Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:24

Jawel hoor, als je het maar via de site doet. Ik doe het altijd via mn Ipad, dan past het kaartje+grafiekje precies mooi op het screenshot :j

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:08

Vandaag een vriendin meegenomen in onze 'achtertuin'. Nu geen foto vanaf mijn positie, maar vanaf haar ijslander. Heerlijk gereden, 12,5 km. Rustig ritje, heerlijk bijgekletst.

Afbeelding

Daarna kort, snel ritje met Sancerre. Genieten!

Afbeelding

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:50

Sancerre, daar heb ik gisteren ook gereden! grappig heb je niet gezien.

IK heb een vraag:

Kan ik via mijnruiterenenmennen.nl ook een route opslaan en dan overzetten op endomondo?
weet iemand dat hoe ik dat kan doen?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:08

sanowa schreef:

IK heb een vraag:

Kan ik via http://mijnruiterenenmennen.nl ook een route opslaan en dan overzetten op endomondo?

Ja dat wil ik ook wel weten, vind de website een beetje onduidelijk als je echt gaat inzoomen om duidelijk te willen zien welk pad je moet nemen

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:03

Wat een lekker weer nog zo half december!

Heb met vriendin lekkere zondags rit gemaakt nieuwe stukje ontdekken

Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:59

Daar is mijn rondje niks bij haha :')
Afbeelding
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:29

Oh heerlijke ritten joyce en crazmel. Ik ga ook weer opbouwen. M'n schoenen zijn binnen. Net 2 km gewandeld en kleine stukjes gedraafd, ze loopt er best goed op

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:33

sanowa schreef:
IK heb een vraag:

Kan ik via http://mijnruiterenenmennen.nl ook een route opslaan en dan overzetten op endomondo?

Je kan wel de route opslaan als een .gpx bestand, en volgens mij zou je dat bestand dan in theorie wel in endomondo moeten kunnen plaatsen, maar bij mij is dat nooit gelukt. Wat ik altijd doe, is de route in http://ruiterenenmennen.nl uitstippelen, en dan overtekenen in endomondo. Als je beide kaarten op satelliet zet, zijn ze identiek en kan je het makkelijkst tekenen. Is wel een werkje. Als je dan de route in endomondo opslaat, kan je hem terugvinden op je telefoon en tracken.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:48

Vandaag best een intensief dagje! Eerst een uur gewandeld, ik ging mee met een vriendin die voor de tweede keer haar tweede jonge paard als handpaard mee had. Best wat heuveltjes hier en ook flinke modder, en af en toe een stukje vooruit rennen voor een leuk filmpje, dus was echt best pittig voor mij! Ging wel echt super goed weer!

Afbeelding

Daarna zelf nog een rondje gereden. Ze zijn hier flink bezig met boswerkzaamheden en dat merk je aan de paden. Normaal droge (witte) zandpaden zijn veranderd in zwarte modderpaden met bandensporen. Het is nu gelukkig wel al een aantal dagen droog, dus het is geen modder waar je in wegzakt en vaak nog wel een zijkant of juist het midden was goed te rijden. Ze zijn hier nog t/m februari in het bos bezig en zouden dan wel de paden weer in originele staat achterlaten. Hopelijk zijn ze hier dan weer even klaar!

Afbeelding

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:12

dat onderste probeer ik dus maar dat is nog niet zo makkelijk :(

topo gps heeft het wel dat als je de route opslaat van ruiterenenmennen op gpx dan kun je hem zo overzetten, maar ik heb dus liever endomondo

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:27

Chouchou schreef:
sanowa schreef:
IK heb een vraag:

Je kan wel de route opslaan als een .gpx bestand, en volgens mij zou je dat bestand dan in theorie wel in endomondo moeten kunnen plaatsen, maar bij mij is dat nooit gelukt. Wat ik altijd doe, is de route in http://ruiterenenmennen.nl uitstippelen, en dan overtekenen in endomondo. Als je beide kaarten op satelliet zet, zijn ze identiek en kan je het makkelijkst tekenen. Is wel een werkje. Als je dan de route in endomondo opslaat, kan je hem terugvinden op je telefoon en tracken.

Bedankt zal het gaan uittesten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:32

Ik heb daar allemaal geen geduld voor hoor :o

Ik rijd gewoon en zie wel weer waar ik uitkom haha!

Heerlijk ritje van dik 20 km gemaakt vandaag. Zo fijn!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:34

sanowa schreef:

IK heb een vraag:

We reden er van ongeveer 11 uur tot 13 uur. Trailer bij de Elsberg gezet. Ik rijd daar elk weekend meestal 2x. Misschien zie ik je een andere keer.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:50

Chouchou schreef:
Voor een nog betere uitleg stap voor stap, kan ik jullie doorverwijzen naar dit topic: [BRT] Voor de verdwalers: maak je eigen paardrij TomTom.

Die had ik nog niet gevonden, bedankt!

Robijntjah schreef:

Tsja, ik rij dan niet lekker.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:11

xxVon schreef:
Robijntjah schreef:

Tsja, ik rij dan niet lekker.

Ik vind het ook wel fijn om nieuwe stukken van te voren uit te stippelen! Sowieso plan ik eigenlijk elk ritje. Ik weet nu zo onderhand alle afstanden wel, maar vind het toch fijn om van tevoren te bedenken waar ik heen wil en stippel dat vaak uit op ruiterenenmennen. Wij hebben hier wel een heel handig knooppuntensysteem, dus soms schrijf ik voor nieuwe stukken de knooppuntnummers op met links/rechts/rechtdoor, maar een lijntje volgen is ook wel erg makkelijk!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:19

Voor nieuwe stukken ga ik graag rijden met iemand die de weg kent of inderdaad met een route.
In het bos of de heide hier in de buurt rijd ik altijd maar wat. Ik zie onderweg wel waar ik heen ga. Al heb ik soms ook wel een idee welke kant ik op wil.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:46

Josien_ schreef:
Voor nieuwe stukken ga ik graag rijden met iemand die de weg kent of inderdaad met een route.
In het bos of de heide hier in de buurt rijd ik altijd maar wat. Ik zie onderweg wel waar ik heen ga. Al heb ik soms ook wel een idee welke kant ik op wil.

Klopt, hier in de buurt rij ik ook gewoon een rondje, besluit met opstappen meestal welke kant ik opga. Maar als ik helemaal de moeite neem om een trailer en chauffeur te regelen om mij naar een stukje bos te brengen wil ik wel een leuk rondje rijden en niet te vroeg alweer bij de trailer staan of veelte ver weg rijden. Ik ook niet leuk voor mn pa die dan te wachten staat bij de trailer

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:08

Ik rij eigenlijk voornamelijk een vast rondje, op vakantie met ruiterpaden wil ik nog wel eens gaan dwalen (maar eigenlijk ken ik de meeste paden wel :') ). Met rijden vind ik het ook minder erg om niet precies te weten hoe ik ga rijden, met de wagen is onbekend terrein niet fijn omdat je toch minder makkelijk kan omdraaien.

Alleen met de 'paardentomtom' heb je geen steminstructie? Dan kan je het toch even goed als route in Endomondo invoeren? Dan heb je ook een kaartje met lijn die je kan volgen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:15

mooney schreef:
Alleen met de 'paardentomtom' heb je geen steminstructie? Dan kan je het toch even goed als route in Endomondo invoeren? Dan heb je ook een kaartje met lijn die je kan volgen.

De paardentomtom van dat topic ìs ook gewoon met endomondo :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:22

Chouchou schreef:
mooney schreef:

De paardentomtom van dat topic ìs ook gewoon met endomondo :D

:') Ik ben weer lekker wakker zie ik. Top tip in ieder geval, mooi dat ruiterpaden nu een beetje in kaart staan ergens.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:40

chouchou bedankt deze had ik ook nog niet.

Sancerre, ik heb de auto bij de laak geparkeerd (loenermarkt) en heb daar van 10 tot 1 ofzo gereden, misschien komen we elkaar nog eens tegen ik rij daar ook wekelijks!

ik plan meestal ook mijn route met ruiterenenmennen, en probeer dan elke keer weer een nieuw stuk erbij te nemen zodat ik het bos op een moment uit m'n hoofd ken :P maar de veluewezoom is heel groot dus ik ken nog lang niet alles.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:04

Ik heb hier ook eigenlijk alleen maar vaste rondjes en weet ongeveer het aantal kilometer. Ik wil in januari (als het zo'n winter als dit blijft) meer gaan trainen voor Endurance. En dan dit maal ook met een trainingsschema en etc. Met mijn vorige paard reed ik altijd rondjes tussen de 20 en 30 km om haar op conditie te houden, maar bij mijn nieuwe paard moet ik echt op gaan bouwen.

Ik bedenk pas waar ik heen ga als ik op het paard stap, soms wijzigt de route onderweg nog wel eens :P

Is dat wel handig met zo'n tomtom idee? Dan moet je toch de hele tijd je telefoon in de gaten houden? Of hoe doen jullie dat dan?

Ik stap er vandaag na twee weken niet gereden te hebben weer op. Ik spreek vanmiddag af met mijn vriendin en zij neemt een zadel voor mij mee die ik tijdelijk mag lenen. Dan gaan we samen nog even op pad.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:30

Ik bedenk ook vaak terplekke pas waar ik geen ga. Probeer ook juist wel eens nieuwe dingen uit zonder dat ik weet waar je uitkomt. Vind je soms wel eens leuke paadjes.

Komende donderdag voor eerst in paar weken weer rijden. Steeds of geen tijd of echt te beroerd weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:53

Alles in de buurt ken ik ook uit mijn hoofd dus echt nieuwe dingen probeer ik pas uit als ik echt een dag de tijd heb. Maar dan doet mijn richtingsgevoel het goed genoeg om weer bij iets bekends uit te komen!