[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:40

baal er zeker van, maar hij staat nu op een trainingstal, dus daar lopen genoeg kundige mensen rond... daarbij wordt er standaard verdoofd, dus zal wel goed gaan....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:44

Dan zal het inderdaad wel goedkomen. :) Als hij maar geholpen kan worden dan is het goed toch. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:54

Fijn dat je weer aan het opbouwen bent zeg, zie regelmatig je foto's op fb voorbij komen!

Paardlief naar de tandarts, ik ga binnenkort ook weer een afspraak maken.

Mo ging echt super de laatste tijd, helaas sinds eind vorige week heeft ze weer een terugval. Zo erg dat ze op de poetsplaats erbij ging liggen van schrik....
Af en toe vraag ik me echt af wat er dan is wat haar zo triggert, ik kom er maar niet achter.
Maar goed, weinig buiten gereden afgelopen week, ook ivm drukte op het werk. Dus hopelijk komend weekend (na het scheren) weer even want volgende week rijd ik eersel mee!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:04

Ja klopt :D We zijn al een tijdje bezig met opbouwen maar nu begint het echt ergens op te gaan lijken. :D Halverwege november hebben we weer een echo. :)

He balen dat Mo weer een terugval heeft. Zo moeilijk :(:) Wel super leuk dat je Eersel mee rijdt! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:06

lastig lijkt me dat robijntjah....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:12

Spannend hoor, ik zal duimen :D

Ja, ik weet het soms gewoon even niet zo goed met d'r. Ik kan dan ook niets voor haar doen dan even laten, letterlijk weglopen want hoe meer ik dan aandacht aan d'r besteed hoe meer ze in die paniek blijft hangen.

Maar goed, ik laat de osteopaat binnenkort wel eens komen, die heeft een half jaartje geleden ook wonderen verricht voor ons!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:17

Lastig als je er niet meteen de vinger op kunt leggen, Robijntjah. Kan het zijn dat het voortkomt vanuit andere onrust, bijv. een onrustige nacht op de wei of paddock?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:22

Ze staat al maar met 1 ruintje op de wei en gaan snachts gewoon naar binnen. Dus dat lijkt me echt heel sterk. Ze heeft dit vaker met periodes en dit lijkt dan echt terug te pakken op haar trauma's maar ik weet ook niet wat er vroeger gebeurd is.

Het begon vorige week met uit de weide halen: ze schrok ineens ergens van toen ik haar vasthad en vloog 12 meter achteruit. Keer daarop weer hetzelfde. Dit weekend dus dikke paniek op de wasplaats, zo erg dat ze er bij ging liggen. En daarna nog steeds wat stress en gisteren met rijden dus ook weer mis.

Redelijk op kunnen lossen maar is dan zo lastig, hoeft maar 1 dingetje te gebeuren en hop, vol in de paniek modus. Heb dan op dat moment ook maar 1 doel met rijden: ontspanning ontspanning ontspanning en dan stoppen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:01

Afbeelding

daar staat ie dan....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:22

:)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:41

voortanden zijnn iet meer zo goed, sluiten neit meer op elkaar aan, dus lekker veel hooi geven, kiezen waren erg gegolfd, dus die weer glad gemaakt.

hij mag aan de slobber en extra veel hooi omdat grazen moeilijker zal gaan

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:00

Zo die kan er ook weer even tegen. Hopen dat alles weer snel normaal wordt.
Balen robijntjah. Hopelijk vindt je ergens een oplossing.

Gisteren heerlijk ritje gemaakt en weer bij nelleke een ontdekking gedaan. Madam is bang alls ze iemand ziet met een langere stok of zoiets in de hand. Dan zet ze rechtsom keert. Gisteren ook op de bouwplaats waar we over moeten. Liep iemand met flexibele buis en ze draait zich acuut om tot ze op veilige afstand is.2 min later ziet ze weer iemand met dunne lange buisjes en latjes lopen maar nu was ik er op voorbereid. Of ze toch bij vorige eigenaar toch met iets een slag heeft gehad? ???? Ze is ook bang voor de zweep. Dus zal dat het wel zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:17

Somebitch weer rustig aan het trainen.
Paard EmptyWords heeft weer mooie tanden.
Balen Robijntjah dat mo weer een terugval heeft gehad.
Dan is de kans inderdaad groot dat ze een keer flink bewerkt is met een zweep Kinel. Maar toch wel heerlijk ritje gemaakt zo te horen.

Zit een beetje in dubio wat ik ga doen vandaag met rijden. In de bak rijden heb ik wel zin, maar geen zin om hem vooruit te schoppen (haast niet voorwaarts te krijgen). Denk dat ik maar ga buitenrijden dan zit er een automatische piloot op, maar wel op een heel rustig tempo.

Heb hem in ieder geval niet voor niks gisteren bloed laten afnemen om te laten testen op cushing, want de schoft steek ook weer uit. Heb geen zin in een fjord zoals vorig jaar met uitstekende ruggengraad. En toen was hij rond deze tijd ook niet vooruit te branden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:19

hmm... dan is het indd goed dat je het laat nakijken marcella

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:23

Nou Marcella, hoop voor je dat het niks ernstigs is. geniet in ieder geval van je ritje.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:43

Hier alles oké, we verhuizen in de aankomende maanden ... yentle en ik gaan samenwonen ;-) ergens in een huisje bij het bos. ( met mijn man en honden ook natuurlijk )

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:46

Klinkt lekker yenopi.
Hier lekker 2 uurtjes over de hei gereden :-)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:19

Hallo! Ik kom eens even een filmpje hier delen :) Gister samen met bokker Em_ een rondje van 22 km gereden en we zijn heel veel paarden tegengekomen! Misschien wel een van jullie of iemand die jullie kennen? Sowieso een heel herkenbare was een paard met een geel hoofdstel en blauwe beugels die op weg was om 50 km te gaan rijden die dag. Misschien wel een bekende! En anders is het natuurlijk ook wel gewoon een leuk filmpje :D

Zet hem wel even op hoogste kwaliteit, geeft verreweg het mooiste beeld:

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:41

zaterdag heeft dochterlief lekker drie kwartier fanatiek aan de longe gereden. Ook voor het eerst klein stukje galop. Nog geen halve volte maar het was een hele overwinning voor haar. Dus we zijn heel trots. Toen nog even uitstappen en klaar. Gisteren niet kunnen rijden vanwege de regen die tot drie uur in de middag duurde |( |( . Wat het deze week gaat worden zien we wel.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:37

Vandaag een rijles gehad, mijn instructrice gaat dan mee op de fiets. Yentle was ontzettend jolig en maakte af en toe vreugde bokjes. Ondeugende troel :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:28

Leuk dat je les krijgt op buitenrit. Vrolijke Yentle dus :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:22

Yenopi ook leuk dat je gaat 'samenwonen".,!!
Wel in Drenthe?

Marcella, hoe is het nu met Bolle?

Emptywords, wat balen dat Mau zijn tanden niet meer goed aansluiten. Hooi eten gaat nog wel goed??
Seniores priores is ook een fijne slobber, ken je die?

Robijntjah wat vervelend dat Mo weer een terugval heeft gehad. Hoe is het nu?

Kinel, hoop dat je deze week nog wat rijden kan....

Ik heb zaterdag voor eerst weer gereden na vakantie, heerlijk...
Pony was heel heet en wat stout maar dan vind ik hem meestal juist het fijnste te rijden....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:10

hooi gaat prima, en op dit moment staat ie op hoog gras en dat gaat ook goed, van de week even de slobber ophalen, onze voerleverancier heeft alleen cavalor, en het gaat om de hoeveelheid eiwitten om zijn spieren op te bouwen/te ondersteunen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 06:26

Hoe oud is jouw paard, EW?
Misschien is de nieuwe 18+ muesli van Pavo wel iets voor hem?
Kun je zowel als muesli als geweekt als slobber geven.

Ik meng daar zelf vaak nog bietenpulp doorheen, omdat Jip ook langzaamaan steeds een beetje minder goed kan kauwen.
Dit gaat met smaak naar binnen en doet hij het verder super goed op.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:07

Yeppp we blijven in Drenthe, huis en weide aan het bos dus we kunnen straks nieuwe paden gaan ontdekken. Ik geef Yentle Speedi Beet van Pavo met bietenpulp, zij heeft nl. geen boventanden meer. Bevalt mij heel erg goed.