal afgelopen zondag een rit in het bos gepland, dus trailer, chauffeur, ect ect geregeld. Maak je alsnog een prut rit :'( Plus bijkomend dat die pony de trailer niet meer inwilde, t was niet helemaal mn dag geloof ik.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:45

Yesssss... Ik heb Endomondo werkend op mijn horloge! *\o/* Van de week even testen als ik stukje ga wandelen met paardlief. :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:43

Jaan, lekker zo op pad met z'n drietjes! Heb je de workouts inmiddels teruggevonden? Soms lijken die van mij ook verdwenen, maar als ik dan de app nog eens open staan ze er ineens wel.

Bagheera_206, lekker dat jullie nu weer wat mogen opbouwen!

S_imonee, ook wel veel hoor, 6 dagen werken. Zou dat zelf echt niet kunnen. Fijn dat je vanaf volgende weer wat meer tijd hebt. En de dagen worden ook steeds een beetje langer, scheelt ook!

xxVon, balen dat ze ineens niet meer de trailer op gaat! Wij hebben afgelopen jaar een training gevolgd en konden toen vlekkeloos elke keer de trailer in. Wat ik zelf wel fijn vind, is ook eens te oefenen met trailerladen zonder dat je ook weg moet. Gewoon lekker makkelijk erin en eruit. Maar misschien doe je dat natuurlijk al, of was dat niet nodig omdat ze het eerst zo goed deed. Blijft toch lastig die trailer!

[***], lastig hoor, zo blijf je wel echt bezig hè :(

Morgen komt hier de osteopaat, ik hou rekening met een week niet rijden dus vandaag nog even een lekker ritje gemaakt. Kan nog steeds de weg kwijtraken in dit grote bos haha, moest naar mijn idee écht ergens naar links, maar er was geen ruiterpad. Wel een wandelpad, redelijk hoge heuvel op, maar ik dacht dat we er echt heen moesten, dus maar geprobeerd. Eenmaal bovenaan leek het 'm toch echt niet te worden en moesten we weer terug, dus fotootje van de heuvel :D Lijkt op de foto helemaal niet zo hoog, had net zo goed een lang vlak pad kunnen zijn, maar was wel een flinke heuvel!

Afbeelding

En het rondje:

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:58

Huh, jij hebt een hartslag erbij. :wow:

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:00

Mag ik me hier ook melden?
Ik reed altijd met runkeeper maar nu met de challenge wel leuk om endomondo te gebruiken.

Ik wil dit jaar in de endurance gaan starten met 1 van mijn paarden dus zal wat vaker op buitenrit moeten.
In de zomer ga ik wel vaker,nu maar 1x per week.
Heb er nog meer te rijden en daar maak ik dan ter afwisseling ook wel wat kleinere ritjes mee.
Helaas afgelopen weekend geen tijd gehad en dinsdag ziek geworden dus het zit ff niet mee.
Wel ben ik woensdag voor een fotoshoot voor de KNHS naar bos en strand geweest.
Dat was voor de promotie vd ruiterroutes en verschijnt in maart in de Paard&sport.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:43

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:00

@Chouchou: was inderdaad nooit nodig, ze liep er altijd in. Volgends m'n instructrice is het echt dominantie probleem aangezien ze de trailer niet eng vind, maar meer zon houding heeft van "waarom moet ik in beweging komen voor jouw, ik ken dit ding al". Dus rit voor zaterdag afgezegd en ga dan wel oefenen met de trailer inderdaad. Makkelijker als het licht is. Heb touwhalter en lange lijn gekocht voor dat doeleinde. Ben ook van plan grondwerk les te volgen, maar om daar te komen moet ik met de trailer... _O-

Afbeelding

Maar ga er van uit dat 21 februari nog op de planning staat. Niet verdwalen met mij hoor ;)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:03

ambre schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik reed altijd met runkeeper maar nu met de challenge wel leuk om endomondo te gebruiken.

Ik wil dit jaar in de endurance gaan starten met 1 van mijn paarden dus zal wat vaker op buitenrit moeten.
In de zomer ga ik wel vaker,nu maar 1x per week.
Heb er nog meer te rijden en daar maak ik dan ter afwisseling ook wel wat kleinere ritjes mee.
Helaas afgelopen weekend geen tijd gehad en dinsdag ziek geworden dus het zit ff niet mee.
Wel ben ik woensdag voor een fotoshoot voor de KNHS naar bos en strand geweest.
Dat was voor de promotie vd ruiterroutes en verschijnt in maart in de Paard&sport.

Oh Wow, fijn dat er aandacht wordt besteed aan ruiterroutes. Welke endurance ga je starten dit jaar? Ik ga op voor her eerst meedoen. Ik begin in klasse 0 in kootwijkerbroek

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:15

Ik heb vorig jaar de impuls in Etten Leur meegereden maar toen zijn we verdwaald.
Nu ga ik klasse 1 starten en ik begin op mijn thuislokatie op 10 april,Renesse.