Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:33

Wat leuk Jolijn, dat linkse rondje (volgens mij punt 11 tm 19) heb ik donderdag gereden!
Vond de paden vrij zwaar.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:23

Wauw, 10km aan een stuk draven :oo :oo Wat knap!

Hier vanmiddag nog lekker uurtje in de duinen en op strand vertoefd. Zie alleen net dat hij niet in m'n kalender erbij staat? Maar hij deed het gewoon daarnet.... Nou ja, dan maar een oortjesfoto!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Edit: staat er toch wel bij nu :?
Heb meeste van de tijd gestapt. Hij heeft tenslotte afgelopen zaterdag 16,5km gelopen. En heb ook aantal keer in zee stilgestaan om z'n benen en sokken goed door te spoelen. Heerlijk hoor, zo'n lalalaaaa-ritje :)ddd
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 14-12-15 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:26

Grappig josien! Als we echt alleen op pad kunnen wil ik er wel vaker heen dus kunnen we wel eens samen?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:35

Jaan, 10 km draven kan die van jou ook wel hoor! ;)
Lekker ritje!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:36

Nou nee, dat denk ik niet. Of iig nu niet. ;) 5min is nog redelijk de max opt moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:36

Het viel mij alles mee hoor, heb alleen spierpijn van het inhouden de eerste 4 km :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:43

Ik vind het knap dat sommigen zolang kunnen stappen. Dan krijg ik echt gigantisch spierpijn :')
Of inderdaad van het inhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:54

Na km's stappen kan ik niet meer zitten van de pijn in mijn heup...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:08

Ik heb vandaag mijn eerste km's erop zitten!
Mijn paardje is afgelopen zaterdag gekomen. Dus begonnen met wandelen. Gisteren een kort stukje.
Vandaag ruim 8 km :)

Afbeelding

Hopelijk snel echte oortjes foto's!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:05

Ik stap heel veel, :) maar ook omdat bij ons draven er zelden kan nu vanwege berm nat is ;)
Vandaag ff stukje telgang gedaan geweldig dat die vond dat het weer een xtje mocht *Hou ik wel uren vol ;)

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:16

Wat knap Robijntjah, dat doe ik je nog niet na hoor! Haha.

Kim345 ook weer lekkere ritten gemaakt. Kun je in januari weer beginnen met een nieuwe inhaalslag haha.

Crazymel een lekkere kerstrit gemaakt!

Jaan weer lekker over het strand gehobbeld :)

Wat leuk Nessa! 8 km gewandeld vandaag?! Knap hoor!

MachoPablo ook weer lekker gereden.

Hier ligt het rijden op een laag pitje. We lessen nu een keer in de week. Vorige week is de zadelpasser geweest en het zadel van mijn merrie ligt dus inderdaad helemaal niet goed op mijn huidige paard. Dus eerst op zoek naar een ander zadel voor wij weer gaan rijden.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:37

Ik kan niet wachten totdat de hoefschoenen er zijn, heb echt zin in een rondje. wel jammer dat de slijt erin is gereden. Maar ze zeggen dat de hoeven dan ook goed signaal doorgeven om te groeien dus ik hoop dat ze er alleen maar sterker van worden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:03

Ik hoop in de bak te kunnen trainen vanmiddag, en dan erna klein rondje buiten uitstappen.
Morgen, als t een beetje weer is, iig wel naar buiten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:11

kim345 schreef:
Ik vind het knap dat sommigen zolang kunnen stappen. Dan krijg ik echt gigantisch spierpijn :')
Of inderdaad van het inhouden

Nou ik heb laatst dus zo'n 7 km gestapt en dat voel ik inderdaad meer dan wanneer ik wat meer afwissel.
5 km draven zit er voor ons nu ook nog niet in, maar richting het voorjaar ga ik die conditie ook weer meer trainen :) .

Afbeelding
Zie hier mijn 90% staprit over de heide :P .

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:06

Gisteren heerlijk over strand gereden, wat is het toch heerlijk om de straat uit te rijden en op strand te zijn.

Vanmiddag hoop ik nog even kilometers te maken! ze krijgt zo weer nieuwe ijzers dus dan kan ze er weer tegenaan

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:21

Ik heb ook echt zin om een buitenrit te doen. Maar ik pak het rustig aan.
Eerst bollie de omgeving laten zien.
Vandaag dus weer gewandeld. 3,5 km.
Goede schoenen aan en blaarpleisters. Had gisteren toch nog kleine blaren ontdekt.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 17:38

xxVon schreef:
Ik kan niet wachten totdat de hoefschoenen er zijn, heb echt zin in een rondje. wel jammer dat de slijt erin is gereden. Maar ze zeggen dat de hoeven dan ook goed signaal doorgeven om te groeien dus ik hoop dat ze er alleen maar sterker van worden.

Hier ook maar begonnen aan hoefschoenen, de ruin staat op ijzers maar mijn merrie heeft super hoeven (en een hekel aan gehamer op haar hoeven).
Maar nu sleet het toch harder dan het groeide. Heb vandaag mijn tweede rondje gemaakt op de schoenen en ben er echt super blij mee. Ze loopt weer als het zonnetje. Moest er wel even op wachten voor ze er waren, dus die van mij heeft ook even stil gestaan vorige week.

Nog over het draven of stappen. Ik stap ook erg veel, maar spierpijn krijg ik niet.
Mijn ruin is gewoon heel chill in stap, dus als ik geen zin heb in gezeur en gespring doen we een rondje met (bijna) alleen stap. Dan kan ik met 1 handje en lange teugel mijn rondje maken. Als we een stuk draven gaat de hypermodus aan en dan moet ik veel corrigeren omdat hij harder/meer wil dan hij lichamelijk aan kan met zijn artrose benen.
Met het mennen draaf ik veel, maar mijn merrie is ook een stuk stabieler in haar doen en helemaal gezond.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:04

Net staptraining in de bak gedaan met fjordenvriendje. 40min. Op 4 voltes na alles gestapt. Bak is nog enorm nat en op sommige plekken ook drassig en glad, dus helaas.
Maar erg fijn hoor!
Ben dan toch benieuwd wat je wegrijdt in die tijd, dus de endomondo op Polo gezet. Die telt ie niet mee met de challenge toch??? Had m eerst dan wel eens op andere sport staan, maar nu zie ik dan zelf in m'n schema ook gelijk wat buitenritten zijn en bakwerk ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:12

Polo voor bakwerk is prima, dat wordt inderdaad niet meegenomen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:20

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:57

Hier heerlijk even een rondje gedaan, heen onder de duinen langs en terug over het strand. Paard vond het heerlijk. Weer een fijn gevoel na het rijden!

Ze heeft ook nieuwe ijzers, alleen klinken ze heel anders dan normaal. ik moest er onderweg zelf erg aan wennen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:05

Ik heb 2 heerlijke ritten gemaakt!
Kent iemand hier de mookerheide eigenlijk? Heb na vanochtend maar eens besloten dat ik daar volgend jaar een dagje heen ga met pony lief :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:58

mooney schreef:
xxVon schreef:

Hier ook maar begonnen aan hoefschoenen, de ruin staat op ijzers maar mijn merrie heeft super hoeven (en een hekel aan gehamer op haar hoeven).
Maar nu sleet het toch harder dan het groeide. Heb vandaag mijn tweede rondje gemaakt op de schoenen en ben er echt super blij mee. Ze loopt weer als het zonnetje. Moest er wel even op wachten voor ze er waren, dus die van mij heeft ook even stil gestaan vorige week.

Nog over het draven of stappen. Ik stap ook erg veel, maar spierpijn krijg ik niet.
Mijn ruin is gewoon heel chill in stap, dus als ik geen zin heb in gezeur en gespring doen we een rondje met (bijna) alleen stap. Dan kan ik met 1 handje en lange teugel mijn rondje maken. Als we een stuk draven gaat de hypermodus aan en dan moet ik veel corrigeren omdat hij harder/meer wil dan hij lichamelijk aan kan met zijn artrose benen.
Met het mennen draaf ik veel, maar mijn merrie is ook een stuk stabieler in haar doen en helemaal gezond.

Fijn om te horen, welk merk/type heb je en moest je ze eerst inlopen? Of heb je ze gelijk hele duur van rondje aangehad? Mijn merrie heeft ook goede hoeven, maar inderdaad meer slijt dan groei op dit moment.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:55

Wat een heerlijke ritten komen er weer voorbij, ik vergeet elke keer mijn app aan te zetten :(
Ik kan inderdaad ook niet lang stappen, mijn billen gaan dan zeer doen. :') Ik doe het grootste deel van mijn buitenrit in draf en hele stukken galop. Paard geeft gelukkig zelf duidelijk aan wanneer hij even wil stappen, al is dat niet zo vaak :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:15

xxVon: ik heb de equine-fusion ultimate. Heb een kleine pony met kleine hoeven. Heb er eerst een stukje mee gewandeld, 1,5 km. Maar dat was vooral om haar even aan het gevoel te laten wennen en te kunnen kijken of alles goed zat.
De dag erna gewoon ons standaard rondje van 5,5 km gedaan (is voor haar iets minder dan een uur lopen ). Inlopen is niet echt nodig bij die van mij, maar ze zijn ook redelijk zacht aan de bovenkant.