[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:16

Zo dan, die is echt zeker een stuk afgevallen, goeie morgen zeg :oo
En dan is dus alleen de grondsoort veranderd?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:17

Dat is inderdaad een héél verschil Marcella!

Ik ga morgen vroeg proberen om nog een eind te trainen in de sneeuw.
Vandaag zag ik dat de sneeuw wel een klompje vormde, maar héél makkelijk (lees: bijna direct) onder de duplo's (kunststof beslag) uit viel. Dus dat durf ik dan wel aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:18

Wat een metamorfose Marcella! Hij ziet er een stuk beter uit. Dan is de afstand jammer, maar zeker de moeite waard als hij daardoor zoveel beter in zijn vel zit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:30

Ja hoofdzakelijk wel en op de bovenste foto stond hij 24/7 op de wei en werd dus bijna 7 dagen in de week gereden. En jaar later zomers 24/7 op de wei met grasmasker en 7 dagen in de week actief rijden/longeren. Waaronder dus minimaal 1x in de week rit van 20-30 km en 2/3x in de week rit van ongeveer 10 km en de rest dus minimaal 1 uur rijden in de bak fanatiek. Dit trok ik uiteindelijk ook niet meer en de lol van het rijden ging er vanaf.

2010 Ook nog op kleigrond, maar ik uiteindelijk in de knup met mezelf. En eigenlijk nog steeds te dik.
Afbeelding

Vind het nu ook wel erg lekker voor mezelf dat ik niet meer moet rijden iedere dag. En trouwens 24/7/365 buiten met schuilstal is ook goed voor mijn stof allergie (chronische bronchitus). Kan nu tenminste stal opstrooien zonder het spaans benauwd te krijgen.

Hij krijg trouwens maar heel minimaal gevoerd en wat ik voer is helemaal op hem zelf afgesteld. Nu op het moment omdat ik niet iedere dag kom 1/4 stalkoek van marstall. En na arbeid wat extra mits verdient en afhankelijk van arbeid. Dus gewoon simpel wat rondje rijden in de bak paar handje ruwvoermix. Ik werk trouwens ook met handjes voer en niet met scheppen voer, want je gaat dan toch gauw weer teveel scheppen.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:54

Wow Marcella, wat een verschil!!

Dancer, jammer dat jou pony er niets aan vond.

Bailey vindt het wel heel leuk, ik heb gisteren ook gewoon gereden en gedraafd. Hij staat heel stabiel op z'n voeten, loopt echt prima.
Vandaag stond er hier echt een gure wind, wel lekker gewandeld maar niet gereden.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:41

Wat gaaaaf die slee filpmjes! :D Ik wil ooook!

Wauw, wat een knappe fjord, die is indd echt veel kwijt, netjes hoor!! :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:04

Lekker al die ritjes in de sneeuw!
Ik durfde het toch niet aan dus heb een mooie wandeling gemaakt. Ook goed

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:20

Baal een beetje, de smid zit helemaal volgepland dus nu moet Jimmy met gewone ijzers de wei op en zo te horen is het behoorlijk ijzig buiten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:46

Kan je daar niets mee?
Beetje strooien of iets onder ijzers smeren ofzo?

(geen ervaring hiermee, sorry als ik iets blonds zeg...)

Mijne gisteren sneeuw gevoerd,hij at het met smaak op.
Maf ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:36

Mijn paard gaat al jaren met gewone ijzers op de wei. :j redt zich prima met de sneeuw. Hier en daar kan het wat glad zijn, hoewel juist op de wei dat heel veel minder is.

Marcella, echt een mooi verschil! Snap je gevoelens heel goed trouwens. Ik had altijd nog een minipony, die onwijs snel te dik werd. Moest hem echt 7 dagen in de week aan het werk zetten en hopen dat hij niet steeds ontsnapte. De wei was niet helemaal miniproof. Uit eindelijk toch besloten om voor hem een ander plekje te zoeken. Ik kwam niet eens meer aan mijn rijpaard toe door alle beweging die ik hem moest geven. Hoe lief hij ook is, ik ging er met tegen zin heen. Nu hij op een plekje staat met ander weibeleid en met plezier elke dag aan het werk gaat is hij een stuk gezonder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:02

Judith_ schreef:
Marcella, echt een mooi verschil! Snap je gevoelens heel goed trouwens. Ik had altijd nog een minipony, die onwijs snel te dik werd. Moest hem echt 7 dagen in de week aan het werk zetten en hopen dat hij niet steeds ontsnapte. De wei was niet helemaal miniproof. Uit eindelijk toch besloten om voor hem een ander plekje te zoeken. Ik kwam niet eens meer aan mijn rijpaard toe door alle beweging die ik hem moest geven. Hoe lief hij ook is, ik ging er met tegen zin heen. Nu hij op een plekje staat met ander weibeleid en met plezier elke dag aan het werk gaat is hij een stuk gezonder.

En toch als je nagaat hoeveel onbegrip er is dat ik mijn pony zover weg zet. :roll:

Wat ik trouwens ook nog had met voordroog van kleigrond zodra het ook maar iets nattig was dan was die fjord van me licht spierbevangen. En we zullen het maar niet over hebben hoeveel hooi/voordroog hij nu krijg, maar behoorlijk wat en dat zo'n 5/6x per dag.

Vind hem trouwens op het moment mager, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik moet wennen aan dit beeld. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:15

Uit eindelijk moet je kiezen voor wat het beste is voor je paard toch? Maar er ook imo een beetje rekening mee blijven houden dat paarden (voor mij dan) hobby zijn en ontspanning moeten brengen. Dan moet er toch iets anders gedaan worden als je er met tegen zin heen gaat en er niet meer van kan genieten toch? :) Voor dat het niet helemaal wordt gelezen zoals ik bedoel: paardlief gaat niet weg als hij straks te oud is om te rijden. Het rijden zelf is maar een heel klein deel van mijn hobby. :)

Op de foto van 17 november vind ik hem er heel mooi uit zien hoor. Mooi gelijk matig gespierd, in model. Gestroomlijnd maar nog wel echt fjord. :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:12

Zo ik ben terug van een heerlijk sneeuwritje :) Was prachtig! Zo'n 15 km gereden in 2 uurtjes!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:33

Marcella, jij kiest tenminste voor je paard en niet alleen voor je eigen gemak. Ik heb er juist alleen maar respect voor dat je deze beslissing hebt gemaakt!
Vandaag ben ik maar niet op pad gegaan, gisteren was er aardig wat sneeuw gesmolten en dat is nu flink opgevroren. Ik heb een klein stukje aan de hand geprobeerd, maar hij ging al bijna op zijn plaat. Ach, hij staat lekker in de wei grasjes te scharrelen en zijn weidegenoten te plagen, komt wel goed :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:34

Ik heb ook alleen maar respect ervoor dat je hem zover weg zet omdat dat voor hem beter is :)

Vanochtend ook alweer gereden, wel in de bak. Zaterdag is altijd mijn dressuurles :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:37

Ik ga vanmiddag met de hele bups en stukje naar buiten; nouja bups; eigenaresse gaat op haar pony, en ik ga mennen met die van mij en dan gaan haar 2 kleine nichtjes + hun moeder mee :)) Ben benieuwd naar de trekkracht van die kleine!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:55

het ziet er wel prachtig uit buiten!
Helaas zit er voor ons geen ritje in vandaag... sinterklaas verplichtingen aan de andere kant van het land...

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:30

nou ik heb de hele week al geen tijd gehad om te rijden |( |( . werk...
wou vandaag een sneeuwritje doen maar me oma was gevallen vanochtend vroeg dus naar de ehbo geweest en de hele dag in het ziekenhuis geweest. arm gebroken |(
dus dat word morgen denk ik een dagje rijden in de regen..

maar de foto's overal zien er leuk uit in de sneeuw :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:58

Judith_ voor mij moet het dus ook ontspanning zijn heerlijk even ontladen.
MyrtheJ die een heerlijk sneeuwritje gemaakt heeft.
_Dune_ toch maar niet op pad gegaan.
Josien_ die dressuurles had vandaag.
Dancer_ die ook heerlijk is wezen buitenrijden.
Henkje balen van de sinterklaas verplichtingen.
Bianca23 balen van je oma. :(:)

Nog voor het rijden en lekker de ijsbagger staan.
Afbeelding
Laatste stukje naar stal wandelen en aan het kijken naar de meiden die in de bak aan het rijden zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Het was trouwens druk in het bos. Heb dus 8,29 km gereden in 1,5 uur tijd.
Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:59

Ik heb vandaag een heerlijk ritje gemaakt over straat.. Lekker als het zo koud is altijd..

Balen Bianca23, dat je zo lang niet hebt kunnen rijden. Hoe is het nu met je oma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:23

Klote zeg, kan een week niet rijden...en nu wéér niet.
Had een massimo gekocht, nieuw...
Maar die kraakte. Garantie, is teruggestuurd naar de fabriek.
Kon ik vandaag een nieuwe halen...kom ik thuis, kijk goed..zitten er 2 verschillende wrongen op..
Sukkels bij die fabriek zeg...1wrong nubuck en 1 wrong leer..
Kan ik zeker wéér brengen en halen...word er simpel van!

{:)-:

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:25

Dat meen je niet.... Ik mag toch hopen dat ze je nu wel ergens mee tegemoet komen.. Schandalig zeg!

Marije_jiplover

Dat is balen zeg, DC!

Djilna en ik hebben wel heerlijk in de sneeuw gereden vandaag.
Foto's volgen nog, ben helemaal gaar en rozig, geen fut om achter de computer te zitten om de foto's van m'n camera af te halen.

dancer_

Jeetje wat een pech met al jou zadels :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:27

Echt klote zo,hahhaa..
Ben ook reuze pissig. Net zadelmaker al mail gedaan dat het wéér niet goed is,zucht..
het was garantie dat ze me een nieuwe stuurden,maar stuur me dan de goede,sufferds...
Zou bijna zelf actie op ze ondernemen maar ik heb het natuurlijk via zadelmaker gekocht...