Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kim345 schreef:Ik vind het knap dat sommigen zolang kunnen stappen. Dan krijg ik echt gigantisch spierpijn
Of inderdaad van het inhouden
xxVon schreef:Ik kan niet wachten totdat de hoefschoenen er zijn, heb echt zin in een rondje. wel jammer dat de slijt erin is gereden. Maar ze zeggen dat de hoeven dan ook goed signaal doorgeven om te groeien dus ik hoop dat ze er alleen maar sterker van worden.
mooney schreef:xxVon schreef:Ik kan niet wachten totdat de hoefschoenen er zijn, heb echt zin in een rondje. wel jammer dat de slijt erin is gereden. Maar ze zeggen dat de hoeven dan ook goed signaal doorgeven om te groeien dus ik hoop dat ze er alleen maar sterker van worden.
Hier ook maar begonnen aan hoefschoenen, de ruin staat op ijzers maar mijn merrie heeft super hoeven (en een hekel aan gehamer op haar hoeven).
Maar nu sleet het toch harder dan het groeide. Heb vandaag mijn tweede rondje gemaakt op de schoenen en ben er echt super blij mee. Ze loopt weer als het zonnetje. Moest er wel even op wachten voor ze er waren, dus die van mij heeft ook even stil gestaan vorige week.
Nog over het draven of stappen. Ik stap ook erg veel, maar spierpijn krijg ik niet.
Mijn ruin is gewoon heel chill in stap, dus als ik geen zin heb in gezeur en gespring doen we een rondje met (bijna) alleen stap. Dan kan ik met 1 handje en lange teugel mijn rondje maken. Als we een stuk draven gaat de hypermodus aan en dan moet ik veel corrigeren omdat hij harder/meer wil dan hij lichamelijk aan kan met zijn artrose benen.
Met het mennen draaf ik veel, maar mijn merrie is ook een stuk stabieler in haar doen en helemaal gezond.