[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:31

Jaaaa, dat is zo genieten. Als er dan nog een beetje mist tussen de bomen hangt....en dan de eerste zonnestralen, prachtig is dat. Ga ik zeker doen zodra het weer zich ervoor leent.

Hihi, onze katten hebben gelukkig weinig ritme, die worden vaak met ons samen wakker.
Tenzij ze snachts de dolle minuten hebben of ik heb ze niet goed gedag gezegd voor t slapen
(leuk, siamezen haha)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:32

Das wel heul vroeg, Marcella!

Op zich went dat van mij wel.
Zit een ritme in, bijna altijd voor de files uit op mn eerste adres, en bijna altijd tussen 2 en 4 s middags thuis.
Ik kan dus in de winter ook nog vaak bij daglicht naar stal en zelfs geregeld nog na t werk genoeg tijd om naar het bos te gaan met Jip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:33

Dat is wel een voordeel, van vroeg beginnen inderdaad....moet je ver reizen??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:38

Ik heb als ik 's ochtends werk 10 minuten reistijd heb ik late dienst moet ik gewoon 45 minuten reistijd aanhouden.

Om 3.45 uur pand openen voor werknemers en chauffeurs, maar ben dan wel alweer om 8.00 uur klaar. En dan morgen avond weer om 17.00 uur aanwezig zijn (word dus 16.30 uur).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:39

Dat wisselt.
Vanmorgen moest ik om 7 uur in (buitengebied van) Ruurlo zijn, dat is zo'n 50 minuten.

Soms is mijn eerste adres in Elst, dat is maar 20 minuten, of Lunteren, zo'n 30 minuten.

Hangt echt af van wat het aanbod aan werk is en welk rondje de planner voor mij maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:44

Ohja Marcella, jij hebt gebroken diensten he??dat lijkt mij echt niks....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:47

Lijkt me slopend.... Ik werk van 7.30-16.00u en op vrijdag tot 12.00u. Maar mag flexibel werken, dus het wisselt nog wel eens. Wel altijd vroeg beginnen, maar de ene dag langer en de ander korter. Als ik maar 36 uur werk.

Siamezen :D
Ik heb een Balinees van bijna 2. Dat is van hetzelfde kaliber. En een zwerver van een maand of 8. Die 2 racen het hele huis rond. Ik slaap in het onderhuis (dijkhuis) en de woonkamer waar de katten zitten is er recht boven. Met een houten vloer. Daar kan ik niet doorheen slapen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:50

Oooh Balinees, gaaf!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:51

Waarom had ik ook alweer géén huisdier en/of kind? :D .

Hier mag je beginnen tussen 07:00 en 09:30, dus dat is ook vrij ruim. Ik ben er meestal rond 08:30.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:10

Is er 1 van Zwenneke van Bokt. Geweldige kat <3

Hilli :D
Absoluut een stuk rustiger :))

Rijden jullie trouwens buiten met mist of in het donker?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:12

Potdichte mist niet, nevelig wel.
Donker soms ook, gewoon opgetuigd als kerstboom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:12

Mist liever niet, tenzij ik weet dat het wegtrekt. Dan zou ik verlichting op en omdoen.
Donker idem, als ik nou net terug zou komen uit het bos wel, maar ga niet bewust rijden in het donker...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:14

Met mist niet, in het donker wel, maar dan niet door het bos (wel over het fietspad of de weg, als het maar asfalt is).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:17

Als kerstboom gaan wij ook nog wel het donker in. Of nou ja, weg met licht en terug in het donker. Of andersom 's ochtendsvroeg. Ze rijden hier als gekken en vind dat toch wat eng in het donker op een doordeweekse avond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 05:34

Gelukkig niet altijd gebroken diensten, maar collega die vandaag crematie heeft en andere collega die niet kan werken vandaag.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:39

ik ga vanavond toch een rondje door het donker doen. een stukje fietspad. vanwege een peesprobleem moeten we op het harde stappen maar afgelopen zaterdag was hij me iets te vrolijk, dan zit ik er liever op

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:44

Zo ijzers zitten er weer onderen kan weer hobbelen. Ook hier een dauwtrapper. Ga zelfs heel graag vroeg rijden. Genieten van de rust. Dit vooral in het weekend.
Ook hier wordt ik wel eens wakker gemaakt door onze birmaantjes.
Maar ben zowiezo iedere morgen om 7u wakker. Of beter nog half 7. Dan gaat mijn man de paarden verzorgen terwijl ik onze dochter wakker maak en klaar stoom voor school.
Rijden in donker en mist doe ik beiden maar let dan wel beter op.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:58

Vanmiddag weer de eerste km`s gemaakt van dit jaar maar wat was het koud. We hebben rustig aan gedaan, want het was nog erg nat en ook plaatselijk was de grond hard door de vorst. Nelleke ging ondanks dat ze bijna twee maanden stil heeft gestaan echt super.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:54

Vanmiddag klein strandritje gemaakt, vooral in stap. Ponybeest wil nog steeds niet veel harder, vooral niet als het stil is op het strand. Is wel jammer, want met deze kou en mist word je ook niet warm van rijden zo. Maar ponybeest doet het prima eigenlijk. Ik trek gewoon wat extra warme kleding aan en een frisse neus krijgen is gegarandeerd :D.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:44

Even een vraagje hier: Zijn er mensen die flexibele sneeuwringen gebruiken. Zit eraan te denken om ze aan te schaffen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:47

Nee ik niet, alleen met de 'vaste' ringen die door de smid tijdens het beslaan gebruikt worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:48

De mijne staat op blote voeten gelukkig.

Nou een donderdag avond kom als het goed is de hoefsmid en dan vrijdag ochtend gaat hij weer buiten spelen. Ga hem alleen niet meer van de track afhalen zolang het modderig is. Maar bij de voerruif hebben ze een eilandje waar ze "droog" kunnen staan. Alleen hopen dat het goed gaat anders is het gewoon einde verhaal.

En voor de rest afvragen wat er nu zo moeilijk is aan de vraag om meer uren, maar er zijn gelukkig meer wegen naar Rome. En dus ook meer manieren om aan meer uren te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:57

Mijne loopt blootsvoets.
Hier voorlopig ook even geen ritje.
Net gisteren geopereerd..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:01

Hier geen ervaring met sneeuwringen, maar wel een paard rondom op ijzers. De paddock is klein genoeg :+ om 'm makkelijk sneeuwvrij te kunnen maken, de stalgang van de buitenstallen is overdekt en het erf wordt gestrooid/geschoven en de wegen ook. Het bos is de moeite van sneeuwbeslag hier niet waard, dus ik heb me er ook niet verder in verdiept.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:06

Marcella schreef:
De mijne staat op blote voeten gelukkig.

Nou een donderdag avond kom als het goed is de hoefsmid en dan vrijdag ochtend gaat hij weer buiten spelen. Ga hem alleen niet meer van de track afhalen zolang het modderig is. Maar bij de voerruif hebben ze een eilandje waar ze "droog" kunnen staan. Alleen hopen dat het goed gaat anders is het gewoon einde verhaal.

En voor de rest afvragen wat er nu zo moeilijk is aan de vraag om meer uren, maar er zijn gelukkig meer wegen naar Rome. En dus ook meer manieren om aan meer uren te komen.

ik heb even wat gemist marcella, maar einde verhaal? wast ist loss?