Hier lange dagen aan het werk en dus niet zo heel erg actief. Ik heb afgelopen dinsdag een buitenritje geprobeerd te maken die niet zo goed is afgelopen of nou ja die eigenlijk mis ging zeg maar. Star is nu iets minder als een jaar onder het zadel sinds een half jaartje maken we er buitenritten mee. En dit gaat best goed. Dinsdag was de 2e keer dat ik helemaal alleen op pad zou gaan, ik blijf dan wel in de buurt van het bedrijf waar ze staat en vraag die mensen ook om een oogje in het zeil te houden. Komt het paard zonder mij terug bel 112. kom ik zonder paard terug doe hetzelfde. We lachen er altijd mee maar ja je kan het maar gezegd hebben.
nou hup het bos in en ze deed het super ze was echt braaf soms wat spanning maar zeker ook ontspanning, dus ik liet haar een stuk draven, ik merkte dat ze wat spanning opbouwde naam haar terug naar stap en ja hoor diarree. Ik denk nou we stappen tot het eind en draaien dan om gaan we lekker terug. Het eind was niet zo heel ver meer een paar meter. Nog voor we daar waren schieten er 2 husky honden het bos uit en de een begint aan de voorkant tegen haar aan te springen te blaffen en te happen en de ander doet hetzelfde aan de achterkant. Na wat dribbelen op de plaats begon ze angstig te worden en echt te springen, ik schreeuwen tegen de honden en hopen dat de eigenaar zou opdagen. nou die kwam wel de hoek om gelopen met nog een 3e hond aan de lijn. Maar ze kregen hun honden niet meer te pakken, en Star werd hoe banger hoe gekker. uiteindelijk gleed ze uit op het pad en zijn we onderuit gegaan waar ik even onder haar terecht kwam, Terwijl ze opstond heeft ze mijn cap afgeschopt, en is ze omgedraaid heeft ze tegen mijn rug nog aangeschampt en is ze er vandaar gegaan. De 2 idioot loslopende honden gingen achter haar aan. En de eigenaar rende met mij er ook wel een stukje achteraan maar halverwege kreeg ik geen lucht meer moest ik gaan lopen en is de eigenaar terug gelopen naar zijn partner en andere hond. En is daar maar blijven staan terwijl ik op zoek ging naar het paard. Gelukkig is ze terug gewend naar de Wei waar mensen van de gemeente aan het werk waren en de mensen van de honden opvang in de straat net langs kwamen, Samen hebben ze haar uiteindelijk gevangen nadat ze ze eerst omver gerend had. De honden kwamen uiteindelijkt erug gerend dat ze ook nog een andere hond aan hebben gevallen van een vrouw die aan het wandelen was met haar honden aangelijnd
Star leek in eerste instantie niks te hebben echter zag ik de volgende dag toch kleine bijtwondjes. Nou had ik al aangifte gedaan de mensen van de gemeente en honden opvang zeiden dat dit al vaker is gebeurd. Nu in afwachting wat daar uit gaat komen, en hopelijk heeft mijn paardje er niet zo'n knauw aan overgehouden dat ze straks helemaal in de stress schiet bij iedere hond.
Zelf heb ik gekneusde ribben en ruggenwervels, de ribben zijn licht gekneust de ruggenwervels waarschijnlijk iets zwaarder, ik had de dagen daarna ook knallende koppijn die is wel weg nu. Alleen nog een voelbare maar niet zichtbare bult waar ze mijn hoofd geraakt heeft. Ik ben er enorm goed vanaf gekomen en paard ook. Ik heb geen hekel aan honden ook niet loslopende maar ze moeten wel luisteren. En als ze dit toch al vaker gedaan hebben in het zelfde bos notabene dan lijn je ze gewoon aan lijkt me. En het minste wat hij kon doen was me achterna komen en excuses maken.
He fabske wat een vreselijk nare ervaring !!! Ik kan er ook niet over uit dat je niet luisterende honden laat loslopen op een gebied waar ook ruiters komen... Hoop dat jullie beide snel helemaal opgeknapt zijn. Hebben jullie idd nog wel geluk gehad!!
Zo fabske dat is niet misselijk. Gelukkig verder geen zware schade. Maar star zal honden niet meer leuk vinden. Nelleke is ook ooit gebeten in haar bovenlip en flipt ook helemaal als honden komen. Meestal krijg ik tijd om te roepen maar soms ook niet. Dan kan ik eraf springen om ons te beschermen. Het is en blijft eng. Veel beterschap voor beide.
he bah fabske!!!! dit is behalve mooi klote ook nog eens een flinke deuk in het vertrouwen lijkt mij....
eerst maar weer helemaal opknappen en dan weer met een braaf paardje erbij naaar buiten.
Waratje
Geplaatst: 20-12-14 22:32
Dat is wel een heel nare ervaring geweest, Fabske. Wat is dat toch dat mensen honden loslaten lopen als ze niet goed luisteren? Dat is behoorlijk asociaal, niet alleen naar ruiters, maar alle andere recreanten en ook naar andere honden.
Silence
Ik vraag me ook altijd af of mensen nou echt geen verstand hebben of hoe dat zit.
Hier loopt het ruiterpad ook dwars door een losloopgebied maar ik check toch echt bij elke kruising of er een paard komt. Honden komen in dat geval ook altijd even bij ons zodat paard en ruiter kunnen passeren.
Star is wel geschrokken, Maar ze reageerd niet op iedere hond zo, Bij ons op het erf lopen er ook altijd 3 om haar heen te rennen en blaffen en dat doen ze nog steeds. En daar reageert ze niet op gelukkig. Dus we blijvne voorlopig lekker even op de wei, eerst weer even kijken hoe het staat met het vertrouwen. En dan proberen we wel weer een rondje buiten met mijn stal genoot alhoewel ik betwijfel of haar paard niet nog meer in paniek zou schieten op het moment dat we de honden weer een keer tegen komen.
Dit bosje waar ik in rijdt is een gemeente bosje tussen industrieterreinen in waar honden niet in los mogen ze moeten ten alle tijden aangelijnd zijn. dus de eigenaar was sowieso fout, Er zijn al vaker honden op ons afgerend in hun enthousiasme, maar als ze daarna weer terug rennen naar de baas is er niet zoveel aan de hand dan schrikt ze even blijft staan en kalmeert weer. Maar nu werd ze aangevallen tja dat is ook gewoon anders.
De honden van deze eigenaar hebben het al vaker gedaan wisten de mensen van het honden opvang centrum mij te vertellen. dus zodoende heb ik er aangifte tegen gedaan, waarin ik sowieso al in mijn recht sta. Ze gaan de man sowieso een boete geven voor het los laten lopen van de honden maar het is nog niet bekend wat verder aangezien het paard dus verwondingen heeft opgelopen door toedoen van de honden,
Hehe, na al die regen vandaag een heerlijk rondje van 15 km gereden met een blije stuiterbal. Hij heeft zijn lanceerinstallatie nog getest. Uit het niets (lees: slome stap) ineens een sprintje trekken, kop tussen de benen, rug opbollen en een hele hoge bok. Heb me rot gelachen. Had m niet zien aankomen, maar kon m wel gemakkelijk uitzitten. Blij ei van bijna 27!
Onze kerst kon niet mooier beginnen dan met een handtekening onder het papier dat we nu officieel eigenaar zijn van een stuk grond lekker bij het bos en niet ver van ons huis. My dream comes true. grootste droom is natuurlijk aan huis maar dit is ook al goed.
yenopi
Geplaatst: 28-12-14 21:14
Owww getver Fabske
Vandaag waren we weer druk met klussen, wel even een plaatje geschoten van Yentle ;
Ga vanavond voor eenmaal overlopen. Ga een keertje op de manege rijden daar het hier al weken niet te doen is buiten. En die ene keer dat het wel gaat kan ik weer niet door dingen hier thuis. Nu had ik zo'n zin om even te rijden dat ik dus maar een keertje naar de manege ga. Wat een #%*^ weer. Het komt echt met bakken uit de hemel vallen. Niet leuk.
Ja vreselijk he. Ik heb gisterenmiddag sinds bijna 3 weken weer eens een ritje gemaakt toen was het echt genieten!! Pony had scheurtje in zijn hoef gehad, en met alle regen een tijd terug werd het ook niks.
Ja hij is daar heel gevoelig voor heb standaard vit.E/selenium staan. En magnesium krijg hij ook al standaard met af en toe stop periode. Is ook niet de eerst keer dat hij dit heeft gehad.
zoals ik lees aardig wat paarden in de ziekenboeg . hopen dat het gauw allemaal beter gaat en dat het weer ook gaat meewerken. Les gisteren was wel weer eens leuk. Jammer dat paard zeer stug was in de mond. En ja ook ik werd weer met de neus op mijn zwakheden gedrukt. Dus weer eens iets om verder aan te gaan werken. Hij had wel een super galop. gooit lekker hoog op en dat rijdt heerlijk. Ik ga als het weer het toelaat aan mijn mankementen werken en hopen dat het oplost. Daar ik weinig in een bak rij zal mijn grootste zwakheid wel nooit opgelost worden : lichtrijden op het verkeerde been .