Nee niet echt nare ervaring. Maar het opdringerige volk. Daar werden we gek van. We hebben toen iemand van daar leren kennen die ons veel heeft laten zien. Ook te paard. Die nam mij ook in bescherming tegen zijn broer en opdringerige vrienden. Heb er ook nog zijn broer knal verkocht. Zo kwaad werd ik toen hij na een waarschuwing toch nog iets deed waar ik hem net voor gewaarschuwd had. Maar ook dat er buiten het hotel weinig was.
Goedemorgen, mag ik me na bijna een jaar afwezigheid weer melden hier? Effe een korte update de laatste keer dat ik hier was, maakte ik kilometers met mijn appaloosa merrie Precious, helaas is die door een noodlottig ongeluk op de wei in moeten laten slapen. Toen heb ik eerst een half jaar niet gereden, Daarna een bijrijdpaardje gevonden maar ja daar maakte ik tot op heden nog niet echt kilometers mee. Inmiddels zit onze eerste lange buitenrit erop en die deedt ze super braaf. Zonder andere paarden redt ze het nog niet maar we zijn goed op weg:
Mijn Uitzicht we rijden nu in natuurgebied Huis ter heide in de Moer:
Hier nog een video van afgelopen zondag het buitenrijden en de omgeving etc
Op het moment kan ik alleen op mijn vrije dagen buitenritten maken. en doen we het nog vooral in Stap om paardlief er rustig aan aan te laten wennen. max 2x per week een lange rit alle andere dagen gewoon bakwerk of longeren of grondwerk.
Doel is om volgend jaar in de loonse en drunense duinen ook te gaan rijden en echt flink kilometers te gaan maken en zelfs de Eersel postel rally mee te gaan rijden (dit wou ik al met present weer doen echter ging dat dus niet meer, Heb ik in het verleden met Present wel 4x gedaan en zo'n 10x met de aanspanning mee gedaan dus is voor mij wel echt belangrijk haha)
Dus we zien wel hoe ver we gaan komen als jullie het oke vinden dat ik ook mee klets zal ik zorgen dat ik bijgelezen blijf en reageer lol
Bedankt voor het warme welkom. Nee niet echt nee. Was 1 dag voor mijn verjaardag vorig jaar. Star is een arabo Friese merrie Ik ben haar zelf aan het beleren het is eigenlijk gewoon een eigen paard zonder de lasten haha. Dus voor nu even zo. Maar hoop haar te kopen uiteindelijk. Het is een lieve merrie. Met echt wel potentie.
Vandaag heerlijk klein rondje buiten gereden op pretletter fjord. Alleen jammer genoeg glibber glij bermen en bollie kreeg toch beetje last van de warmte. Maar was wel weer gelukkig voor baas, want nu kon genieten van relaxt ritje.
incredible90
Geplaatst: 18-10-14 03:24
Robijntjah schreef:
Hier de eersel postel rally gereden! Dik 45 km gemaakt
Lekker dat je samen kan gaan rijden zeg. Ik heb vandaag ook weer 13 km ofzo gereden Wel nog op het gemakkie
fabske
Geplaatst: 19-10-14 09:58
in welke omgeving rijdt jij Empty words? En wat voor paardje heb je. Sorry ben zo lang weggeweest dat ik het niet meer weet maar zal het effe mee gaan instuderen haha.
Ik had endomondo aanstaan maar het werkte bij mij niet krijg wel tijd en vocht opname en verbrande caloriereen maar geen afstand of snelheid? Weet iemand wat ik fout gedaan heb?
Gisterenochtend ook best een lekker ritje gehad, iets minder ontspannen als toen Evelien mee was. Gina is een erg kijkerig paard en schrikt van de raarste dingen maar de paarden vullen elkaar wel aan en heffen dingen bij elkaar op. Gina ging er ff een stukje vandoor, haar berijdster kon haar goed corrigeren, en star en ik stonden stil echt zo van huh wat doen we nu. toch fijn om te weten dat star niet meteen mee gaat maar rustig blijft. dat houdt ik er mooi in. Ik voel me nu net zo aansteller wat buitenrijden betreft omdat het bovenverwachting goed gaat Misschien was het meer mijn eigen angst als haar angst waardoor het niet ging. Helemaal alleen naar buiten dat durf ik nog niet.. maar ja dat komt ook nog wel als ik haar wat meer buiten gereden heb. Stap voor Stap.
Ik was nog tot 3x toe door vrachtwagens ingehaald dat vind Star nog wel heel spannend de eerste keer sprong ze een meter omhoog op de plek paar keer achter elkaar, Diezelfde chauffeur deed het op de terug weg nog een keer en toen vroeg ik me af in welke taal ik dat aan hem duidelijk moest maken dat hij een idioot was, besloot dat ik geen moeite ging doen. Star reageerde al beter. dus ik denk laat maar, vervolgens kwam er nog een idioot de bocht om geracet, en Star vloog tegen een boom ik dacht arm paard, ze deed het zo goed en dan zo dat verkeer pffff. Ach ja volgend weekend nieuwe poging zolang als het weer het toe laat wil ik toch wel 1x per week gaan rijden in het natuurgebied. Ik haat deze maanden dan kan ik niet savonds rijden en kan ik nu soms maar 2x per week iets met haar doen. Gelukkig helpt Stalgenoot mede berijder me wel mee met beweging geven...
Star pretty in pink en Gina
Marije_jiplover
Geplaatst: 19-10-14 11:39
Had je de GPS van je telefoon wel aanstaan, fabske?
En wat ongrlooflijk balen dat je eigen paardje is overleden...
Ik heb gisteren eerst 14 km gewandeld, we zijn met het Pieterpad bezig. Daarna snel door naar Jip en op mijn bb-padje ook nog een kleine 10 km gehobbeld, maximaal gebruik maken van het prachtige weer! Zonnecelletjes in mijn hoofd even goed opladen, voordat straks de herfstdip weer dreigt te komen...
Vandaag doen we nog een etappe Pieterpad, 16 km dit keer. Jip heeft vandaag 'vrij' want hij mag morgen weer mee naar het bos. De jeugdles van stal heeft herfstvakamtie en gaat een bosrit maken ipv de les. En degene die de groep begeleid krijgt Jip mee, daarmee is het voor haar relaxter begeleiden dan met haar eigen jonge paard en Jip vindt dit soort dingen zo leuk om te doen! En ik heb geen herfstvakantie, integendeel, ik heb het juist extra druk ivm afwezigheid van collega's met kinder3n die wel herfstvakantie wilden. Dus het mes snijdt aan meerdere kanten! Groep blij, begeleider blij, Jip blij en ik blij!
Vanmorgen de zonsopkomst te gemoet gereden . Heerlijk rustig en alleen fluitende vogels te horen. Geen hele grote ronde. Wel weer paar lekkere galopjes kunnen doen. Daarna vol tevreden op het gras gezet.
Dankjewel Maarten hoe is het met jou en je friese merrie?
Haha Marcelle gekke poown heb jij snap ik dat je er liever niet langs ligt, maar zo te horen aan de reacties was hij de laatste niet helemaal zichzelf?
Emptywords zal later eens foto's van jouw omgeving spieken ook geen idee waar het ligt wel effe naar de foto's van je nieuwe reus gekeken. leuk paardje hoor en wat een ontwikkelingen ook Lekker van genieten
Hier is het ook te vroeg donker voor ritjes, paarden staan gewoon op een wei dus geen verlichting savonds dus kan er zelf nu maar 3x per week nog iets mee doen en de andere dagen ben ik volop aan het werk. Gelukkig wordt ze wel eens gelongeerd door de jongedame die het andere paard bij ons rijdt.