Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:19

Ik vind jullie allemaal erg dapper met dit weer buiten te rijden!!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:17

Suzan_bobar schreef:
Ik vind jullie allemaal erg dapper met dit weer buiten te rijden!!

Regen vind k niet erg, maar met deze wind sla ik het liever over. Pony staat lekker buiten met hooi en een schuilstal, die gaat mij niet missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:20

Ik heb gisteren ook gewoon gereden. Wel een klein rondje want was een probeersel maar ging prima :)

We durven weer steeds meer en dat komt mooi uit want ik heb de komende tijd een erg fijn rooster (wisselende diensten) :D

Van mij mag die regen echt wel ophouden en mag het gewoon gaan vriezen want dit is 3 keer niets natuurlijk.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:30

Met een beetje wind rijd ik wel gewoon. Maar storm en stortregen gaan me te ver, helemaal omdat ik op de weg rijd en je met harde wind het andere verkeer gewoon niet aan hoort komen.
Dus ik heb vandaag gewoon even een half uurtje paarden tv gekeken en ben na het mesten en voeren weer gegaan.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:31

Ik vond het vandaag ook echt vervelender dan gisteren.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:33

Hier na 3 weken ook weer buiten gereden. Door het weer en overlijden van mijn merrie kwam het er even niet van.
Vanochtend was het best wel lekker om te rijden, dus dat hebben wij ook gedaan, mooi rondje van 11km.
Afbeelding

Regen vind ik ook niet zo erg.. harde wind heb ik meer moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:41

Lekker hoor.

Ik ben als ik alleen ben echt aan het trainen op stukken draven en galopperen en heel bewust een stuk te stappen tussendoor (als het aan mijn merrie ligt galopperen we alleen maar :') ). Gaat best aardig al zeg ik het zelf.

Hoe ligt jullie gemiddelde snelheid meestal?
Alleen zitten wij rond de 10 p/u.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:50

Gisteren zijn wij door de magische 1000 km barrière boskilometers heengegaan! Wel behaald in 2,5 jaar....maar dat mag de pret niet drukken! En als je nagaat dat we allebei in het begin helden op sokken waren en vooral veel stil stonden, dan ben ik supertrots op ons! *\o/*

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:55

Met mennen met mijn B-pony ligt de snelheid meestal tussen de 5 - 6,5 km/h. Dat is stappen en draven, de hele route is over asfalt dus galopperen is geen optie. Al is dat ook het gemiddelde als we op vakantie over het ruiterpad gaan (met stukjes galop).

Met het rijden van mijn Arabiertje met artrose zit het tussen de 6 en 7 km/h meestal, veel stappen en beetje draf. En als het heel lekker gaat en het gras is niet nat doen we ook een galopje.

Maar of dat nu representatieve snelheden zijn voor mensen met gezonde/grote paarden :')

@Annemarievzr: dat is een leuke mijlpaal, gefeliciteerd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:56

Mijn pony is 1.49 maar die stapt al heel hard (7 km p/u) en draaft het liefst ook hard. Nu is dat al veel verbeterd maar is sowieso echt een lange afstandsdier. Merk ook echt op de kortere ritten (<10 km) dat ze haar ei gewoon niet kwijt kan.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 21:08

Mijn Arabier (1.48 haha) wil wel hoog tempo lopen, maar weet dan geen takt te houden of kiepert op de voorhand (waar zijn benen dus slecht zijn). Dus die zet ik vaak een tempo lager dan hij uit zichzelf zou doen, in stap houdt hij dat nu al netjes aan over het algemeen. In draf moet ik hem af en toe corrigeren en terug zetten.
Moet wel zeggen dat hij de Noord Zweed van mijn stalgenootje er alsnog uitstapt.

Ik rij ook redelijk korte afstanden (4-10 km) dat zie je erg terug in je gemiddelde omdat je voornamelijk aan het in en uitstappen bent. Ze staan gewoon de hele dag buiten, dus ei kwijt kunnen is niet echt een issue eigenlijk. Ze vermaken zichzelf wel. Normaal gesproken probeer ik elk 3x per week mee te nemen op een buitenritje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:14

Die van mij staat ook de hele dag buiten maar dat is toch anders volgens haar _O-

In stap corrigeren is nog een stap verder, we zijn nu voornamelijk in de draf en galop wat aan het terugschakelen en dat gaat dus al best aardig, zeker op de heenweg :+ En in de bak is dat ook waar nu de aandacht ligt, wat meer gaan dragen!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:19

Ik rij voornamelijk op asfalt, veel stap en draf en als er een redelijke berm is stukjes galop, zit dan ongeveer aan de 7,5 km per uur gemiddeld met mijn ritjes

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:58

wij zitten tussen de 6-7 km maar we hebben vrij veel heuvels en dan stappen we als het bergafwaarts gaat.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:12

Ik zit meestal in training zo rond de 12/13. Met soms wel 15 gemiddeld tussen door en soms meer. Sommige wedstrijden tij ik ook als training.
Hardste ooit i een uur was 17,5 gemiddeld en op wedstrijd 41 km met 16,4 gemiddeld! :)
Pony is niet zo heel groot, slechts 1.42 !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:17

Ja ik wil ook meer die kant op maar vind 2 km achter elkaar draven voor nu even genoeg, eerst maar zorgen dat we dat met gemak halen en dan weer wat verder uitbouwen haha. Galopperen houden we wel langer vol!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:31

kim345 schreef:
Ik zit meestal in training zo rond de 12/13. Met soms wel 15 gemiddeld tussen door en soms meer. Sommige wedstrijden tij ik ook als training.
Hardste ooit i een uur was 17,5 gemiddeld en op wedstrijd 41 km met 16,4 gemiddeld! :)
Pony is niet zo heel groot, slechts 1.42 !

Juist! Endurance wil ik ook gaan doen volgend jaar. Mijn pony (ook 1.42) kan op zich wel harder, maar vind het niet helemaal eerlijk voor haar gewrichten om op mijn buitenritjes gelijk 20 km op het asfalt te gaan draven. Gelukkig zijn de meeste endurance wedstrijden op onverharde wegen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:39

Dit zijn mijn gemiddelden he ;)
Mijn pony draaft rond de 16 km/h. Veel harder mag ze ook niet van mij omdat ze dan teveel moet strekken.

Ik hoop morgen eindelijk weer naar buiten te kunnen!

Voor wie het leuk vind, een klein overzichtje!
[EJL-ITP] 5 jaar lang endurance met Smurf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:45

Endurance trekt mij ook nog wel, wil eerst eens gaan kijken bij een wedstrijd!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:57

kim345 schreef:
Dit zijn mijn gemiddelden he ;)
Mijn pony draaft rond de 16 km/h. Veel harder mag ze ook niet van mij omdat ze dan teveel moet strekken.

Ik hoop morgen eindelijk weer naar buiten te kunnen!

Voor wie het leuk vind, een klein overzichtje!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=250&t=1869007

Ja had je topic al gezien! Erg gaaf! Ik krijg er helemaal zin in, hopelijk komen we jullie tegen.

K ga wel eerst beginnen met een impuls, ben benieuwd hoe Bente om kan gaan met al die andere paarden (ze heeft verlatingsangst, hoewel t de laatste tijd wel beter gaat)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 11:08

Leuk topic inderdaad, had het ook al gezien. Ik heb ook een vos met witte aftekeningen en ze heeft de bijnaam Smurf. Vind het dan altijd wel leuk om naar jouw smurf te kijken. Die is wel een tikje groter dan de mijne haha.
Endurance had ik graag gedaan met mijn ruin als hij gezond was geweest. Maar ik moet zeggen dat recreatief rondhobbelen me ook goed bevalt.

Ook ik heb een topic gemaakt. Deze keer mijn ukkie in de spotlight in plaats van mijn ruin.
[EJL-ITP] Het jaar van de carrière-wissel van mijn Welsh monstertje

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:14

Endurance heb ik ook wel eens naar gekeken. Maar kan met Juul met moeite een gemiddelde halen van 8km per uur. En dan is het echt hele tijd draven idd. Haar tempo is daarvoor echt te laag.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:16

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:50

Heb ik ook al eens naar gekeken inderdaad. Lijkt me ook erg leuk, vooral ook omdat je erbij moet puzzelen. En jij zit ook nog beetje in de goede richting :P Volgens mij zit het grotendeels meer in Zuid Nederland toch?

Eerst maar eens opbouwen en dan kan ik van voorjaar wel eens bespreken met eigenaresse als ik interesse heb. Maar bedankt voor de informatie!

Vanochtend nog kort en snel rondje gedaan. Zoveel mogelijk in draf/galop. Behalve in en uitstappen en waar het te modderig was. Gemiddelde van 8,1 km per uur. Voor ons doen heel netjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:16

Wij hebben ook weer een heerlijk rondje gereden samen! Ik ben zo blij dat het weer gaat, alleen op pad!

Dik 18 km en 9,6 km per uur maar eigenlijk mogen er wel wat minuten vanaf, ik zet endomondo altijd al aan voor ik hoofdstel aan doe en dan nog aansingelen ed.