T@nj@ schreef:In mijn ogen wel maar goed, we zijn nog steeds totaal offtopic
Jij bent de mod

Maar goed, even weer on-topic.
Het valt me op dat sommige mensen zo fel tegen een ruiterbewijs zijn, terwijl er (in ieder geval wat de theorie betreft) ook goede kanten aanzitten. Mits iedereen er zich ook aan houdt, natuurlijk. Ik quote even uit een ander topic:
louanagirl schreef:Ik heb ook een keer meegemaakt dat m'n paardje als een gek zat te dribbelen (ik wist dus niet waarom) komen er twee ruiters voorbij scheuren.... Ze deden een wedstrijd! Ik heb gescholden en al.... Respectloos vind ik dat!
Iedere ruiter zou moeten weten dat je andere ruiters in stap passeert.
Ilsje_ schreef:De weg naar dat bos toe is een fietspad, wat altijd kei druk is, dus ik daar rijden, moest ik over een bruggetje van 1,5 meter breed, nou prima heb ik al vaker gedaan, niks aan het handje, komt daar zon arrogante kwal aan fietsen, die denkt dat ie alles weet, me tegemoet op dat smalle bruggetje met wat spijlen aan de zijkant, ik Meneer dat kan niet hoor, Hoezo niet, je ziet toch dat dat kan, ik niet elk paard is zo braaf als dezehij kan ook schrikken! Van wat dan, Ja van U (wou beleefd blijven) Waarom zou tie daar van schrikken, ik Ach ei*kel! Pff
Sukkel!
Deze amazone is erg boos, terwijl ze zelf in overtreding is; ze mag niet eens op een fietspad rijden.
'k Heb ook aleens een levensgevaarlijke situatie meegemaakt toen we met een groep een drukke weg overstaken en 2 man bleven staan...gelukkig is er niks gebeurd. Maar feit blijft, dat je met je dressuur- of springlessen niet leert, hoe je met zn allen een weg oversteekt.
En dan heb ik het nog niet eens over de zandweg waar ik weleens met de auto langskom. Elke keer erger ik me kapot aan de stukgereden sporen. Is er weer zo'n ruiter geweest die niet fatsoenlijk over het midden heeft gereden.
Als ruiters door een ruiterbewijs zich meer bewust zouden worden van de ergernis en het gevaar dat ze veroorzaken, zou dat een verplichting voor een ruiterbewijs rechtvaardigen.
Maar ja, dan hebben we het inderdaad over theoretische kennis en bewustwording, niet over een praktisch examen. Dat heeft geen enkele zin in mijn ogen.