Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:17

Weet ik, Siria...... Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:17

Shadow0 schreef:
Siria schreef:
nou ja van mij hoeft het niet, maar als je het zou willen halen lijkt het me voor 1 keer geen probleem, als je op wedstrijd gaat moet je er toch ook fatsoenlijk uitzien, dat lijkt me niet meer dan normaal.

Wat heeft buitenrijden met wedstrijdsport te maken?

Wat dacht je van endurance Knipoog
Buitenrijden in wedstrijdverband Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:21

Dat vind ik toch een iets andere manier van buiten rijden, Griebels. Haha!
Moet je bij endurance trouwens ook volledig in tenue???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:36

nee, gewoon veilige kleding. schoenen met hak en cap...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:37

Wat houdt endurance exact in?

micas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:00

eerst maar eens zien, dit roept men al erg lang!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:27

micas schreef:
eerst maar eens zien, dit roept men al erg lang!

ja ik vermoed ook dat het wel niet zo ver zal komen, maar op zich dat mensen het ruiterbewijs kunnen halen vind ik niet slecht.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:41

Nadya schreef:
Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in. Knipoog

Welke beheerder van natuurgebieden stelt het ruiterbewijs verplicht? Bij Natuurmonumenten is het eraf en SBB heeft het nooit gevraagd. Van de procinciale Landschappen is het mij niet bekend dat ze een ruiterbewijs eisen, maar misschien heb ik iets gemist?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:03

beantsje schreef:
Nadya schreef:
Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in. Knipoog

Welke beheerder van natuurgebieden stelt het ruiterbewijs verplicht? Bij Natuurmonumenten is het eraf en SBB heeft het nooit gevraagd. Van de procinciale Landschappen is het mij niet bekend dat ze een ruiterbewijs eisen, maar misschien heb ik iets gemist?

Er is meer privé grootgrondbezit in NL dan je lief is en juist bij die privé-eigenaren heeft SRR poot aan de grond gekregen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:26

Jammer...

Overigens blijf ik erbij dat een verplicht theorie-certificaat heel zinvol kan zijn. Maar dan heb ik het over verkeers- en gedragsregels. Kennis over kleuren, aftekeningen en beenstanden is leuk maar voegt niks toe aan de veiligheid. Giftige planten en paardenziekten ook niet wat mij betreft. Heel zinnige informatie, maar niet om veiliger buiten te kunnen rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:56

Hhmm, iemand de nieuwe Amazone al gelezen? Staat een suptiel stuk in over het ruiterbewijs.
Het staat er allemaal heel netjes, maar tussen de regels door wordt het ruiterbewijs zo ongeveer "afgeslacht".

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:37

Ik ga hem straks kopen, ben benieuwd!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:42

T@nj@ schreef:
Ik ga hem straks kopen, ben benieuwd!

haha Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:29

Siria schreef:
haha Clown

Verward ikke niet begrijpen? (BB)
Maar ik heb hem net gekocht hoor, bleef alleen steken bij het artikel over emigratie met je paard dus dat zit ik nu nog te lezen.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:52

ikke schreef:
Hhmm, iemand de nieuwe Amazone al gelezen? Staat een suptiel stuk in over het ruiterbewijs.
Het staat er allemaal heel netjes, maar tussen de regels door wordt het ruiterbewijs zo ongeveer "afgeslacht".

@ t@nj@

omdat jij (geloof ik) ook tegen ruiterbewijs was.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:00

O zo Haha! Ja ik ben tegen, tenminste, wel tegen de manier waarop het nu gaat. En ik ben tegen alles wat verplicht is Haha! Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:02

T@nj@ schreef:
O zo Haha! Ja ik ben tegen, tenminste, wel tegen de manier waarop het nu gaat. En ik ben tegen alles wat verplicht is Haha! Haha!

haha dat hebben er hier wel meer geloof ik, maar ik ben op zich niet tegen knhs/srr (oke dit is wat offtopic maar goed) zij zijn gewoon gevestigde orde zeg maar en tsja wat zou jij doen in hun plaats? (hmm misschien nog wel interessant zoiets Tong uitsteken)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:04

Siria schreef:
haha dat hebben er hier wel meer geloof ik, maar ik ben op zich niet tegen knhs/srr (oke dit is wat offtopic maar goed) zij zijn gewoon gevestigde orde zeg maar en tsja wat zou jij doen in hun plaats? (hmm misschien nog wel interessant zoiets Tong uitsteken)

Nee, zij hebben zichzelf tot "gevestigde orde" benoemd, ze hebben qua wetgeving helemaal niets te vertellen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:05

Hmmm, niet mijn gevestigde orde hoor, ik heb met beide helemaal niets en al helemaal niet met het ruiterbewijs (om maar even ontopic te blijven Haha! )

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:14

Es79 schreef:
Wat houdt endurance exact in?

in het kort gezegd is endurance marathon rijden te paard. het paard over een voorafbepaalde route rijden met daarin kontrole punten dat het ook daadwerkelijk afgelegd wordt. Ook wordt het paard min 3 x gecontroleerd of het fit en gezond is door vererinairen . To finish is to win is het motto. het gaat wel om tijd maar het is belangrijker je paard fit to continue aan de finish te krijgen.

Als je meer wilt weten kan je op http://www.deronline.nl kijken

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:33

T@nj@ schreef:
Hmmm, niet mijn gevestigde orde hoor, ik heb met beide helemaal niets en al helemaal niet met het ruiterbewijs (om maar even ontopic te blijven Haha! )

nee maar als je niet wilt hoef je weinig met hen te maken te hebben, dus ze dringen zich wat dat betreft niet op ofzo, toch? Bloos

als je gewoon alleen gezellig buitenrijd of bv op een manege om maar wat te noemen heb je niets met hen te maken en hoeft dat ook niet, dus ik zie zelf nooit zo het probleem, maar zal wel aan mij liggen. Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:39

beantsje schreef:
Nadya schreef:

De details weet ik niet, maar in 't Gooi zijn veel gebieden van Natuur Monumenten en SBB en het is hier absoluut verplicht. Niet dat iedereen zich er wat van aan trekt, maar het is dus wel degelijk zo (helaas).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:34

Siria schreef:
nee maar als je niet wilt hoef je weinig met hen te maken te hebben, dus ze dringen zich wat dat betreft niet op ofzo, toch? Bloos

als je gewoon alleen gezellig buitenrijd of bv op een manege om maar wat te noemen heb je niets met hen te maken en hoeft dat ook niet, dus ik zie zelf nooit zo het probleem, maar zal wel aan mij liggen. Bloos

Ik reageer op jouw stelling dat zij de gevestigde orde zijn. Gevestigde orde is de wet zoals Waratje ook zegt, dat zullen ze misschien wel willen maar zolang dat niet het geval is zijn zij niet de gevestigde orde Clown

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:09

T@nj@ schreef:
Siria schreef:

Ik reageer op jouw stelling dat zij de gevestigde orde zijn. Gevestigde orde is de wet zoals Waratje ook zegt, dat zullen ze misschien wel willen maar zolang dat niet het geval is zijn zij niet de gevestigde orde Clown

hoeft toch niet perse de wet te zijn?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:59

In mijn ogen wel maar goed, we zijn nog steeds totaal offtopic Knipoog