Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shadow0 schreef:Siria schreef:nou ja van mij hoeft het niet, maar als je het zou willen halen lijkt het me voor 1 keer geen probleem, als je op wedstrijd gaat moet je er toch ook fatsoenlijk uitzien, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Wat heeft buitenrijden met wedstrijdsport te maken?
micas schreef:eerst maar eens zien, dit roept men al erg lang!
Nadya schreef:Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in.
beantsje schreef:Nadya schreef:Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in.
Welke beheerder van natuurgebieden stelt het ruiterbewijs verplicht? Bij Natuurmonumenten is het eraf en SBB heeft het nooit gevraagd. Van de procinciale Landschappen is het mij niet bekend dat ze een ruiterbewijs eisen, maar misschien heb ik iets gemist?
T@nj@ schreef:Ik ga hem straks kopen, ben benieuwd!
Siria schreef:haha
ikke schreef:Hhmm, iemand de nieuwe Amazone al gelezen? Staat een suptiel stuk in over het ruiterbewijs.
Het staat er allemaal heel netjes, maar tussen de regels door wordt het ruiterbewijs zo ongeveer "afgeslacht".
T@nj@ schreef:O zoJa ik ben tegen, tenminste, wel tegen de manier waarop het nu gaat. En ik ben tegen alles wat verplicht is
![]()
Siria schreef:haha dat hebben er hier wel meer geloof ik, maar ik ben op zich niet tegen knhs/srr (oke dit is wat offtopic maar goed) zij zijn gewoon gevestigde orde zeg maar en tsja wat zou jij doen in hun plaats? (hmm misschien nog wel interessant zoiets)
Es79 schreef:Wat houdt endurance exact in?
T@nj@ schreef:Hmmm, niet mijn gevestigde orde hoor, ik heb met beide helemaal niets en al helemaal niet met het ruiterbewijs (om maar even ontopic te blijven)
beantsje schreef:Nadya schreef:Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Welke beheerder van natuurgebieden stelt het ruiterbewijs verplicht? Bij Natuurmonumenten is het eraf en SBB heeft het nooit gevraagd. Van de procinciale Landschappen is het mij niet bekend dat ze een ruiterbewijs eisen, maar misschien heb ik iets gemist?
Siria schreef:nee maar als je niet wilt hoef je weinig met hen te maken te hebben, dus ze dringen zich wat dat betreft niet op ofzo, toch?![]()
als je gewoon alleen gezellig buitenrijd of bv op een manege om maar wat te noemen heb je niets met hen te maken en hoeft dat ook niet, dus ik zie zelf nooit zo het probleem, maar zal wel aan mij liggen.
T@nj@ schreef:Siria schreef:nee maar als je niet wilt hoef je weinig met hen te maken te hebben, dus ze dringen zich wat dat betreft niet op ofzo, toch?![]()
als je gewoon alleen gezellig buitenrijd of bv op een manege om maar wat te noemen heb je niets met hen te maken en hoeft dat ook niet, dus ik zie zelf nooit zo het probleem, maar zal wel aan mij liggen.
Ik reageer op jouw stelling dat zij de gevestigde orde zijn. Gevestigde orde is de wet zoals Waratje ook zegt, dat zullen ze misschien wel willen maar zolang dat niet het geval is zijn zij niet de gevestigde orde