[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:04

Geen dekens, dit jaar wel voor het eerst dus helemaal buiten ook in de winter. We hebben straks een fijne beschutte rijbak met aangrenzend een schuilstal. Ik ben benieuwd, ik zal wel bij moeten voeren, ze is de jongste niet meer. Zonnodig een deken wellicht ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:35

Mo is zaterdag geschoren en ben meteen met gevoerde regendeken begonnen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:07

over een week of 2 ga ik ook sscheren, paard kan echt zijn warmte niet kwijt, net als jip dus. ik scheer wel helemaal kaal, gewoon omdat ik dat mooier vind.

nu heeft mau een fleecegevoerde regendeken op

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:13

De mijne heb ik een zaterdag geschoren en staat 24/7 buiten met 100 grams sinds vandaag en heeft cushing.

Er is een schuilstal, maar die word niet zo heel vaak gebruikt. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:03

chriske schreef:
ze gaat niet helemaal kaal, alleen der nek-buik en kont. Dacht eraan om der dit weekend der 200 grams op te doen..

:? welk nut heeft het om met dit weer al 200gr op te leggen??
Als het paard een fatsoenlijke vacht heeft, komt dat toch wat overdreven over.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:04

Niet gereden vandaag maar wel lekker rondje gewandeld. Had niet zo veel zin om te baggeren vandaag.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:09

Wat vervelend van de cushing, hopelijk slaat de medicatie aan. Valt me wel op dat er de laatste tijd meer cushing gevallen zijn, of het valt me op...

Ik wil Ty deze winter dekenloos proberen te houden. Voorheen heeft ie een 0-grams regendeken op gehad en tot een jaar of 5 geleden werd hij geschoren, toen 100grams eronder, anders had meneer het te warm...
Tot nu toe niet super veel last van de warmte, wel veel zweten maar ook redelijk droog te krijgen. Vandaag heeft hij een flinke bui over zich heen gehad, bovenlaag nat en vies (had liggen rollen in de modder), onderlaag was mooi droog. Hij staat 'snachts in een buitenstal.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:09

Gisteren 17,4 km grotendeels door de stromende regen gereden. Weersvoorspellibg en buienradar zaten er wat naast...
Doorweekt tot op mn ondergoed (oude goretexjas was niet waterdicht meer...) paden die leken op snelstromende riviertjes, inclusief Bliksemaanvallende mini watervalletjes, maar ondanks dat toch eigenlijk stiekem best lekker gereden!
Erg blij met mijn droge set kleren op stal en het nieuwe pak instant warme choco.
Bliksem van Djilna heeft normaal een hekel aan regen, maar in het bos lopen is leuker dan dst regen stom is, dus die had voloo de oren erop. En Jip mijn gouwe ouwe heeft zich ook prima vermaakt, beide paarden waren bij terugkomst intens tevreden met hun warme slobbermaaltijd (iets minder met de tuinslang die met koud water de modder van hun benen af moest spoelen...).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:58

Die warme choco ga ik volgende keer ook meenemen. :)) klinkt als een nat maar toch ook fijn ritje Marije :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:01

Wij zijn er gisteren goed vanaf gekomen moet de regen. Hele dag is het droog geweest tot vijf uur en toen klein beetje regen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:02

Bij ons was het juist alleen maar regen tot een uur of drie toen ging de zon schijnen. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:04

Rais schreef:
Wat vervelend van de cushing, hopelijk slaat de medicatie aan. Valt me wel op dat er de laatste tijd meer cushing gevallen zijn, of het valt me op...

Ik wil Ty deze winter dekenloos proberen te houden. Voorheen heeft ie een 0-grams regendeken op gehad en tot een jaar of 5 geleden werd hij geschoren, toen 100grams eronder, anders had meneer het te warm...
Tot nu toe niet super veel last van de warmte, wel veel zweten maar ook redelijk droog te krijgen. Vandaag heeft hij een flinke bui over zich heen gehad, bovenlaag nat en vies (had liggen rollen in de modder), onderlaag was mooi droog. Hij staat 'snachts in een buitenstal.

Nee, er is meer aandacht voor en er wordt vaker serieus naar gezocht, mede omdat het tegenwoordig redelijk simpel aan te tonen is.

Als het zonder deken kan, is dat voor alle partijen simpeler. Helaas kan het niet altijd en moet je dus kritisch blijven kijken naar je paard en handelen naar wat ie aangeeft. Doen wat nodig is en weg laten wat overbodig is. Dat is best lastig voor sommige mensen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:38

Lekker dat je mooi hebt kunnen rijden met Jip. kinel ok lekker kunnen rijden. :)

Gisteren heb ik niet kunnen rijden omdat ik de hele dag langs verschillende molens ging, helaas was het windstil dus we hebben er niet mee kunnen draaien. :(

Dinsdag wordt Kim gedeeltelijk geschoren, ze heeft nu al een dikke teddy vacht en is met rijden gelijk helemaal bezweet en ze heeft er echt last van.

[naam] heeft eigenlijk een te dunne vacht dus waarschijnlijk gooi ik er voorlopig gedurende de nacht er weer een 100gr deken op. Ik heb ook al een 100gr onderdeken besteld dus die in combinatie met de 100gr of 250gr deken moet ik deze winter wel aardig door kunnen komen.

Ik ben nu een beetje stuk want ik heb vandaag eerst een uur gelest met [naam] en daarna heb ik voor het eerst nog gelest op Kim, het duurde maar 40 minuten maar het was een vrij intense les omdat ik haar moest leren te draven op mijn commando. Uiteindelijk is het me zelfs gelukt haar een half rondje in draf te houden. :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:30

Nelleke heeft deze week vrij gehad. Donderdag alleen wandeling gemaakt en vandaag niets gedaan want mijn man moest werken en we lagen heel laat in bed. Drie uur vanacht :O :O . Dat is gelukkig maar twee keer per jaar.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:34

Hihi dat is voor mij 3x per week :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:34

Dat is inderdaad een latertje. Blijf jij dan op tot hij terug is? Ik zou dan op de bank liggen pitten, dus ik kruip in zo'n geval gewoon in bed. Soms merk ik niet eens dat manlief dan naast me komt liggen terwijl ik wel hele gesprekken met 'm schijn te voeren... :D

Hier was het vanmiddag zulk lekker rijweer! Echt even genieten met z'n tweetjes, tot we werden ingehaald want toen ging de turbomodus aan :):)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:08

Ik baalde dat ik gisteren al gereden had :+
Maar wel nóg blijer met mijn gouwe ouwe. Hij had lekkere drilpudding spieren en dus geen last van de 2 uur plensregen op zijn kont tijdens de rit van gisteren.
Even met hem gedold in de paddock, hij had er zin an en liep soepel!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:09

Hier ook heerlijk blokje om gedaan. En vorige week geschoren, maar is nu alweer bijna aangegroeid hopeloos die vacht. 8)7

O ja woensdag even naar Venray rijden om contract te tekenen en kleding ophalen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:18

Hier de eersel postel rally gereden! Dik 45 km gemaakt :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:19

lekker :)

hier in de bak gereden, ik ben niet helemaal topfit. paard liep weer lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:31

Lekker robijntjah, ging goed de rit?

Marije heeft gisteren een verzopen kat ritje gemaakt...hihi, ik was gisteren ook doorweekt.

Beterschap EW!

Rais hoe ist verder met Ty?

Marcella leuk, wat voor werk ga je doen?

Hilli racemodus haha....wel fijn gereden?

Maarten leuk dat je ook op Kim gereden hebt!!!

Ik heb vandaag met mijn weidemaatje een heerlijke heide rit gemaakt!!!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:08

Met Ty gaat het prima. Zeer binnenkort alleen even een wormcheck doen. Vind hem veel afvallen, terwijl hij best wel wat extra krijgt. Kan natuurlijk ook komen door het aanmaken van de wintervacht en van het zichzelf warm houden (met name 's nachts). Daarnaast vind ik hem met vlagen ook traag. Maar dat kan weer komen door de wintervacht en warmte overdag...
Dus zeer binnenkort even op wormen checken, je weet maar nooit.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:29

volgend jaar zou ik ook heel graag de eersel postel rally meerijden, hopen dat ik Chloe dan nog doe haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:31

Leuk Chris, wie weet kunnen we wel samen ;)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:32

jah lijkt me leuk, zie het elk jaar weer voorbij komen en ziet er zo gezellig uit!