Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:38

mooney schreef:
xxVon: ik heb de equine-fusion ultimate. Heb een kleine pony met kleine hoeven. Heb er eerst een stukje mee gewandeld, 1,5 km. Maar dat was vooral om haar even aan het gevoel te laten wennen en te kunnen kijken of alles goed zat.
De dag erna gewoon ons standaard rondje van 5,5 km gedaan (is voor haar iets minder dan een uur lopen ). Inlopen is niet echt nodig bij die van mij, maar ze zijn ook redelijk zacht aan de bovenkant.

Fijn, er is namelijk ook een grote kans dat Bente deze krijgt. Mijn hoefsmid had een pas setje van equine fusion maar ze ging nog overleggen met haar collega of ze een 13 moet nemen of een 13,5 omdat de ultimate ook tussen maten had en de 13 misschien niet genoeg ruimte hadvoor haar lage verzenen, maar die tussenmaat had ze helaas niet in haar pas setje.

Heb gisteren heel voorzichtig onder de man op blote voeten naar de binnenbak gestapt (ongeveer 1 km) buitenritjes moeten helaas dus nog even wachten

JoycexEnya

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:31

Ik ga echt niet snel deze challenge, hoop vrijdag weer een rondje te doen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:11

JoycexEnya schreef:

Ach, het is een leuke competitie toch? Het moet niet ten koste gaan van jezelf, je pony, werk/school of sociale relaties.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:13

xxVon schreef:
JoycexEnya schreef:

Ach, het is een leuke competitie toch? Het moet niet ten koste gaan van jezelf, je pony, werk/school of sociale relaties.

Ja zeker doe nu voor de 3e keer mee ofzo, maar heb wel een bepaald doel om in een jaar te rijden

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:16

Ik heb ook 2 heerlijke ritten gemaakt krijg route er niet op !
Mijn laptop is kapot

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:31

Hier helaas vandaag niet kunnen rijden. Druk met de kerstkaarten en moest ook nog gaan melken, naar de fysio. Nou ja, werd m dus niet. Helaas.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:33

Jaan81 schreef:
Hier helaas vandaag niet kunnen rijden. Druk met de kerstkaarten en moest ook nog gaan melken, naar de fysio. Nou ja, werd m dus niet. Helaas.

Ik had het probleem dat ik de brievenbus in de donker niet kan vinden bij jullie :') :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:42

Hier was alleen maar slecht weer, morgen moet ik werken tot bijna donker is. Misschien een klein rondje zonder zadel. Maar denk pas vrijdag

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:29

Toch 2x de route, waren top ritten :)
wel hellaas stappen bermen waren te natt

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:30

[***] ging weer top vandaag :D En wat een weer joh! :oo
Half december, en dan met 16 graden in het zonnetje rijden ... Maar wil nog wel eens hoor :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk die stabiliteit in gangen van ponybeest :D
Tussen 2 & 3 km waren we trouwens verkeerd, mijn interne gps had zich vergist :)) (dacht dat er nog een pad was vlak naast de grote weg, maar dat bleek toch niet dus maar even teruggedraaid ;) ).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:36

Jemig, weer zo heerlijk constant, top zeg! En ook al lekkere kms zo! Wat is het nou geweest dat de omslag is geweest voor Cobe, of voor jou, of voor jullie beide?

Ik ben gewoon een beetje :):) :):) :):) Net terug van m'n allereerste rondje met paard én m'n hond! :):) :):) :):) Hond wel nog aan de lijn, maar ging werkelijk zo super! Paar stukjes gedraafd ook, WAUWIE! :#

Afbeelding
Precies mooi te zien waar handleiding tijd kreeg om te snuffelen en te poepen en plassen :D
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 17-12-15 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:42

Oh, wat cool! :D Geen foto's? :P

De omslag .. Denk bij mij vooral het feit dat er op de foto's van zijn achterbenen compleet niks te zien was (en ook dat de chiropractor eerder met open mond stond te kijken omdat ze hem zo super goed vond lopen tov de eerste keer en dat hij toen echt brutaal was :+ ). Heb dan bij mij de knop om gezet dat hij best wel kan lopen, in het begin was [***] daar niet zo van overtuigd, maar toen hij door had dat een stukje lopen geen pijn deed (ook niet achteraf) is ook bij hem de knop om gegaan en nu gaat het eigenlijk best heel fijn :D Het is nog werken, en er moet nog veel opgebouwd worden qua conditie ed (hij heeft ook een jaar praktisch niks gedaan en is de jongste niet meer), maar het gaat wel steeds vooruit en dat is al top :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:50

Natuurlijk wel :))

Afbeelding
Afbeelding
Kwam m'n vent tegen, hij was op weg naar onze koeien, dus hij heeft deze gemaakt *D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:01

Jeej, mooi! :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:09

Wat een ukkie lijkt je hond zo!

Ik wil dat ook zo graag in toekomst als ik zelf een hond heb.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 19:31

Geweldig zo met de hond erbij!
En gaat lekker zo met cobe zeg :D

Heerlijk dit weer, lekker zonder skibroek en handschoenen op de wagen.
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:41

Wat fijn, Sabine! Na bevestiging van een professional voel je je vaak net wat zekerder, goed dat je daardoor ook de knop hebt kunnen omzetten en Cobe daardoor ook :)

En wat leuk, Jaan! Je hond lijkt echt een ukkie op die laatste foto haha. Is er bij jou ook gelegenheid om hem legaal los mee te laten lopen?

Wat een weertje vandaag hè, heerlijk! Geen legging onder mijn dunne rijbroek, en verder alleen een shirt met lange mouwen en een dun jack. Had zelfs nog wel een laagje minder gekund! Lekker rondje gedaan, voor het eerst sinds de blessure weer een stukje verder. We hielden het steeds bij max 12 km of een klein uurtje weg, maar het gaat gewoon zo goed weer, ik durfde het weer aan! Lekker 15 km gereden, door het tunneltje heen naar een ander stuk bos. Heerlijk rustig daar altijd en veel drogere paden dan de meer intensief gebruikte paden (door zowel ruiters, soms mountainbikers en tegenwoordig ook best veel bosonderhoudverkeer) aan 'onze' kant! Fijn ook dat ze het tunneltje nog niet verleerd was. Zo hup lekker voorwaarts over de metalen roostertjes in het asfalt en door de tunnel heen :)

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:31

Lekker hoor chouchou! Fijn dat het zo goed gaat :j

Hier mag hondjelief (weegt overigens gewoon 24kg, dus is een M/L maatje) in principe overal buiten de bebouwde kom los. Dan nog 2 bosjes waar hij los mag en natuurlijk strand!
Maar eerst maar eens aan de lijn zo braaf mee zonder te trekken en goed op appèl, daarna gaan we verder zien ;) Strand is (jammer genoeg) laatste station, want dan is er niets leuker en gekker en aantrekkelijker en beter dan achter de meeuwen aan, dus ja...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:23

Dat is fijn zeg! Inderdaad eerst oefenen aan de lijn, maar toch leuk als hij later ook los mee kan! :j

CarolienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:07

Heerlijke ritten komen er bij iedereen voorbij!

Wat ik me af vraag... Jullie tonen vaak zo'n mooi grafiekje, waar je de snelheid op kunt zien. Moet je daar premium lid voor zijn?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 16:13

CarolienV schreef:

Wat ik me af vraag... Jullie tonen vaak zo'n mooi grafiekje, waar je de snelheid op kunt zien. Moet je daar premium lid voor zijn?

Dat kan je zien op de computer, en dan een screenshot maken ;)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:20

gisteren heerlijk rondje gedaan brave pony en lekker weer. Puur genieten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CarolienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:11

mooney schreef:
CarolienV schreef:

Dat kan je zien op de computer, en dan een screenshot maken ;)

Op echt? Gaaf!
Gewoon via de site van endomondo? En waar moet ik dan zoeken?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:19

Die staat dan onder je kaartje en gegevens van je rit ;)

CarolienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:21

Dat kan alleen vanaf de computer? Niet als je via je telefoon naar de site gaat?
Dan zal ik het een ander moment even proberen.

In ieder geval bedankt!