Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je dit jaar ook (weer) mee met ons?

Tuurlijk, net als voorgaande jaren
288 (51%)
Ja, voor het eerst
254 (45%)
Egnie, heb wel wat beters te doen..
20 (3%)

Totaal aantal stemmen: 562

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 22:45

Nou, dag euhh damn moet gaan tellen, dus we zijn al even onderweg... Oja, dag 5 :D Vandaag stond op het programma een rit van Lhee naar Oude Willem. Dit betekende dat Wendy haar tentje weer moest afbreken, wij de kar weer een beetje op orde moesten maken... Dus wekker maar om half 8 zodat we rustig aan konden doen en toch nog een beetje op tijd zouden vertrekken voor de rit van ongeveer 23 km.

Eerst even een foto die Gerard gisteren in de schemer op de wei in Lhee gemaakt heeft...
Afbeelding

Maar verder naar vanmorgen. Ik was al erg vroeg wakker.. zeg maar TE vroeg.. half 5... En in de verte was een geluid te horen dat leek op een helikopter, of nee meer een motorheggeschaar... maar zo vroeg?? Gelukkig daarna wel weer in slaap gevallen, de hele wereld bij elkaar gedroomd, en net voor de wekker wakker. De honden mochten daarna van mij Gerard wakker maken.. maar de dames hadden andere plannen :D :D
Afbeelding

Daarna gauw aankleden en naar buiten, want de zon scheen!! En zo konden we heerlijk in het zonnetje ontbijten.
Afbeelding

Voor het afbreken van haar tent, moest Wendy nog een belofte inlossen.. En zodoende kreeg haar trouwe tentje een dikke knuffel van haar (en nu moet ik er bij schrijven dat het onder dwang was hahahaha)
Afbeelding

En mocht ze nu nog geen hekel aan mij hebben, dan heeft ze dat wel na deze foto :D :D Gemaakt door Gerard, en ik weet niet wat ze zocht.. (ze zegt dat ze niet op de foto wou, Gerard zegt dat hij niet mee mocht helpen zoeken :D)
Afbeelding

Na toch nog veel te veel tijd (Wendy schoot niet op :D) vertrokken we rond half 11.
Allereerst richting de heide, om daar dan naar rechts te gaan.
Afbeelding

En tja, dit blijft een leuke compositie (ohh mooi woord :D)
Afbeelding

En dat was het prachtige uitzicht aldaar..
Afbeelding

Maar al snel verlieten we de hei, en kwamen we op een stuk dat meer weg had van een motorcrossbaan.. Hier moeten we volgend jaar maar eens een alternatieve route voor bedenken.. Was blij dat de fietsen er nog aanhingen aan het einde..

Maar we waren dit pad nog niet af.. en er doemde al een nieuwe uitdaging aan... Welke lamlul zet zijn auto zo in de weg op een zandpad?? Precies ten hoogte van een paaltje zodat ik er met moeite langs kon via het fietspad... sukkel
Afbeelding

Niet lang daarna verlieten we de bossen, en reden we over een leuk slingerweggetje.. We hadden heerlijk in de zon kunnen rijden, als er niet allemaal bomen langs de weg stonden.. Gerard, die was vertrokken in t-shirt en korte broek, gaf het op en pakte zijn vest en menschort er maar bij..

Vlak voor we het water overgingen, doemde er weer gele borden op... maar dit keer was het iets voor fietsers.. pff weer geluk
Afbeelding

En toen, eindelijk... reden we in de zon.. Maar omdat er een overkapping over de bok zit, zat ik alsnog in de schaduw. Grr.. Kussen helemaal aan de rand geschoven, hoofd op Wendy`s schouder en genieten maar (van de zon :D)
Afbeelding

De pauze was weer heerlijk, gebakken ei op een wit bolletje.. Mmmm. De paarden stonden weer aan de stik, en Hope had sjans van een paar jonge kerels... <3
Afbeelding

En toen was het richtig Diever.. Zagen nog een dode ree langs de weg liggen (Gerard opperde al om hem mee te nemen, we voeren de honden namelijk vlees ipv brok :D). De lucht betrok helaas, weg zon.. -O-
Afbeelding

Bij Diever werden we opgewacht door paparazzi met camera, die ons daarna vooruit ging naar de supermarkt in het dorp..
Afbeelding
Ze heeft zelf een heel leuk fotoverslag gemaakt, dus ik plaats de link hier en 1 foto die ze gemaakt heeft toen we weer richting het bos gingen.
De link naar haar prachtige foto`s: http://klik-fotografie.weebly.com/fotos ... erard.html
En de foto waarop iedereen :D zat te wachtten, een lachende Gerard.. Onee wij allemaal op de foto, en een lachende Gerard :D
Afbeelding

Na de boodschappen snel weer het bos in gedoken, alwaar Wendy alvast een voorproefje nam van de mooie slingerpaadjes, terwijl wij veilig op de (relatief) bredere paden bleven.
Vlak voordat we het bos uitkwamen, kwam ze weer aangereden..
Afbeelding
Afbeelding

Toen nog een klein stukje verhard, om daarna bij het doel van de rit te komen.. Daar verdwenen de paarden in kniediep gras, en wij heerlijk zijn gaan barbecueën (leve autocorrect, stom woord :D)
Afbeelding

Ons uitzicht hadden jullie al gezien, dit is een foto richting de camping.. Wat een straf he?
Afbeelding

Oja.... Mijn vader blijkt niet alleen mee te lezen hier... hij heeft ook al in dit topic gepost.. Welke bokker vind het eerste uit welke boktnaam hij gebruikt... (wij weten het al.. is gewoon een test of jullie dit topic wel goed lezen hahaha)

Ligt het nou aan mij... of worden de verslagen steeds langer.... Mmmmmm

EDIT: Door het veel te lange verhaal vergat ik helemaal de clou van het rare geluid dat ik `s nachts hoorde.. Iedere boer met een trekker en een stukje gras, was dit aan het maaien vandaag.. Overal joegen ze met maaiers en schudders over het grasland.. en sommige begonnen daar schijnbaar al HEEEEEL erg vroeg mee...
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 21-05-15 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:50

Ohh lekker :D , vooral de foto's samen toch wel leuk :j

Uhm nu papa vinden dus :')

EmptyWords

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:51

dck48

de papa

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:54

Leuk verslag! Super vakantie met de paarden.

.....ff beter opletten in dit topic dus.....wie is de vader! :D

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:55

Ziet er geweldig uit zeg. Genieten!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:56

Dck48?

Edit, ben alweer te laat :o
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 21-05-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:56

dck48 das zeker je vader? (ga weer na functie:P stille meelezer)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:58

indd dck48 sinds gisteren geregistreerd en een man van 66 kan bijna niet anders ;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:59

Heerlijk verslag weer!

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan :D

Die motorcrossbaan, is die in het Drents Friese Wold? En reden er ook daadwerkelijk motors op?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:00

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 16-12-24 03:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:01

Honden in bed... Heerlijk juist :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:02

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 16-12-24 03:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:08

We worde vandaag verwend wat een lang verslag. Haha wendy lost haar belofte in aan dr tentje. Hopelijk blijft de tent je de rest van de vakantie ook droog houden dan.

dck48

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:15

Goed te lezen dat jullie weer een fijne dag hebben gehad meiden. Zijn al die rijlessen en autoritten naar de manage toch niet voor niets geweest. 8-)
Gerard denk jij nog wel aan je studie

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:20

Mariska_28 schreef:
EDIT: Door het veel te lange verhaal vergat ik helemaal de clou van het rare geluid dat ik `s nachts hoorde.. Iedere boer met een trekker en een stukje gras, was dit aan het maaien vandaag.. Overal joegen ze met maaiers en schudders over het grasland.. en sommige begonnen daar schijnbaar al HEEEEEL erg vroeg mee...

Ik lees al een stuk langer meer maar moet even reageren op je maaiende boer... Ik werd hier vannacht wakker om kwart over 1 (iets met een huilende peuter en tegen de tijd dat mama voor zijn kamerdeur stond was ie alweer stil :x ) maar toen was 1 van de boerende buurmannen ook gras aan het maaien :O (en ik 'herkende' hem eerst niet want hij heeft blijkbaar zijn maaibalk gerepareerd, die maakte tot vorige zomer nog een heel raar hoog piepend geluid en nu was ie gewoon 'stil' :+ )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:20

dck48 schreef:
Goed te lezen dat jullie weer een fijne dag hebben gehad meiden. Zijn al die rijlessen en autoritten naar de manage toch niet voor niets geweest. 8-)

Mister X: Daddy??

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:29

Volgens mij is paps ontmaskerd

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:32

Tjeee jij bent snel EW.. Maar idd goed geraden.. Mijn papa is lid geworden op een pennyforum :D Niet veel bokkers die dat kunnen zeggen :D
Nee, Gerard heeft geen huiswerk mee. Hij moest van mij de single malt whisky's thuislaten en moet het nu doen met Glen Talloch en Whyte&Mackay.. Arme jongen..

Wendy heeft nog een gaaaaf filmpje gemaakt, van de dames in draf op een wat muller stuk zandpad..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:08

Wat een leuke foto's ook van de fietsende bokker :D

Enne de bbq, met vacu burgers? :P

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:44

Super leuk weer, jullie hebben er lol in!
Dat draven gaat nog best snel!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:36

Erg leuk verslag weer.
Filmpje is ook leuk. ...
Geniet van deze dag

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:55

Mooi verslag Mariska en leuk dat je vader(en je moeder vast) ook op deze manier op de hoogte blijven.

Lekker geslapen? Groningen is wakker geworden met de zon.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:04

dck48 schreef:

Ja dat is echt papa. :D *\o/*
Welkom,leuk dat je mee komt genieten van Wendy, Mariska en Gerard.

Mooi verslag weer mensen, en mooie foto's.
Ik heb weer genoten.
Veel succes weer vandaag. :D

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:35

Ik geniet ook iedere dag mee. Veel plezier vandaag.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:38

Gaaf verslag hoor en mooi filmpje van de dravende dames